Skip to content

הקשר בין סידן להרזייה

חלב ומוצריו הם מקור לחלבון בעל ערך תזונתי גבוה, ומקור לסידן שחיוני לבניית העצם. לאחרונה נמצא קשר הפוך בין צריכת סידן למשקל הגוף: ככל שהנבדקים במחקר צרכו פחות מוצרי חלב, הם היו בעלי מסת שומן גדולה יותר, הם סבלו יותר מיתר לחץ דם ומרמות גבוהות של סוכר ושומנים בדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חג השבועות מסיים רצף תקופה של חגים, שהחלה בפורים ונמשכה לעבר פסח, יום העצמאות ול"ג בעומר. אמנם זהו חג קצר יחסית, אך מנהגי האוכל לא פוסחים גם עליו, כמו גם על כל חג אחר. בואו אם כן ננסה למצוא את היתרונות באכילת מוצרי חלב, וגם אם מדובר בסעודה חלבית אחת במהלך החג, הרי שמוצרי החלב זמינים לנו גם בכל יום אחר.

לא רק בשבועות. חלב
לא רק בשבועות. חלב

מקור לחלבון בעל ערך תזונתי גבוה

היחס בין סידן לזרחן במוצרי החלב הוא לטובת הסידן (לעומת חלבונים הבאים מהחי), עובדה העוזרת לשמור על צריכת סידן גבוהה בתפריט במטרה למנוע ולטפל במחלת האוסטאופרוזיס. כמו כן, מהחלב נוצרים בתהליך העיכול פפטידים שונים (חלבונים קצרים יותר), אשר חלקם מופקים היום כתרופות, הודות לפעילות המוכחת שלהם כמעודדי ספיגת סידן. 

מקור טוב וזמין לסידן

הסידן הנו מינרל חיוני לבניית העצם בגיל הילדות ובגיל ההתבגרות. וכן חיוני לצריכה קבועה ויומיומית גם לאחר גיל 20. במטרה למנוע את התדלדלות עצם – מחלת האוסטאופורוזיס, ולעזור בטיפול במקרים של המחלה עצמה. חשיבות הסידן אצל ילדים ומתבגרים מתבטאת בכך, שבקרב מתבגרים מתרחשים שברים הקשורים במסת עצם נמוכה. נמצא כי צפיפות עצם נמוכה אצל ילדים קשורה לעלייה של פי שניים בסיכון שלהם ללקות בשברים.

סידן והרזיה

לאחרונה נמצא במחקרים קליניים קשר הפוך בין צריכת סידן ומוצרי חלב לבין משקל גוף – בנשים ובגברים כאחד.

ככל שהנבדקים צרכו פחות סידן ומוצרי חלב, הם היו יותר שמנים, בעלי מסת שומן גדולה יותר, הם סבלו יותר מיתר לחץ דם כמו גם מרמות גבוהות של סוכר ושומנים בדם.

המנגנון פועל כנראה כך, שהסידן משפיע על תהליכים בתא השומן עצמו. כניסה של תאי סידן לתא השומן מווסתת תהליכים של בנייה ופירוק שומן וכן ייצור חום.

 הכותבת היא דיאטנית קלינית M.s.c

1 Comment

  1. גל א
    25 במאי 2012 @ 22:54

    חחח שמתם עצמכם מול קבוצה אידאולוגית בריונית, פרסום הכתבה הזו "יעלה" לכם בהאשמות שמכרתם עצמכם למועצת החלב , שאתם חלק מכת השטן, והשד יודע מה עוד. נגיד, משהו שמקביל למתנחלים מול התקשורת הישראלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן