Skip to content

כנופית גזענים שפעלה נגד זרים נעצרה ומעצר חבריה הוארך אתמול

11 פורעים, בהם תשעה קטינים, נעצרו בחשד כי תקפו בימים האחרונים זרים בגז פלפל ובאלות ואף שדדו אותם. הבוקר עצרה המשטרה חשוד נוסף בן 18. הוא יובא היום להארכת מעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

11 פורעים, בהם תשעה קטינים, נעצרו בחשד כי תקפו בימים האחרונים זרים בגז פלפל ובאלות ואף שדדו אותם. הבוקר עצרה המשטרה חשוד נוסף בן 18. הוא יובא היום להארכת מעצר. התובע המשטרתי הגדיר זאת: "פשעי שנאה נטו"

מאת אליק מאור 

אתמול (יום חמישי), האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של גבר (40) ושבעה נערים בגילאי 15 עד 17, ועוד שלושה נערים מתחת לגילאי 14, סך הכול 11 עצורים, שנהגו להסתובב בחוצות תל אביב, לאתר זרים שהלכו בגפם, לרסס אותם ם בגז מדמיע ולהכות אותם דקות ארוכות עד זוב דם. התובע המשטרתי הגדיר זאת בשלוש מילים: "פשעי שנאה נטו".

מעצרים אחרי ההפגנה בשכונת התקווה (צילום: רפי מיכאלי)
מעצרים אחרי ההפגנה בשכונת התקווה (צילום: רפי מיכאלי)

על המבוגר שהנהיג את הכנופיה אמר בית המשפט, כי "מדובר בחשוד בהשתתפות וארגון של מספר אירועי אלימות כלפי זרים. התמונה העולה כרגע תומכת בחשדות". הכנופיה וחבריה נחשפו כבר ביום ראשון. ביום רביעי השבוע נעצרו חבריה. משטרת ישראל נמנעה מלחשוף את הסיפור, עקב ההפגנה הצפויה בדרום תל אביב.

תחילת הפרשה בתקיפה של אפריקני על ידי הכנופיה. האיש אזר אומץ והגיש תלונה במשטרה. שוטרי משטרת השכונות, בראשות סנ"צ אלון מגן, איתרו בעזרת התיאור שקיבלו מספר חשודים ועצרו אותם. בחקירה קשרו עצמם החשודים למעשה ובמהלכה הבינו חוקרי המשטרה, כי לא מדובר באירוע חד פעמי. מתחילת השבוע הוגשו עוד שתי תלונות שונות. חברי הכנופיה הודו בחמישה מקרים לפחות.

"עשינו זאת בגלל הפחד שהם גורמים בשכונה", הם תרצו את בריונותם. חברי הכנופיה נהגו להסתובב בהרכבים של לפחות 6 חברים, לפנות לנתין זר שהיה בגפו, לבקש ממנו סיגריה ואז להתנפל עליו ולהכותו באמצעים שונים שהיו ברשותם, כמו אלות וגז פלפל. בחלק מהמקרים גם שדדו החשודים מהזרים את רכושם הדל. חוקרי המשטרה סבורים כי מדובר במספר רב יותר של מקרים כשהמניע הוא גזענות ושנאת זרים. המשטרה נמנעה עד כה מלפרסם את הפרשה כדי למנוע התפרעויות והפרות סדר גדולות יותר מאלו שכבר אירעו בשכונת התקווה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן