Skip to content

האחים המוסלמים במצרים יוצרים בריתות לפני קיום הסבב השני לבחירות לנשיאות

בסבב הבא בבחירות יתמודד מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, מול אחמד שפיק, ראש הממשלה המודח מתקופת שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. במפלגת האחים המוסלמים קוראים למפלגות שתמכו במהפכה "להתאחד מחדש כדי שלא תישדד מאיתנו משמעות המהפיכה והדם שנשפך במהלכה לא יאבד לשווא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסבב הבא בבחירות יתמודד מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, מול אחמד שפיק, ראש הממשלה האחרון בתקופת שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. במפלגת האחים המוסלמים קוראים למפלגות שתמכו במהפכה "להתאחד מחדש כדי שלא תישדד מאיתנו משמעות המהפיכה והדם שנשפך במהלכה לא יאבד לשווא"

מאת יצחק קמחי זוארץ

סוכנות הידיעות רוייטרס מוסרת היום (שבת), כי לאחר הסיבוב הראשון של מערכת הבחירות לבחירת נשיא חדש למצרים במהלך השבוע שעבר, החלה מפלגת האחים המוסלמים ליצור קשר עם המתחרים, כולל מועמדים פוליטיים שיצאו מהמירוץ לנשיאות, בניסיון לגייס תמיכה במועמד שלה בסבב הבא. מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, יתמודד מול אחמד שפיק, ראש הממשלה המודח האחרון מתקופת שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק.

סוף עידן הפחד. בוחרות בקלפי עיר אל-מחלה אל-כּוּבּרא (Flickr/Nehal ElSherif)
סוף עידן הפחד. בוחרות בקלפי עיר אל-מחלה אל-כּוּבּרא (Flickr/Nehal ElSherif)

במפלגה טענו, כי מהלך זה נוצר בעקבות חשש אמיתי "שנעשים ניסיונות נואשים לשחזר את המערכת השלטונית הישנה במצרים במראה חדש". עוד אמרו האחים המוסלמים, כי על המפלגות שתמכו במהפכה שהפילה את מובארק "להתאחד מחדש כדי שלא תישדד מאיתנו משמעות המהפיכה והדם שנשפך במהלכה לא יאבד לשווא."

יש הרואים בסבב השני של הבחירות לנשיאות המצרית, שאמור להתקיים בחודש הבא, רגע היסטורי עבור מצרים ושל כלל האיזור, כי לבוחרים יש את האפשרות לבחור בין הישארות הממשלה המצרית בידי גברים בעלי רקע צבאי, כפי שהיה עד כה, לבין ממשלה בראשות קבוצה אסלאמית שסבלה מדיכוי בעבר, אך השפעתה היום גדולה והתמיכה העממית בה רחבה.

התוצאות הלא רשמיות לסבב הראשון של המועמדים לבחירות לנשיאות במצרים מצביע על תחרות צמודה בין ארבעת המועמדים המובילים לנשיאות, שההבדלים ביניהם נעים סביב שמונה נקודות בלבד.
מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, הצליח להשיג בסבב הראשון כ-25 אחוזים מקולות הבוחרים, התוצאה איננה מדהימה, אם משווים אותה אל תוצאות הבחירות לפרלמנט, אז זכתה המפלגה הפופולרית בכמעט מחצית מהמושבים. הצבעה זו מעידה על ירידה בפופולריות המפלגה במהלך ששת החודשים האחרונים.

התוצאות האלו מעידות על תמיכה חדשה ומפתיעה ברשימות עצמאים הדוגלים ברפורמה, דבר שמצביע על צמיחה של מרכז חדש בזירה הפוליטית המצרית המתפתחת במהירות.

אליג'ה זאוראן, מהמועצה האירופית ליחסי חוץ בלונדון, אמר כי על האחים המוסלמים, "לתקשר עם המרכז ועם מפלגות אחרות, אם הם מאמינים כי יש להם סיכוי לזכות בנשיאות."

יוזמה חדשה של האחים המוסלמים תומכת עתה במועמדים שהיו מועמדים לנשיאות בעבר ופרשו מהמירוץ, לתפקידי סגן הנשיא, והמפלגה כבר דנה עם מפלגות אחרות על הרכב הקואליציה העתידית בממשלה. מהלך זה מטעם האחים המוסלמים זוכה לביקורת רבה במצרים ויש מפלגות הרואות בכך התנהלות המזכירה את סגנון שלטונו של הנשיא מובארק.

עיסאם אל ארייאן, סגן נשיא מפלגת החירות והצדק, אמר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס, בהקשר ליוזמה זו: "עלינו להכריז על יוזמה שלנו ולהזמין את כל הכוחות הפוליטיים לדיאלוג לאומי ומהפכני, כדי לדון ברצינות בגורלה של מצרים, על רקע האתגרים העומדים בפני כולנו. נחפש יחד דרכים להציל את המהפיכה המבורכת."

עבד אל מונעם אבו אל פותוח, המועמד האסלאמיסט העצמאי, שזכה רק ב- 17.6 אחוזים מהקולות, הודיע כי הוא מתכוון לתמוך במועמד של האחים המוסלמים. אבו אל פותוח עצמו פרש מהמפלגה במהלך השנה שעברה על מנת להתמודד ברשימה עצמאית לנשיאות מצרים, לאחר שהמפלגה הצהירה כי לא תעמיד נציג מטעמה. על תמיכתו המחודשת במפלגת האחים אמר אבו אל פותוח, "עלינו להתעלות מעל ההבדלים שבינינו למען האינטרס של המדינה ואם נעמוד כשורה אחת מול סמלי השחיתות, תהפוך מצרים למאוחדת וחזקה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן