Skip to content

יום הבוחר בהסתדרות: כבל נגד עיני

האם ימשיך עופר עיני לשמור על מעמדו הבלתי מעורער ולהיבחר שוב ליו"ר ההסתדרות הכללית - או שח"כ איתן כבל יעשה את הבלתי אפשרי ונגד כל הסיכויים ידיח את עיני? התשובה לכך בידיהם של יותר מחצי מיליון בעלי זכות בחירה בהסתדרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם ימשיך עופר עיני לשמור על מעמדו הבלתי מעורער ולהיבחר שוב ליו"ר ההסתדרות הכללית  – או שח"כ איתן כבל יעשה את הבלתי אפשרי ונגד כל הסיכויים ידיח את עיני? התשובה לכך בידיהם של יותר מחצי מיליון בעלי זכות בחירה בהסתדרות 

מאת צבי זינגר

יותר מחצי מיליון בעלי זכות בחירה יוכלו היום לקבוע מי יהיה יו"ר ההסתדרות הבא: האם עופר עיני ימשיך לעמוד בראש ארגון העובדים הגדול במדינה – או שאיתן כבל יעשה את הבלתי אפשרי וידיח את עיני מתפקידו.

איתן כבל - קמפיין נגטיבי ואגרסיבי. (צילום: דן בן דב)
איתן כבל - קמפיין נגטיבי ואגרסיבי. (צילום: דן בן דב)

הקלפיות יהיו פתוחות בין השעות 8 בבוקר לעשר בערב. ההצבעה תיערך ב-2,042 קלפיות, שמתוכן 772 קלפיות הוצבו באזורי מגורים; 1,018 קלפיות נייחות במקומות עבודה ו-252 קלפיות ניידות. כ-9,000 איש יפעילו את מערך הבחירות.

תוצאות הבחירות הסופיות צפויות להתקבל כנראה רק לקראת יום חמישי, עם סיום ספירת הקולות. במקביל לבחירות להסתדרות, יתקיימו היום בחירות גם לתפקיד יו"ר נעמת.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נהנה מתמיכתה הבלתי מעורערת של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ומיתרון המנגנון ההסתדרותי העומד לצידו.

עופר עיני - קמפיין על אוטובוסים (צילום: שרית פרקול)
עופר עיני - קמפיין על אוטובוסים (צילום: שרית פרקול)

יחימוביץ שיגרה ביום שישי מייל לכל פעילי המפלגה ואתמול שיגרה גם הודעה הקולית בטלפון לחברי המפלגה, בקריאה להצביע לעיני. "עופר הוא בעל ברית עוצמתי שלי לכל מאבק חברתי שקיימתי", אמרה בפנייתה. "בתקופתו חזרה ההסתדרות, שהיא כל כך חשובה לכבוד האדם העובד וחרותו – אל קדמת הבמה הציבורית והכלכלית. סופרים אותה ככוח, וזה מעולה. הסכם פנסיה חובה נחתם לראשונה בהיסטוריה, רבבות עובדים מנוצלים התאגדו בוועדים, שכר המינימום עלה משמעותית, וזה רק חלק קטן. האוצר מבשל לנו עכשיו תקציב חדש, אכזרי ומגדיל פערים במיוחד. נוכח קוטנה של האופוזיציה שאני

בחירות להסתדרות.(צילום: ציפי מנשה)
תוצאות, רק ביום חמישי (צילום: ציפי מנשה)

עומדת בראשה, ההסתדרות בראשות עופר הולכת להיות הגורם הכי חשוב, המצויד בכלים רבי עוצמה, להיאבק באוצר לטובת הציבור. ככל שעופר יהיה חזק יותר, נוכל להציב משקל נגד משמעותי יותר למדיניות קפיטליסטית הרסנית. אז אל תתעצלו ואל תתנצלו, ובטח אל תכנעו להסתה של השטרסלרים ושותפיהם נגדו, ובואו להצביע."

באיתן כבל – שאתו מתמודדת גם תמר זנדברג על ראשות נעמ"ת – תומכים קדימה, מרצ וחד"ש וכן ח"כ עמיר פרץ, המתייצב נגד עמדתה הרשמית של מפלגתו. כבל ניהל נגד עיני מערכת בחירות נגטיבית, שהציגה את עיני כמושחת, כמקורב לטייקונים וכמי שדואג רק לוועדים הגדולים והחזקים.  אנשיו של איתן כבל מדגישים בקמפיין שלהם, כי עופר עיני מסרב להגיע לעימות אתו ומסרב להתראיין ולענות לשאלות.

לקראת הבחירות הקליט איתן כבל הודעה בקולו הודעה לחברי ההסתדרות: "הגענו לרגע האמת. הצלחנו לשבור לבנה אחר לבנה בחומת הפחד של עופר עיני ועכשיו היא קרסה. את מקומו של הפחד תופסת התקווה, ותקווה לא יודעת מה זה להפסיד. הניצחון בידיים שלנו, יחד נשלים את המהפיכה בהסתדרות ונחזיר אותה להיות בית לאדם העובד". בהודעה שפרסם אתמול בעמוד הפייסבוק שלו כתב ח"כ כבל: "הגענו אל הרגע המכריע. מחר, יום שלישי ה-22 במאי, נשלים את המהפך בהסתדרות וננצח!

"זו הזדמנות שאסור לנו לפספס, והיא אפשרית, היא בידיים שלנו. מחר יש לנו משימה אחת פשוטה: ללכת להצביע. כל אחד ואחת מאיתנו. חברות וחברים, יש לנו כוח משמעותי והגיע הזמן שכולם ידעו על זה. אנחנו הולכים לנצח את השיטה!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן