Skip to content

יו"ר בנק הפועלים:"החברה הערבית בישראל מצויה בתהליך צמיחה והתחזקות"

לדברי יאיר סרוסי, יו"ר הבנק: "חברה רב תרבותית דורשת יותר מאמץ, אבל טמון בחובה פוטנציאל גדול למקוריות ויצירתיות. פוטנציאל הצמיחה נמצא באוכלוסיות שמצויות כיום מתחת לרמת החיים הממוצעת והן בתהליך של צמצום פערים. האוכלוסייה הערבית היא הבולטת שבהן". הדברים נאמרו בוועידת העסקים הערבית 2012 בנצרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לדברי יאיר סרוסי, יו"ר הבנק: "חברה רב תרבותית דורשת יותר מאמץ, אבל טמון בחובה פוטנציאל גדול למקוריות ויצירתיות. פוטנציאל הצמיחה נמצא באוכלוסיות שמצויות כיום מתחת לרמת החיים הממוצעת והן בתהליך של צמצום פערים. האוכלוסייה הערבית היא הבולטת שבהן". הדברים נאמרו בוועידת העסקים הערבית 2012 בנצרת

מאת עמי אטינגר

"החברה הערבית בישראל מצויה בתהליך של צמיחה והתחזקות, שיביא לעליית חשיבותה במשק הישראלי", כך אמר היום יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, בהופיעו ב"ועידת העסקים הערבית 2012", ביוזמת המגזין מאלקום, שהתקיימה בנצרת, "יש לנו, אנשי עסקים יהודים וערבים, תפקיד לשמש כגשר בין החברות היהודית והערבית ולעודד מטרות משותפות".

מימין: יאיר סרוסי וד"ר אל וזיר (צילום: נפתלי רזניקוביץ)
לשמש גשר בין החברות, היהודית והערבית. מימין: יאיר סרוסי וד"ר ג'יאהד אל וזיר, נגיד הרשות ההומניטרית הפלסטינית (צילום: נפתלי רזניקוביץ)

לדברי סרוסי, בנק הפועלים זיהה לא מכבר את התהליך החשוב המתרחש בחברה הערבית והצהיר על מחוייבותו לאוכלוסיה הערבית בישראל. "הרחבנו בשנים האחרונות את פריסת הסניפים שלנו לאוכלוסייה הערבית פי שלושה, ונמשיך גם השנה לפתוח סניפים. בשל מרכזיותו של הבנק, המיקוד שלנו בחברה הערבית הוביל בנקים אחרים להגביר את מאמציהם בתחום. התחרות הזו היא מבורכת. היא מחדדת אותנו ומחייבת את הבנק להיות טוב יותר וקשוב יותר מן המתחרים. יתר על כן, התחרות הזו משפרת את השירות של המערכת הבנקאית בחברה הערבית בכללה".

סרוסי טען, כי ניהול מודרני מעודד גיוון תעסוקתי. חברה רב תרבותית דורשת יותר מאמץ, אבל טמון בחובה פוטנציאל גדול למקוריות ויצירתיות. "העולם מתמודד בימים אלו עם בעיית צמיחה, שנובעת מחובות אדירים. בנוסף, הריבית נמצאת ברמה אפסית כבר תקופה ארוכה, מצב שעלול לייצר בועות חדשות. כאשר הכסף זול, עולה רמת הסיכון וישנם נכסים שמחיריהם מתנפחים מעבר לביקוש הריאלי".

תהליך צימצום פערים

לדבריו, תחומי הצמיחה בעולם ממוקדים באזורים שמצמצמים פערים וגם בישראל פוטנציאל הצמיחה נמצא באוכלוסיות שמצויות כיום מתחת לרמת החיים הממוצעת והן בתהליך של צמצום פערים. "האוכלוסיה הערבית היא הבולטת שבהן, ועליית שיעור האקדמאים באוכלוסיה הערבית תומכת בהמשך צמצום הפערים. הביקוש לעובדים אקדמאים במקצועות המדעיים הנדסאים דורש, כי כבר בשלב הלימודים בתיכון יגדל מספר הבוגרים בתחומים אלו באוכלוסיה הערבית והיהודית כאחד. התאמת ההכשרה לצרכי המשק ולתחרות הבינלאומית תאפשר עליה ברמת החיים ותעסוקה איכותית". הדגיש סרוסי.

סרוסי הוסיף, כי התמקדות בנק הפועלים במגזר העסקים הקטנים והבינוניים רלוונטית מאוד לחברה הערבית. "העסקים הקטנים והבינוניים מייצרים את רוב המשרות החדשות במשק. כסקטור, צומחים עסקים אלו מהר מן התוצר הישראלי, ואחראים לשגשוג פיננסי של אחוז גבוה במעמד הביניים הישראלי. בנק הפועלים פועל במספר מישורים למען העסקים הקטנים והבינוניים: קרנות המעניקות אשראי בתנאים נוחים לעסקים האלה, פריסה עסקית רחבה וכן מוצרים חדשים שיתאימו לצרכים המיוחדים של עסקים קטנים ובינוניים. החברה הערבית משופעת בעסקים קטנים ובינוניים, שיכולים ליהנות מההצעות של בנק הפועלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן