Skip to content

בית משפט השלום בתל אביב שחרר את 12 העצורים מההפגנה

בניגוד לבקשת המשטרה, בית המשפט שחרר את כל העצורים. העורך דין שייצג את העצורים, שנחשדו בנשיאת סכין, תקיפת שוטר, תקיפת זרים, ניפוץ רכוש ועוד, טען: "מדובר באזרחים נורמטיביים, שומרי חוק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בניגוד לבקשת המשטרה, בית המשפט הזדרז לשחרר את כל העצורים, חלק בתנאים מגבילים ולמעצר בית. העורך דין שייצג את העצורים, שנחשדו בנשיאת סכין, תקיפת שוטר, תקיפת זרים, ניפוץ רכוש ועוד, טען: "מדובר באזרחים נורמטיביים, שומרי חוק"

מאת אליק מאור

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (חמישי) בצהריים את 12 העצורים, שנעצרו אמש בהתפרעות הקשה לאחר ההפגנה בשכונת התקווה. פעילותם, שתועדה בעיתונות אתמול, כללה ניפוץ שמשות רכב בו נסע זר, תקיפת זרים והעלאה באש של חפצים שונים. שניים מהעצורים נשאו בכליהם סכינים.

תקיפת המכונית אתמול (צילום: רפי מיכאלי)
"הרב שלי לא מרשה לי לפגוע בסודאנים". תקיפת המכונית אתמול (צילום: רפי מיכאלי)

חלק מהעצורים שוחרר בתנאים מגבילים, אחרים למעצר בית. המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרם, יחסה להם התנהגות פרועה במקום ציבורי, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, תקיפת שוטר, השתתפות בהתקהלות אסורה ושנים מהם חשודים בהחזקת סכין.

העצורים הכחישו את מכלול הטענות בטענות שונות כמו: "הרב שלי לא מרשה לי לפגוע בסודאנים", "באתי להפגנה ובכלל השוטרים הרביצו לי", ונושא הסכין אמר, לדברי המשטרה, בתגובה לשאלת החוקר: "אני מסתובב כל היום עם סכין וכך אעשה גם מחר". גם בת זוגו נשאה בארנקה סכין.

עו"ד דניאל כפיר מהסנגוריה הציבורית כפר בהאשמות וטען, כי "מדובר באזרחים נורמטיביים, שומרי חוק, משכונת התקווה, שהשתתפו בהפגנה חוקית. אני לא מצדיק החזקת סכין, אבל כששומעים על עבירות אלימות ואונס, מטבע הדברים שאנשים נושאים סכין להגנה עצמית".

עו"ד יוסי לין, המייצג את החשוד בתקיפת שוטרים, טען כי מרשו לא תקף אלא הותקף.

אתמול (רביעי), במהלך ההפגנה ובעיקר בסופה, הוכה אזרח זר, מפגינים אחרים ניסו לתקוף זרים נוספים, גם מכונית בה נסע זר הותקפה ושמשותיה ופנסיה, הקדמיים והאחוריים, נופצו.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן