Skip to content

איראן: ישראל תשלם את מחיר תקיפת סוריה

האם איראן מאיימת כי ישראל תשלם את מחיר נפילתו של נשיא סוריה, בשאר אסד? יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, הזהיר אתמול (יום ד') את ארה"ב לבל תעשה טעות ותנהג בסוריה כאילו היא לוב, שכן אם תעשה כך, ישראל והמערב כולו ישלמו מחיר כבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם איראן מאיימת כי ישראל תשלם את מחיר נפילתו של נשיא סוריה, בשאר אסד? יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, הזהיר אתמול (יום ד') את ארה"ב לבל תעשה טעות ותנהג בסוריה כאילו היא לוב, שכן אם תעשה כך, ישראל והמערב כולו ישלמו מחיר כבד

מאת נמרוד זגגי

נראה כי ברפובליקה האסלאמית מודאגים מאוד מהאפשרות של התערבות צבאית בסוריה. בעוד שכלי התקשורת במדינה מנסים להציג את הטבח בעיר חולה שבסוריה, כאירוע שתוכנן ובוצע על ידי המערב כדי שישמש כאמתלה עבורו לפעול צבאית בסוריה, המדינה עצמה משגרת איומים לכל עבר.

עלי לאריג'אני, יו"ר הפרלמנט האיראני
"האפר של האש הזו, יכסה באופן מוחלט את המשטר הציוני" עלי לאריג'אני, יו"ר הפרלמנט האיראני

, התייחס אתמול (יום ד') בנאום אותו נשא בדיון פתוח בבית הנבחרים, להצהרות של בכירים אמריקנים שקראו להתערב צבאית בסוריה. לאריג'אני אמר בנאומו, כי "נראה כי ארה"ב והמערב מכינים את הרקע ליצור משבר חדש. כמה אנשי צבא אמריקנים בכירים הצהירו ש'אנו יכולים להתערב צבאית בסוריה כפי שעשינו בלוב', ייתכן ואנשי הצבא הבכירים בארה"ב לוקים בחוסר הבנה בנוגע לעצמם ולסוגיות אזוריות."

יו"ר הפרלמנט האיראני המשיך בביקורת שלו נגד ההצהרות האמריקניות ואף הזהיר כי ישראל היא זו שתשלם את מחיר הפעולה הצבאית: "סוריה, אינה דומה בשום דבר ללוב, וניסיון ליצור בנגאזי בסוריה, יגלוש לתוך פלסטין והאפר של האש הזו, יכסה באופן מוחלט את המשטר הציוני."

לאריג'אני המשיך ונזף בארה"ב וסנט בה על כך שהיא מעלימה עין מפעולות הצבא הסעודי בבחריין, בו בזמן שהיא מגנה את הנעשה בסוריה: "הבכירים האמריקאים צריכים להיות מודעים לכך שהם משחקים במשחק מסוכן. האם אין הם צריכים לפעול נגד הכיבוש הצבאי של בחריין? נשאלת השאלה, מדוע הם מונעים מתכנית הרפורמה בסוריה מלהתקדם?"

לבסוף חתם יו"ר הפרלמנט האיראני את דבריו באזהרה נוספת ואמר: "הפרלמנט האיראני מגנה את התערבות חלק מהמדינות בסוריה כמו גם את הצהרותיה הלא רציונליות ומחרחרות המלחמה של ארה"ב. ייתכן שיהיה מאוד קל להתחיל בתהליך זה של חרחור מלחמה, אך יהיה מאוד קשה לסיים אותו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן