Skip to content

תל אביב ב-"sixty minutes": שפיות או אדישות

בכתבה מיוחדת של התכנית הפופולארית 60 דקות של רשת סי.בי.אס, מוצגת תל אביב כאי של שלווה או כגן עדן של שוטים, תלוי בעיני המתבונן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכתבה מיוחדת של התכנית הפופולארית 60  דקות של רשת סי.בי.אס, מוצגת תל אביב כאי של שלווה או כגן עדן של שוטים, תלוי בעיני המתבונן

מאת אורה עריף כץ

העיתונאי הוותיק בוב סיימון, המזוהה כל כך עם ישראל, הקדיש את כתבתו בתכנית הטלוויזיה הוותיקה והיוקרתית  "60 דקות" למטרופולין התל אביבי, ולו רק מסיבה אחת: הוא חיפש, לדבריו, פינה שלווה אחת במזרח התיכון. את הפינה הזו, הוא מצא במקום הכי בלתי צפוי: בתל אביב, או בניסוח שלו: בעיר הגדולה ביותר בישראל, המאוימת מכל הכוונים: מרצועת עזה מדרום ועל ידי חיזבאללה מצפון. עיר שספגה התקפות טילים ופיגועים מדממים, עיר הנמצאת במרחק יריקה ממלחמות האזרחים והמהפכות האיסלמיסטיות הפוקדות את המזרח התיכון.

<

סיימון מצביע על הבחירה שעשו תושבי תל אביב, שכן, לדבריו, לחיות בתל אביב זה לעשות בחירה: תושבי העיר, הוא אומר, היו יכולים לחיות בחרדה מתמדת מפני העתיד, או לבחור לחיות את הרגע בעיר הדינמית, שטופת השמש, הזוכה למוניטין עולמי תודות לתעשיית ההייטק המפותחת שלה ותודות לחיי הלילה התוססים.

את הסיור שלו עשה סיימון בין הבארים לבין חופי הים, אותם הוא מכתיר בתואר של מקום הבילוי האולטימטיבי של העיר. התל אביבים, הוא אומר, למדו לא לדאוג. בציטוט של סוכן האמנים אריק קנלר נשמעת הסברה שאנשים הרוקדים על השולחנות, מסמלים אולי את מצבה של העיר בהקבלה לימי פומפיי האחרונים.

בכל מקרה, התמונות של קו החוף התל אביבי הומה האדם והחתיכות בביקיני, מקומות המפגש הליליים, כל אלה משדרים מסר של תקווה, של יופי, כאמור, במקום הכי בלתי צפוי.

 

 

2 Comments

  1. ישער
    22 במאי 2012 @ 9:45

    CBS עשו כתבה שאינה מייצגת את המציאות ב-100 אחוז,אולי אפילו לא ב-70 אחוז,אך היא באה
    להכניס קצת שפיות במקום שהוא במרכז האלימות במזרח התיכון . בין לבנון ,סוריה, רצועת עזה, מצרים,
    ואפשר להרחיק ליוון, יחסית יש ניצווצות של שפיות.
    ללא קשר לדבריו המעוותים של גדעון לוי.

  2. דותן
    22 במאי 2012 @ 8:05

    איזה אוסף של שטויות בכתבה אחת. כאילו כל מה שאנשים חושבים עליו כאן, זה על המוות שממתין בכל רגע.

    מראיינים את גדעון לוי האנטישמי, ומתוך זה מנסים להסיק מסקנות.

    נו באמת. There is no debate. כל מה שאנשים עושים כל היום, זה לדבר על "המצב", להתווכח על מה נכון ומה לא נכון. רק שלנבלה כמו גדעון לוי זה לא משנה. אם יש לו הזדמנות להכפיש את כולנו עם השטויות שלו, הוא לא יפספס אותה.

    ומעניין מי אמר להם שהוא אחד היחידים שנמצא בקשר עם פלסטינים…

    אין לי שום תלונה נגד CBS. זה לא אשמתם שבמקום לומר להם שהטילים נופלים בדרום כרגיל, אמרו להם שהצבא הישראלי מתנגש עם פלסטינאים כרגיל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן