Skip to content

כנס האש השני יפתח הערב בתל אביב

מחר ימשך הכנס ב"בית התותחן" בזכרון יעקב. במשך יומיים יתקיימו שם השתלמויות בנושאי הפעלת אש משולבת בסביבת לחימה מורכבת. התעשיות הביטחוניות ישתתפו בתערוכה גדולה: רפאל תציג את "כיפת ברזל" והתעשייה האווירית תציג פגז להט עם מערכת הכוונה וכנפונים. ביום חמישי תתקיים תצוגת אש בשבטה של ירי טילים והפצצה של מטוסי קרב. את הכנס מארגן העיתון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר ימשך הכנס ב"בית התותחן" בזכרון יעקב. במשך יומיים יתקיימו שם השתלמויות בנושאי הפעלת אש משולבת בסביבת לחימה מורכבת. התעשיות הביטחוניות ישתתפו בתערוכה גדולה: רפאל תציג את "כיפת ברזל" והתעשייה האווירית תציג פגז להט עם מערכת הכוונה וכנפונים. ביום חמישי תתקיים תצוגת אש בשבטה של ירי טילים והפצצה של מטוסי קרב. את הכנס מארגן העיתון ישראל דיפנס

מאת עמי אטינגר

כנס האש השני יפתח הערב במלון קרלטון בתל אביב. אלוף (מיל) עמוס גלעד, ראש המטה המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, יציג סקירה אזורית בפני האורחים מחו"ל.

ב"בית התותחן" בזכרון יעקב תתקיים מחר תערוכה ענקית של התעשיות הביטחוניות. גם ימי ההשתלמות יתקיימו ב"בית התותחן" והם יתמקדו בנושאי הפעלת אש משולבת בסביבת לחימה מורכבת, המאפיינת את העידן הנוכחי. הכנס, ביוזמת עמותת התותחנים, חיל התותחנים וזרוע היבשה, ובשיתוף חיל האוויר, אגף התקשוב ואגף המודיעין, מאורגן על ידי ישראל דיפנס.

את הכנס ב"בית התותחן" יפתח בסקירה מיוחדת סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נוה. בין המרצים הנוספים במהלך שני ימי הכנס: מפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ, מפקד פיקוד העורף, אלוף איל אייזנברג, ראש מפא"ת, אופיר שהם, ראש להק מסוקים בחיל האוויר, קצין התותחנים הראשי תא"ל דויד סוויסה, תא"ל דוד ברקי, סגן מפקד פיקוד העומק, תא"ל (מיל') גל הירש, מפקדי צבאות היבשה של פולין ורומניה, קצין התותחנים הראשי של ארצות הברית, והחוקר בן למבת' ממכון ראנד בארה"ב, שכתב מחקר ייחודי על הפעלת חיל האוויר הישראלי בעזה ובלבנון. את ימי הכנס בזכרון יעקב ינעל השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון.

ביום חמישי, 24 במאי, תתקיים במסגרת הכנס בשבטה תצוגת אש רבת היקף, שתכלול ירי טילי "תמוז" והפצצה של מטוסי קרב, לצד הפעלת נשק ארטילרי.

נשיא הכנס הוא לשעבר סגן הרמטכ"ל, אלוף (מיל) דן הראל. יו"ר הכנס הוא יו"ר עמותת התותחנים, תא"ל (מיל) דני כסיף.

את המושבים בכנס ינחו הכתבים הצבאיים יואב לימור, אלון בן דוד, ברברה אופל-רום ועמיר רפפורט, העורך הראשי של ישראל דיפנס.

מערכות לחימה מתקדמות

רפאל תציג בכנס מערכות לחימה מתקדמות, מיצג רחב של מגוון אמצעים בתחום הלוחמה האורבאנית, טילי אוויר שטח, הגנת גבולות, מיצג תלת-ממד חדש בנושא הגנה רב-שכבתית – "כיפת ברזל" ו"שרביט קסמים", משפחת טילי ה"גיל" (SPIKE), ועוד.

במסגרת מושב "התמודדות עם איום הרק"ק" יערוך נציג רפאל הרצאה בתחום אחיזת שטח. מאז מלחמת לבנון השנייה עושה רפאל מאמץ רב לפתח פתרונות המספקים מידע מודיעיני רלוונטי בזמן אמת, בייחוד כדי להתמודד עם תרחישי קרב א-סימטריים, בהם האויב מסווה ויש לו חתימה נמוכה, וכך הוא יכול לבצע פעילות מהירה, להתחמק ולהיטמע בתוך אזרחים.

על מנת להתגבר על אתגר מסוג זה דרושים שלושה דברים: נראות – להבטיח מגע ויזואלי מתמשך עם תאי השטח ברזולוציות ובתדירויות מספקות. פענוח – אמצעים אוטומטיים שיעבדו מידע בכמות גדולה וקישוריות – לחבר בין המודיעין לבין גורמי האש ובכך לצמצם את זמן התגובה לשניות בודדות.

המוצר המתקבל מהמערכת, שתוצג על ידי רפאל, הוא תמונת מטרה משולבת ומובנת, הכוללת מספר מטרות. המידע מוצג על מסך המשתמש בתוך כמה שניות ומאפשר בחירה מהירה של דרך הפעולה הטובה ביותר נגד המטרה.

התעשייה האווירית תציג טיל מנתר לסיוע כוחות קרקע עם משגר נייד, כאשר המפקד מפעיל אותו ישירות בשטח ללא תיווך, מל"טים קטנים המשמשים לצפיה מעבר לגבעה, הפועלים בטווחים של 6 ק"מ ופגז להט עם מערכת הכוונה וכנפונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן