Skip to content

חיל הים מחפש לוחמים לאיוש צוללת אח"י אילת והצוללות שיגיעו אחריה

בחיל הים נערכים לקליטת אח"י תנין, הרביעית במספר, ולאלו שהוזמנו ויגיעו אחריה. בחיל נערכים לקליטה של עשרה אחוזים נוספים בכוח האדם ומתכננים לפתוח גדנ"ע צוללות, שם ימיינו את המיועדים וימצאו את הטובים ביותר מקרב בני הנוער. הטובים לצוללות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחיל הים נערכים לקליטת אח"י תנין, הרביעית במספר, ולאלו שהוזמנו ויגיעו אחריה. בחיל נערכים לקליטה של עשרה אחוזים נוספים בכוח האדם ומתכננים לפתוח גדנ"ע צוללות, שם ימיינו את המיועדים וימצאו את הטובים ביותר מקרב בני הנוער. הטובים לצוללות

מאת אליק מאור   

בחיל הים שוקדים לאחרונה על איתור והכשרת לוחמים איכותיים לאיוש הצוללת החדשה אח"י תנין, שהושקה לא מכבר בגרמניה ותגיע לישראל בתחילת 2013. אח"י תנין היא צוללת מהמתקדמות בעולם וכיום היא כלי המלחמה היקר ביותר בצה"ל. גורם בכיר בחיל הים מוסר, כי בעקבות קבלתה של הצוללת הזו, נערכים בחיל הים לקליטה של 10 אחוזים בכוח האדם, מעבר לתוכנית העבודה הכוללת. בחיל תולים לא מעט תקווה באיתור לוחמים מוכשרים בקרב בני נוער, שעוברים שבוע גדנ"ע חי"ר ולעודדם להמשיך את דרכם בחיל הים.

מפקד חיל הים, מנכ"ל משרד הביטחון במקבלי צוללת דולפין הרביעית, אח"י תנין" (צילום דו"צ)
מפקד חיל הים, מנכ"ל משרד הביטחון במקבלי צוללת דולפין הרביעית, אח"י תנין" (צילום דו"צ)

עוד מקור למציאת לוחמים הוא קורס החובלים וקורס הקומנדו הימי היוקרתיים. בזמן הגיבושים לקורסים הללו, יחוו החיילים גם את שייטת הצוללות (שייטת 7), בטרם יגבשו דעתם לגבי עתידם בחיל הים. כיום לוחמי הצוללות מאותרים בגיבושים טרם גיוסם לצה"ל.

בחיל מתכננים לפתוח גדנ"ע צוללות, שם ימיינו את המיועדים וימצאו את הטובים ביותר. "הנערים יסיירו בצוללות, מה שלא נעשה עד היום, וירגישו את הים. זהו אירוע חוויתי, כדי להותיר עליהם רושם ורצון להגיע אל השייטת", אמר בכיר בחיל. היעד הוא, שמחצית מהלוחמים שיתקבלו בסופו של דבר למסלול הצוללות יהיו אלה שעברו את הגדנ"ע, דבר שיגרום לנערים נוספים לנסות ולצלוח את הגיבוש. "הדבר יגרום לחידוד הידע על השייטת והיכרות מקיפה יותר. כמובן שמי שיגיע לגדנ"ע, יספר בבית", מציין אותו בכיר.

צוללת מסוג הדולפין נחשבת לכלי ורסטילי בעל יכולות רבות, המסוגל להתאים את עצמו למשימות רבות ומגוונות. לאורך כל ימות השנה מבצעים לוחמי שייטת הצוללות פעילות מבצעית אינטנסיבית במקומות קרובים ורחוקים ופועלים הרחק מעין הציבור. הצוללת הרביעית והצוללות הבאות יכפילו את מספר הצוללות של מדינת ישראל. 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן