Skip to content

אין מה לעשות, גם חתולים מזדקנים, אבל ניקי מזדקנת בחן

בעיה קטנה של עצירת שתן למשך יום גרמה לי לארוז את ניקי שלי בתרמיל ולקחת אותה אל ד"ר רובי. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעיה קטנה של עצירת שתן למשך יום גרמה לי לארוז את ניקי שלי בתרמיל ולקחת אותה אל ד"ר רובי. הוא בדק אותה היטב ומצא אצלה באותה הזדמנות כל מיני תחלואים שלא חשבתי שיש גם אצל חתולים – וגם הסתבר לי אחרי כל השנים האלה שיש לי חתולה גיבורה

מאת שרית פרקול

ניקי בצעירותה (צילמה: שרית פרקול)
ניקי בצעירותה (צילמה: שרית פרקול)

תמיד ידעתי, בפינה נסתרת של מוחי, שגם בעלי חיים מזדקנים. כן, 15 או 16 השנים שעברו עליי עם ניקי, החתולה הפרסית שלנו, עברו גם עליה, ואצלה זה לא רק חלק מהחיים, אלא רוב החיים. אז הפרווה שלה הרבה יותר לבנה מאשר אפורה, היא כבר לא קופצת על אדן החלון, והיא קצת פחות מתרוצצת, אבל חשבתי שבכך מסתכמת ההזדקנות שלה. זהו, שלא.

ניקי על שולחן הטיפולים
ניקי על שולחן הטיפולים, עם הרגל החבושה (צילמה: שרית פרקול)

בעיה קטנה של עצירת שתן למשך יום (היא מתיישבת בארגז שלה ועושה את כל התנועות הנכונות, אבל כלום לא יוצא) גרמה לי לארוז אותה בתרמיל – כן, אין לנו כלוב, והיא מאוד אוהבת לשבת על תרמילים – וללכת איתה, אחרי שנים רבות מאוד, לווטרינר.

גיהינום על גלגלים

כל הדרך הלא מאוד ארוכה היא השמיעה יללות מחאה. אחרי הכל, היא לא רגילה לצאת מהבית (קומה שנייה), ומתוך התרמיל בטח כל המכוניות שנוסעות בסוקולוב ובריינס נשמעות עוד יותר מפחידות. כיוון שאני בדיוק צופה בסדרה "גיהינום על גלגלים", אני מתארת לעצמי שניקי חווה אוטובוס או אופנוע כמו שהאינדיאני חווה את הרכבת הראשונה שראה – כמו מפלצת ברזל.

ד"ר רובי תל-ארי (צילמה: שרית פרקול)
ניקי, פציינטית למופת, עם ד"ר רובי תל-ארי (צילמה: שרית פרקול)

אצל ד"ר רובי תל-ארי ניקי התנהגה למופת. הם בטח אומרים את זה שם לכולם, אבל רוויתי נחת כשאמרו לי שהיא יפה וטובה. שכבה שם בסבלנות על השולחן הקר, בעוד אנשים זרים (אם כי מאוד רחמניים) מחטטים באיבריה המוצנעים והאחרים, כמעט לא השמיעה הגה, אפילו כשכאב מאוד.

ד"ר רובי היה פחות מוטרד מעניין השלפוחית, דווקא, אבל מצא אצלה שפע של מחלות זיקנה. אז מסתבר שיש לה קטרקט בשתי העיניים, מה שגורם לכך שהיא רואה פחות טוב בלילה. יש לה גם "דיסק" בגב, ובנוסף, הציפורניים שלה צמחו יותר מדי ודקרו לה בבשר. וככה היא הסתובבה, החתולה המלאכית הזאת, בלי להתלונן, במשך די הרבה זמן, כנראה. לדברי ד"ר רובי, אם לבנאדם היתה ציפורן חודרנית כזאת, הוא לא היה מסוגל לדרוך על הרגל.

ידידותית למשתמש
ידידותית למשתמש (צילמה: שרית פרקול)

אז הציפורניים נקצצו, הרגל נחבשה, האיברים הפנימיים נבדקו באולטרסאונד, האוזניים נבדקו עם קיוטיפ, וגם השיניים עברו בדיקה קפדנית (יש אבנית!).

ניקי קיבלה זריקת אנטיביוטיקה, ויצאנו משם עם ארנק מרוקן אבל מצויידים באוכל מיוחד שאמור להסדיר לה את ענייני הפיפי-קקי. כשהיא תלך שוב לשירותים בצורה סדירה, אצטרך להתחיל לתת לה גם תוסף מזון של אומגה 3+6 לחידוש הסחוסים.

ניקי על המיטה
בבית, ניקי מגיחה מתוך התרמיל (צילמה: שרית פרקול)

הדרך חזרה היתה קצת יותר רגועה, ניקי התעייפה מהטיפול. היא נחה קצת – למרבה הפלא הצליחה לזנק על המיטה שלי גם עם הרגל החבושה – ועכשיו היא טועמת את האוכל החדש והמשוכלל ששמתי לה בקערה.

אחלו לה יציאות טובות 🙂

גם לכם יש סיפור על חיית המחמד שלכם? שתפו אותנו

5 Comments

  1. Noa at SF
    29 ביוני 2012 @ 11:29

    omg, I didn't realize she was THAT old…
    What a trooper!
    Hang in there, both of you,
    xoxo

    • שרית פרקול
      29 ביוני 2012 @ 11:40

      תודה, נועה. אכן, הזמן עובר ביעף 🙂

      שבת שלום וד"ש חמה

  2. שרית פרקול
    1 ביוני 2012 @ 10:36

    שמחה לעדכן שניקי מתאוששת יפה ומתפקדת כמו שצריך.

  3. גרשון גירון
    30 במאי 2012 @ 15:25

    מאחל לניקי יציאות טובות, ועד מאה ועשרים בחתולית (וגם לאמא שלה, באנושית)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן