Skip to content

רוצחו של איתן פץ טוען שטמן את גופת הילד במקרר של חנות

פדרו הרננדז נעצר ביום חמישי האחרון אחרי שהודה בחטיפת ורציחת הילד בן השש בשנת 1979, אך בינתיים מתברר שיש לו היסטוריה ארוכה של מחלות נפש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פדרו הרננדז נעצר ביום חמישי האחרון אחרי שהודה בחטיפת ורציחת הילד בן השש בשנת 1979, אך בינתיים מתברר שיש לו היסטוריה ארוכה של מחלות נפש

מאת גרשון גירון

האם נפתרה תעלומה מן העבר?
האם נפתרה תעלומה מן העבר?

איתן פץ יצא את ביתו ב-25 במאי 1979 בדרכו מביתו שבדרום מנהטן לאוטובוס שיוביל אותו לבית ספר. היתה זאת הפעם הראשונה שבה הוא עשה את הדרך הקצרה לבדו, אך הוא מעולם לא הגיע ליעדו. בערב אותו יום החלה המשטרה לחפש אחריו, והחיפוש נמשך שבועות רבים, ללא הועיל. אביו של איתן, סטן פץ, צלם במקצועו, פירסם את תמונתו על אינספור עלונים ועל אריזות חלב מקרטון, והן הוקרנו על מסכי הענק שבכיכר טיימס.

בשנת 2001 נקבע מותו של איתן באופן רשמי, ובשבוע שעבר הודה פדרו הרננדז, פקיד בחנות בחטיפת הילד וברציחתו בחניקה.

הרננדז נעצר בשבוע שעבר אחרי שדיווח למשטרה שפיתה את הילד אל מותו בהבטחה שיקנה לו משקה קל. על פי דיווחים סיפר הרננדז לחוקרים שחנק את איתן, ארז את גופתו בשקית אשפה, נשא אותה למקום אחר ולבסוף השליך אותה לאשפה. אתמול מסר מקור משטרתי שלדברי הרננדז ה"מקום האחר" היה מקפיא במרתף החנות שבה עבד.

פדרו הרננדז - האם להאמין לדבריו?
פדרו הרננדז - האם להאמין לדבריו?

משטרת ניו יורק מנסה לאשש את הפרטים שמסר הרננדז, ועליה גם להחליט אם לנסות לאתר את שרידי הגופה.

בינתיים התברר שכבר בראשית שנות השמונים התוודה הרננדז באוזני משתתפים בכנס תפילה שהתקיים בכנסייה קתולית שרצח ילד. הכומר שניהל את המפגש, תומס ריוורה, אמר שלא דיווח למשטרה באותה עת מאחר "שהוא לא התוודה באוזני." קצין משטרה אמר שכבר ב-1981 אמר הרננדז לקרובי משפחה ולחברים ש"עשה מעשה רע והרג ילד בניו יורק."

הרננדז הואשם ברצח מדרגה שנייה והוא מוחזק בבית חולים מאחר שהשלטונות חוששים שהוא עלול לנסות להתאבד. לדברי עורך דינו ישיב הרננדז להאשמה לאחר שיעבור הערכה פסיכיאטרית.

ה"גות'אמיסט" מצטט את עורך הדין, הארווי פישביין, שאמר כי למרשו "יש היסטוריה ארוכה של מחלות פסיכיאטריות, לרבות הזיות ואשליות קוליות וחזותיות." פישביין הוסיף כי מרשו חולה בסכיזופרניה ובדו-קוטביות. הדברים מעוררים ספקות: האם הגבר בן ה-51, נשוי ואב לבת עשרים, אומר את האמת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן