Skip to content

ריבלין: "פוסט ירושלמיות היא פוסט ציונות"

בנאום בישיבת מליאה חגיגית, לרגל יום ירושלים, אמר ריבלין: "יום ירושלים איננו חג של דתיים ואסור שיהיה כך. יום ירושלים גם איננו חג של ימנים ואסור שיהיה כך. כל ניסיון לנכס את יום ירושלים לציבור מסוים או לאג'נדה פוליטית מסוימת – עושה 'שירות דב' לירושלים ומרחיק אותה עוד יותר מליבת הזהות היהודית שלנו"  מאת צבי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנאום בישיבת מליאה חגיגית, לרגל יום ירושלים, אמר ריבלין: "יום ירושלים איננו חג של דתיים ואסור שיהיה כך. יום ירושלים גם איננו חג של ימנים ואסור שיהיה כך. כל ניסיון לנכס את יום ירושלים לציבור מסוים או לאג'נדה פוליטית מסוימת – עושה 'שירות דב' לירושלים ומרחיק אותה עוד יותר מליבת הזהות היהודית שלנו"

 מאת צבי זינגר

"פוסט ירושלמיות היא פוסט ציונות; אם הישראלים יכריעו שעדיף שלום בלי ירושלים, הציונות כבר תגווע מאליה". כך אמר היום יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, בדיון חגיגי שהתקיים במליאה לרגל יום ירושלים.

"אומה שמוותרת על הסמלים שלה היא אומה שמאבדת את עצמה לדעת, מתנתקת ממקור החמצן שלה וממקור ההשראה שלה", אמר ריבלין. "הוויתור של הישראלים על ירושלים  איננו וויתור טריטוריאלי או כזה שנובע מהכרעה פוליטית, אלא הוא ויתור שנובע מהיעדר זיקה; מהזנחה של ביסוס הקשר החי, העכשווי והרלוונטי עם הסמלים שלנו, עם המסורת שלנו. האדישות לירושלים היא כישלון של המפעל הציוני, ופשיטת רגל של החינוך היהודי. העדרה של ירושלים מהזהות הישראלית  של בני דורנו, ושל ילדינו, איננה כישלון פוליטי של ימין או שמאל, אלא פגם מהותי בזהות שלנו."

לדבריו: "הציונות ההרצליאנית, המדינית, הביטחוניסטית, הרואה את הכל מבעד למשקפי השרידות, עוסקת בקיום שלנו, אבל לא מבטיחה את הזהות שלנו. עבורה השאלה תמיד תהיה מה מקנה לנו יותר בטחון? עם שארם א-שייח או בלעדיה? עם ירושלים או בלעדיה? אם הישראלים יכריעו שעדיף לנו שלום בלי ירושלים ממילא הציונות תגווע מאליה לתוך עצמה בתהליך טבעי. ולכן, פוסט ירושלמיות היא פוסט ציונות."

ריבלין הוסיף: "קראתי לאחרונה ידיעה על פתיחתה של ישיבה חילונית חדשה בירושלים. נראה לי שמכל המתנות שקיבלה ירושלים ליום חגה, זו היפה ביותר. אני חולם על ירושלים שבה יהודים חילוניים ויהודים דתיים, יהודים ישראליים ויהודים מהתפוצות, רואים בירושלים את הליבה של הזהות שלהם; את המקום שבו הם בוחנים ומבררים את זהותם; כמקום שבו הם מעצבים את הזהות היהודית שלהם, מתוך חיבור עמוק לעבר, להווה ולעתיד. כך נוכל לשקם את יחסינו לירושלים. כך נוכל להחזיר אותה למרכיב מרכזי ודומיננטי בזהות היהודית שלנו ושל ילדינו. יום ירושלים איננו חג של דתיים ואסור שיהיה כך. יום ירושלים גם איננו חג של ימנים ואסור שיהיה כך. כל ניסיון לנכס את יום ירושלים לציבור מסוים או לאג'נדה פוליטית מסוימת – עושה 'שירות דב' לירושלים ומרחיק אותה עוד יותר מליבת הזהות היהודית שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן