Skip to content

נתניהו: "בקרוב נתחיל בהחזרת המסתננים לארצות המוצא שלהם"

ראש הממשלה גינה את ההתבטאויות והמעשים שהיו אמש בהפגנה בדרום ת"א. "אני רוצה להבהיר שאין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש. אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב, שאת כאבם אני מבין. אנחנו נפתור את הבעיה ונעשה את זה בצורה אחראית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה גינה את ההתבטאויות והמעשים שהיו אמש בהפגנה בדרום ת"א. "אני רוצה להבהיר שאין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש. אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב, שאת כאבם אני מבין. אנחנו נפתור את הבעיה ונעשה את זה בצורה אחראית"

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבטיח כי בקרוב יוחל בתהליך של החזרת המסתננים לארצות מוצאם.

בטקס ביכורים של ילדי בקעת הירדן, שנערך בלשכתו בת"א, אמר ראש הממשלה: "בעיית המסתננים חייבת להיפתר ואנחנו נפתור אותה. אנחנו נשלים את בניית הגדר תוך חודשים ספורים ובקרוב נתחיל בהחזרת המסתננים לארצות המוצא שלהם".

עם זאת הוסיף ראש הממשלה: "אני רוצה להבהיר, שאין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש. אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב, שאת כאבם אני מבין. אנחנו נפתור את הבעיה ונעשה את זה בצורה אחראית".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, הוציא היום הודעת גינוי מיוחדת בעקבות האירועים בדרום תל אביב. בהודעה קרא הנשיא לאזרחי המדינה להימנע מגילויי גזענות ומהסתה: ״שנאת זרים עומדת בניגוד ליסודות היהדות״, אמר הנשיא והוסיף: ״אני מודע היטב לקשיים בהם נתקלים תושבי השכונות בדרום תל אביב ולמציאות הקשה עמה הם נאלצים להתמודד, אולם גילויי האלימות אינם הפתרון לבעיה". הנשיא הדגיש כי מוטלת על המדינה החובה לטפל בדחיפות בסוגיית המסתננים תוך שמירה והקפדה על כבודם וזכויותיהם כבני אדם.

השר משה (בוגי) יעלון קרא לתושבי דרום ת"א להקיא מקרבם את הגורמים המסיתים: "בעיית המסתננים חייבת במענה דחוף, והיא מטופלת עתה על ידי הממשלה כדי לצמצם למינימום את התופעה. זו מחויבותנו לאזרחים אשר באזורי מגוריהם מתרחשת התופעה, ולמדינת ישראל בכלל. אין בליבי ספק שתושבי דרום תל אביב, אילת ואזורים נוספים אשר סובלים מבעיית המסתננים הקשה, יידעו להקיא מקרבם את אותם גורמים גזעניים, אלימים ומסיתים, אשר מגיעים לשכונותיהם ומשתמשים בסבלם המוצדק כדי להתסיס ולפזר שנאה ופוגעים בדמותנו כמדינה יהודית. זו תופעה חמורה ובלתי נסבלת ואנו חייבים להוקיע אותה ולהילחם בה, לצד המשך מתן מענה דחוף לתושבים אשר באזוריהם קיימת בעיית המסתננים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן