Skip to content

חודש לפני תאריך הפינוי של גבעת האולפנה – שני תושבי עמונה פותחים בשביתת רעב

לפי החלטת בג"ץ, חמישה בניינים בגבעת האולפנה צפויים להיהרס תוך יומיים, אם לא יימצא פתרון חוקי או משפטי. המוצא האחרון: שביתת רעב וחוק ההסדרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפי החלטת בג"ץ, חמישה בניינים בגבעת האולפנה צפויים להיהרס תוך חודש, אם לא יימצא פתרון חוקי או משפטי. המוצא האחרון: שביתת רעב וחוק ההסדרה

מאת טובה אבן חן 

הרב יאיר  פרנק, רב הישוב עמונה, כמו גם תושב הישוב יהודה יפרח, פתחו היום בצהרים (שלישי) בשביתת רעב, ליד קריית הממשלה, בדרישה מראש הממשלה  ושרי הליכוד להעביר את חוק ההסדרה. החוק צפוי לעלות  להצבעה ביום רביעי בשבוע הבא, ולהציל את שכונת האולפנה בבית אל ואת הישובים עמונה, מגרון וגבעת אסף. אם לא יימצא פתרון, החלטת בג"ץ מחייבת את הריסת הבתים של גבעת האולפנה כבר ב-1 ביולי.

תושבי גבעת האולפנה ועמונה מסבירים, כי מדובר בישובים ישראליים  שקמו בעידודה של הממשלה, ונמצאים היום בסכנת עקירה בעקבות עתירות של ארגוני שמאל ופלסטינים הטוענים לבעלות על הקרקע.

חוק ההסדרה נועד להחיל את "ההיגיון של חוק המקרקעין הישראלי על הישובים ביו"ש". מרגע שהחוק יעבור יידרשו עותרים פלסטינים לראשונה להוכיח את בעלותם על הקרקעות, ורק במידה שיעמדו בנטל ההוכחה, הם יהיו זכאים לקבל פיצוי כספי מלא על קרקע שנבנה עליה מבנה. באופן כללי, הבנייה ביהודה ושומרון נעשתה רק על קרקע מדינה, להוציא מספר בתים לא גדול שנבנו בשגגה על קרקע שיש טוענים עליה כי היא פרטית.

שר האוצר יובל שטייניץ התבטא בשבוע שעבר על החוק ואמר: "זה לא ימין ולא שמאל, לא שטחים ולא שלום, אלא שכל ישר והגיון פשוט. החוק הזה הוא לא חוק עוקץ בג"ץ אלא תיקון עצמי של הכנסת, שיצרה מצב מעוות ועכשיו מתקנת אותו". אם חוק ההסדרה יעבור, לא יהיה צורך לזרוק מאות משפחות לרחוב.

עוד אומרים השובתים: "לארגוני השמאל ברור שהריסת הבתים לא תשיב את הקרקעות לעותרים, שכן מדובר בקרקעות הנמצאות בתוככי או בסמיכות לישובים קיימים. האינטרס האמיתי של העותרים הוא לקבל פיצוי כספי, אולם הם לא מסוגלים להודות בו מחשש שירצחו על ידי הרשות הפלסטינית. כמו כן, ברוב המקומות מדובר באדמות טרשים נטושות, שאיש לא בנה עליהם בית ולא נטע עליהם עץ. רוב התובעים כלל לא ידעו שבארכיונים הירדנים היו קיימים מסמכים על שמם, והתביעות מעולם לא התבררו משפטית בערכאות הרלוונטיות. במקומות אחרים אין תובעים גם כיום."

כמו כן טוענים ביו"ש, כי "המטרה המרכזית של העותרים היא מטרה פוליטית מובהקת: להרוס את ההתיישבות היהודית ביו"ש, ולגרום לדה-לגיטימציה ציבורית ומשפטית למתיישבים."

השובתים מקווים כי חוק ההסדרה יעבור בכנסת וכי יושם קץ לפרשה זו, שמעיבה על חייהן של מאות משפחות. המעכב העיקרי לדעתם הוא ראש הממשלה, שסירב לאפשר חופש הצבעה לשרים, מחששות שונים. בחודש האחרון נדחתה העלאת החוק מספר פעמים.

.

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן