Skip to content

איזי ג'ט: "אנחנו נגדיל את מספר התיירים לישראל"

חברת התעופה איזי ג'ט, שכבר הטיסה כחצי מיליון נוסעים מאז החלה לפעול בישראל ב-2009, רואה בישראל פוטנציאל גדול הן של נסיעות ישראלים לחו"ל והן של תיירים לישראל. רק שכבר ייפתחו השמיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חברת התעופה איזי ג'ט, שכבר הטיסה כחצי מיליון נוסעים מאז החלה לפעול בישראל ב-2009, רואה בישראל פוטנציאל גדול הן של נסיעות ישראלים לחו"ל והן של תיירים לישראל. רק שכבר ייפתחו השמיים לטיסות מאירופה

מאת עירית רוזנבלום

חברת התעופה איזי ג'ט, שכבר הטיסה כחצי מיליון נוסעים מאז החלה לפעול בישראל ב-2009, רואה בישראל פוטנציאל גדול הן של נסיעות ישראלים לחו"ל והן של תיירים לישראל. "אני בטוח שנוכל להגדיל את מספר התיירים לישראל. תל אביב וירושלים הן יעדים המהווים ניגודים מרתקים וגם אילת היא יעד מתאים ונרצה לנחות שם לכשיתאפשר הדבר",  אמר היום יו איטקן, המנהל המסחרי בבריטניה של חברת התעופה איזי ג'ט, בפגישה עם עיתונאים.

יו איטקן, המנהל המסחרי של איזי ג'ט בבריטניה. לישראל פוטנציאל גדול
יו איטקן, המנהל המסחרי של איזי ג'ט בבריטניה. לישראל פוטנציאל גדול

איזי ג'ט מפעילה טיסות לישראל וממנה ללונדון (לוטון) שבבריטניה, וכן לז'נבה ובזל שבשוויץ. החל ב-1 בנובמבר ייפתח קו גם למנצ'סטר שבבריטניה. לדברי איטקין, כיום שלושה רבעים מהטסים בין תל אביב ללונדון הם אנגלים, כולל משפחות. משוויץ החלוקה היא 50% שוויצים ו-50% ישראלים. "המפתח הוא 'השמיים הפתוחים'. אנחנו רואים פה פוטנציאל גדול לאפשר ליותר ישראלים לנסוע לחו"ל וגם להביא יותר תיירים לישראל.", הדגיש איטקן.

מירוץ מול ריינאייר?

הפעלת "השמיים הפתוחים" תגביר את התחרות בישראל ואפשר שאיזי ג'ט תפגוש כאן את יריבתה האירית – ריינאייר. ריינאייר החלה במהלכים לקדם את כניסתה לפעילות בישראל, לקראת הפעלת ה"שמיים הפתוחים", החלטה שכידוע עדיין מעוכבת אצל שר התחבורה, ישראל כץ. ריינאייר נמצאת במגעים עם רשויות התעופה בישראל כבר יותר משבע שנים, במטרה "להיות שם" לכשתיפול ההחלטה.

בתשובה לשאלה איך תתמודד איזיג'ט עם תחרות מחברת לואו קוסט נוספת בישראל, אומר איטקן ל"מגפון" כי "אנחנו מתחרים אתם גם באירופה. אין דמיון בין שתי החברות: ריינאייר היא מוטת מחיר ואילו איזי ג'ט מספקת גם נוחות לצד המחיר הזול, והיא בעלת ראיה רחבה יותר בתחום השירות. יש לנו צי מטוסים צעיר, אנחנו לא באותה הנישה", הוא אומר.

לפי נתוני החברה, מחיר ממוצע של טיסה של איזי ג'ט מישראל בשנת 2011 היה 350 שקלים, כולל מסים.

עם זאת, איטקן לא חסך ביקורת מהשירות שהחברה מקבלת בארץ מרשות שדות התעופה: מטוסיה נוחתים וממריאים מטרמינל 3, אבל הצ'ק-אין לטיסה נעשה בטרמינל 1 ומשם נדרשים הנוסעים לחזור לטרמינל 3 להמתנה לטיסה. באיזי ג'ט סבורים שבכך נפגעת חוויית הלקוח. כמו כן אמר: "טרמינל 3 יקר לנו".

56 מיליון נוסעים בשנה

מטוס של איזי ג'ט. אחד מ-200 מטוסים
מטוס של איזי ג'ט. אחד מ-200 מטוסים

איזי ג'ט פועלת בלמעלה מ-600 קווים הפרוסים על פני 29 מדינות, אך אינה טסה לארצות הברית. היעד הרחוק ביותר אליו היא מגיעה באירופה הוא איסלנד והרחוק ביותר במזרח התיכון הוא שארם א שייח בסיני שבמצרים. איטקן הפתיע כשסיפר שהקו שלהם לשארם א שייח לא סבל מירידות כלל. זהו נתון מעניין, שכן לפי סוכנויות הידיעות הזרות, התיירות למצרים נפגעה קשות בעקבות המהפכה שהתחוללה שם ואי היציבות שבאה בעקבותיה ולמצרים נגרם נזק של מיליארדי דולרים.

לאיזי ג'ט צי הכולל יותר מ-200 מטוסים שגילם הממוצע הוא 4,5 שנים בלבד ו-23 נמלי בסיס, מהם ארבעה שנפתחו השנה – בליסבון שבפורטוגל, בלונדון סאות'אנד בבריטניה, ובניס וטולוז שבצרפת.

למרות היותה חברת טיסות מוזלות, איזי ג'ט פונה גם לאנשי העסקים. לדברי איטקן, איזי ג'ט מטיסה 56 מיליון נוסעים בשנה, מתוכם 9 מיליון אנשי עסקים, המהווים 18% מכלל הנוסעים.

עם זאת, איזי ג'ט שואפת גם להפוך לבחירה מועדפת על משפחות. על פי המדיניות הנהוגה באיזי ג'ט, המקומות אינם מסומנים, אך משפחות עם ילדים מתחת לגיל 5 מוזמנות לעלות למטוס לפני שאר הנוסעים, כדי להבטיח שיוכלו לשבת יחד. החברה גם ערוכה לנוסעים בגיל הרך והמושבים מצויידים בחגורות בטיחות נוספות כדי שאפשר יהיה להושיבם על הברכיים. ילדים מעל גיל שנתיים זכאים להובלת כבודה כמו מבוגר, כלומר תיק יד אחד ללא הגבלת משקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן