Skip to content

דגמים של פארקי תעשייה "ירוקים" הוצגו בידי תלמידים בצפון

תלמידי חטיבת הביניים רוגזין בקריות הציגו דגמי פארק תעשייה ידידותי לסביבה, במסגרת פרויקט משותף עם התאחדות התעשיינים סניף צפון, איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תלמידי חטיבת הביניים רוגזין בקריות הציגו דגמי פארק תעשייה ידידותי לסביבה, במסגרת פרויקט משותף עם התאחדות התעשיינים סניף צפון, איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה ועוד

מאת שרית פרקול

"מדובר במיזם חשוב מאין כמותו. התלמידים והתלמידות הקדישו שעות רבות, הן מזמנם הפרטי והן במהלך הלימודים הסדירים, לצורך מחקר, פיתוח וייזום", אמר ליאור אפלבאום, מנהל התאחדות התעשיינים בצפון, שהיה בין מלווי הפרויקט הירוק לעיצוב דגמי פארק תעשייה ידידותי לסביבה. "אנו רואים חשיבות רבה במיזם מסוג זה, שמסייע לבני הנוער להבין מה זה בכלל תעשייה ואיך היא יכולה להשתלב בפיתוח בר קיימא עם אזורי מגורים ומסחר. גייסנו תעשיינים שהעבירו מספר הרצאות וליווינו את התלמידים בדרך לגיבוש דגמים עתידיים שמהווים, בחלק מהמקרים, חידושים שעדיין לא באים לידי ביטוי בפארקים התעשייתיים הפועלים כיום ברחבי הארץ. היצירתיות של הדור הצעיר בתכנון הפארקים היא מקור השראה לתעשיינים שמעורבים במיזם, כמו גם השימוש המושכל ברעיונות לבנייה ירוקה ולניצול נכון של שטחים בפארקי תעשייה מתוכננים".

המיזם מתקיים בחט"ב א' של רוגוזין בקרית אתא זו השנה העשירית, בשיתוף פעולה בין המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים אזור מפרץ חיפה, התאחדות התעשיינים בישראל- סניף צפון, משרד החינוך מפעל חיפה כימיקלים, מפעל דשנים. התחרות מתקיימת על שם אחד ממייסידי המיזם, יוסי הומל ז"ל , תעשיין ממקימי מפעל מעגלי מלתא שבאזור התעשייה ציפורית.

בטקס חגיגי הגיע לסיומו מיזם עיצוב פארק תעשייה ידידותי לסביבה בקרית אתא ובמפרץ חיפה. במהלך יום הטקס הוצגו בפני צוותי השיפוט, שהורכבו מאנשי מקצוע במגוון תחומים, 32 דגמים עליהם עמלו כ-200 מתלמידי כיתות ט' בבית הספר מראשית שנת הלימודים. התלמידים החלו את השנה בבניית תוכנית עסקית ממנה נגזר המיזם שהציעו לבניית פארק תעשייה המשלב מספר היבטים: חינוך, תעשייה וסביבה.

בין השופטים ומלווי הפרויקט היו: ליאור אפלבאום; עמי אלכסנדרון, חבר ועדת קשרי תעשייה קהילה בסניף צפון של התאחדות התעשיינים; תעשייני אזור מפרץ חיפה; ומנהלת בית הספר, פרומה צולר.

"שימוש מושכל במשאבים תוך שמירה על הטבע והסביבה ועל כבוד האדם"

לדברי צולר, מנהלת בית הספר, "מדובר בהליך מרתק שעוברים התלמידים במהלך השנה. יש כאן שינוי עצום בתפישה שלהם את הסביבה בה הם חיים. אנו מציגים ולומדים לאורך השנה את הבעיות והצרכים הנובעים מהקמה ותפעול פארק התעשייה ה'ירוק' והתלמידים מציעים פתרונות המשתלבים בדגמים שהם יוצרים במסגרת הפרויקט. במהלך המיזם התלמידים עושים שימוש מושכל במשאבים תוך שמירה על הטבע והסביבה ועל כבוד האדם, לצד פיתוח תשתית תעשייה חיונית לשגשוגה כלכלת המדינה. גם השנה ראינו פרוייקטים מרשימים ביותר, ואני מאמינה שההישגים שרשמו התלמידים ילוו אותם גם בשלבי ההתבגרות שלהם, כאזרחי העתיד של מדינת ישראל".

צילומי הדגמים באדיבות אופיר שפיגל תקשורת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן