Skip to content

למה לעזאזל הם עשו את הסרט הזה?

וויל סמית' וטומי לי ג'ונס מספקים כמה רעיונות חכמים ורגעים משעשעים, אבל "גברים בשחור 3" עושה בעיקר שחור בעיניים  ציון: 7 ביקורת סרט / שי שגב "אף פעם אל תשאל שאלה שאתה לא רוצה לדעת את התשובה עליה", חוזר המשפט כמה פעמים במהלך הסרט "גברים בשחור 3". זו נשמעת כמו עצה טובה, אבל אני חייב לשאול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

וויל סמית' וטומי לי ג'ונס מספקים כמה רעיונות חכמים ורגעים משעשעים, אבל "גברים בשחור 3" עושה בעיקר שחור בעיניים 

ציון: 7

ביקורת סרט / שי שגב

איבדו את זה. סמית' וג'ונס

"אף פעם אל תשאל שאלה שאתה לא רוצה לדעת את התשובה עליה", חוזר המשפט כמה פעמים במהלך הסרט "גברים בשחור 3". זו נשמעת כמו עצה טובה, אבל אני חייב לשאול בכל זאת: למה לעזאזל הם עשו את הסרט הזה?

המקורי יצא לאקרנים בשנת  1997 והותיר רושם של קומדיית מדע בדיוני כיפית ומשעשעת, כשטומי לי ג'ונס ("הנמלט", "הלקוח") מגלם את הסוכן הלַקוני, בעוד וויל סמית' ("עלי", "היום השלישי") תוסס ופטפטן, ויחדיו הם משמשים כסוכנים של ארגון סודי המגן על כדור הארץ מפני חייזרים רעים. בסרט אף אוששו את העובדה שהמורה המוזר מהתיכון הוא אכן יצור מכוכב אחר.

סרט ההמשך משנת 2002 היה בינוני ופושר לחלוטין. אז האם עשר שנים מאוחר יותר הייתה איזושהי מחאה חברתית שדרשה סרט המשך? אם כן, פספסתי אותה.

החדשות הטובות: הסרט החדש (השלישי) יותר טוב מהסרט השני. החדשות הרעות: אבל לא עד כדי כך. יש כמה רעיונות חכמים, מספר רגעים משעשעים, שפע רב של אפקטים ממוחשבים. אבל מרכז התסריט חלול, ואיפשהו בעשור האחרון כותבי התסריט איבדו מהניצוץ ההומוריסטי: "אז ליידי גאגא חיה על כדור הארץ?"

הסוכן ג'יי (סמית') והסוכן קיי (ג'ונס) עדיין שותפים, עדיין מנקים אחרי הבלאגן שמותירים היצורים מהחלל, עדיין מעלימים את זיכרון העדים כדי שהאוכלוסייה בכדור הארץ לא תהיה מודעת מה באמת קורה. ביום בהיר, כשחייו של קיי וגורל כדור הארץ מונחים על כף המאזניים, הסוכן ג'יי חייב לחזור אחורה בזמן כדי לסדר את העניינים, לפני שיהיה מאוחר מדי. ג'יי מגלה שיש סודות ביקום שקיי מעולם לא גילה לו, סודות שנחשפים כשהוא פוגש את הסוכן קיי בצעירותו (ג'וש ברולין – "אומץ אמיתי"), ונאלץ להציל אותו, את הסוכנות ואת עתיד האנושות.

הבמאי בארי זוננפלד ("ביג", "כשהארי פגש את סאלי", "מיזרי") משתעשע עם מסע לשנת 1969, ומגלה כי אנדי וורהול היה בכלל סוכן של הארגון, וויל סמית' נאבק בגזענות וטוען כי עוד 50 שנה יהיה נשיא שחור, הנשק מתוחכם, המרדפים מרתקים והוא גם נראה טוב במשקפי תלת מימד. אוהדי השחקן טומי לי ג'ונס בוודאי יתאכזבו לדעת, כי הוא לא מופיע בכ-80% מהסרט.

"גברים בשחור 3"  אינו סרט רע, ובהחלט לא נורא כמו שיכול היה להיות. אבל גם לא בדיוק טוב. ומעל הכול הוא משהו אחר: מיותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן