Skip to content

אם ברצונך להיות פוליטיקאי מוצלח, ישנם מספר כללים שעליך לשנן

קודם כל, אם במקרה יש לך ערכים, עליך להפסיק עם השטויות האלה. פוליטיקאים עם ערכים או אידיאולוגיה, מימין ומשמאל, כמעט אף פעם לא הצליחו, וגם המעטים שהצליחו - נרצחו. מאת זאב פלדינגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קודם כל, אם במקרה יש לך ערכים, עליך להפסיק עם השטויות האלה. פוליטיקאים עם ערכים או אידיאולוגיה, מימין ומשמאל, כמעט אף פעם לא הצליחו, וגם המעטים שהצליחו – נרצחו

מאת זאב פלדינגר

אני לא יודע אם עוד מישהו שם לב לכך, כי גם אני ראיתי את זה לגמרי במקרה, בראש מהדורת החדשות מידי יום, שבימים אלו גדל מספר האנשים המעוניינים להצטרף לפוליטיקה, בגלל שהם רוצים לתרום את חלקם לחברה, וגם בגלל שלא מזמן העלו את המשכורת של חברי הכנסת.

ה"מדריך לפוליטיקאי המתחיל" שלהלן מיועד עבורם. כלומר עבור רוב אזרחי המדינה. אם ברצונך להיות פוליטיקאי מוצלח, ישנם מספר כללים שעליך לשנן על מנת להצליח בתחום.

קודם כל (שים לב – חשוב ביותר), אם במקרה יש לך ערכים, עליך להפסיק עם השטויות האלה. פוליטיקאים עם ערכים או אידיאולוגיה, מימין ומשמאל, כמעט אף פעם לא הצליחו, וגם המעטים שהצליחו – נרצחו. גם אם שרתת בסיירת מטכ"ל, וסיכנת את חייך מספר פעמים במבצעים מסוכנים, או אם היית יו"ר ועד הסטודנטים, וארגנת הפגנות נגד האוצר, או נגד הכיבוש, או אם היית יועץ של ערפאת שוחר השלום – זה מאוד נחמד, אך מהערכים האלה עדיף שתשכח. תמיד תוכל לנופף בדברים האלו ולהתגאות בהם, כי הם נראים מצויין בתקשורת, והצורה שבה אתה נראה בתקשורת, זה מה שהכי חשוב.

מצא מין את מינו (אייר: יונתן שתיל)
הרי כבר אין לך ערכים, ואתה כבר לא מאמין בכלום (אייר: יונתן שתיל)

למעשה, ככל שתתקדם יותר בדרכך הפוליטית, תראה שיהיה מותר לך ביתר קלות לשקר, לגנוב, לאנוס, לרצוח, להשתמש בכספי ציבור בצורה מוגזמת, ובכלל, כל מעשה שיעלה על דעתך, כי הרי כבר אין לך ערכים, ואתה כבר לא מאמין בכלום. אם במקרה נודעת אחת מהפרשיות שלך, אז תמיד תוכל להתנצל. אם זה משהו שבאמת נראה רע, וההתנצלות לא מספיקה, אז תעשה משהו, כמו לפעול למען שלום עם סוריה תמורת הגולן, גם אם תמיד אמרת שאתה נגד, או להפציץ את עזה, גם אם פעם אמרת שאתה בעד 'ויתורים כואבים', או סתם להודיע שיש לך סרטן.

מה שמאוד עוזר זה סיסמאות חזקות ופשוטות, שלמעשה הן ריקות מתוכן. אל תיבהל, אתה לא צריך לחשוב עליהן בעצמך, ישנם יועצי תקשורת שיעשו זאת בשבילך, לכן הדבר היחיד שאתה צריך להיות מוצלח בו זה לדעת לבחור יועצי תקשורת טובים. בדרך כלל הם גם מאוד יקרים, אך תוכל למצוא את הדרך להשתמש בכספי ציבור לשם כך.

עדיף שתשנן לעצמך איזו בדיחה, או אולי איזה ציטוט של בן גוריון, למקרה שבראיונות שואלים אותך שאלה לא צפויה, שיועצי התקשורת שלך לא הכינו אותך אליה. אפשר גם ללמוד איך להפיל את האשמה על איזה מגזר שהוא מיעוט שגם ככה לא מצביע בשבילך (ערבים, או חרדים, למשל). אם ימשיכו להקשות תוכל תמיד להגיד: "אני חושב שהבהרתי את עמדתי בנושא בצורה ברורה".

במקרה ובאותו ראיון ישאלו אותך עוד שאלות לא צפויות, מובן שלא תוכל להשתמש באותה בדיחה או באותו ציטוט. תמיד תוכל לענות איזו תשובה כוללנית שיכולה לענות על כל שאלה, ולמעשה לא אומרת כלום. משהו מתחום הגיאוגרפיה, ההיסטוריה או עונות השנה. למשל, אם ישאלו אותך שאלה הקשורה במקרה שקרה בסתיו, תוכל לומר שאמנם בסתיו כבר לא כל כך חם, אך הוא נאסף יחד עם הקיץ. נכון, זה אמנם מזכיר קצת את שירו של הזמר צביקה פיק: "מת אב ומת אלול, ומת חומם, גם נאסף תשרי ומת עמם" (מילים מאת נתן יונתן), אך רוב הסיכויים שמשפט כל כך חכם מפיך יפורסם וינותח לא רק בארץ אלא גם בארה"ב, ואין לך מה לדאוג, באמריקה לא מכירים את השירים של צביקה פיק (ובכך הם דומים לנו, הישראלים).

בהצלחה !

3 Comments

  1. גאולה פלדינגר
    27 במאי 2012 @ 22:39

    עצוב כמה שזה נכון…

    • רות יהל
      30 במאי 2012 @ 1:26

      יפה, חד ונוקב. ראי מצויין לפוליטיקאים שלנו. עצוב…..

  2. ענת
    25 במאי 2012 @ 7:43

    עצות מצוינות זאב, ממחיש כמה קל ונבוב להיות פוליטיקאי!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן