Skip to content

חייל גולני, סמ"ר נתנאל מושיאשוילי בן 21, נהרג מירי מחבל

הלוחם מגדוד 12 של גולני נהרג במכת האש הראשונה. בקרוב היה צפוי להשתחרר מצה"ל. חיל האוויר תקף חוליה שכנראה תכננה לבצע פיגוע, בתיאום עם המחבל שחוסל. ארבעה פלסטינים נפצעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלוחם מגדוד 12 של גולני נהרג במכת האש הראשונה. בקרוב היה צפוי להשתחרר מצה"ל. חיל האוויר תקף חוליה שכנראה תכננה לבצע פיגוע, בתיאום עם המחבל שחוסל. ארבעה פלסטינים נפצעו

מאת אליק מאור

מקצוען אמיתי. סמל ראשון נתנאל מושיאשוילי (צילום: דובר צה"ל)
מקצוען אמיתי. סמל ראשון נתנאל מושיאשוילי (צילום: דובר צה"ל)

לוחם גולני שנהרג הבוקר הוא סמל נתנאל מושיאשוילי, בן 21, תושב אשקלון. נתנאל שירת כחובש פלוגתי בגדוד 12 של גולני. הודעה נמסרה למשפחתו. מושיאשוילי הועלה לדרגת סמל ראשון עם מותו. הלווייתו נערכת היום בבית העלמין הצבאי באשקלון. חבריו ליחידה סיפרו היום, שהיה חבר טוב, אהוב על חבריו ליחידה והוערך כמקצוען אמיתי. בקרוב היה צפוי להשתחרר מצה"ל. אביו הוא קצין שב"ס והוא הותיר ארבעה אחים.

פציעתו של מושיאשוילי נגרמה במכת האש הראשונה של המחבל והיתה אנושה. מותו נקבע עוד בשטח. בעקבות התקרית הבוקר, בה נהרג נתנאל, לאחר שמחבל חדר ופרץ מבעד לגדר המערכת בסמוך למעבר כיסופים שברצועת עזה, התקיף חיל האוויר ברצועה. הפלסטינים דיווחו כי מסוקי חיל האוויר תקפו חוליית מחבלים שנעה מזרחית לחאן יונס, בדרום הרצועה, לעבר שכונות פראחין. על פי החשד, חולייה זו גם ירתה פצצת מרגמה לאיזור ההיתקלות. שירותי החירום הפלסטיניים דיווחו, כי בהתקפה זו נפצעו ארבעה בני אדם שנסעו על טוק טוק (סוג של ריקשה – א.מ).

פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, קיבלו את האחריות לחדירה והרג החייל. הם כינו הבוקר בפרסומיהם את האירוע מבצע "פיתוי טיפשים 2" והודו כי מטרת האירוע הייתה לחטוף חייל. לפני זמן מה חזר בו דובר ארגון הג'יהאד מלקיחת האחריות והודיע כי הם "מכחישים בתוקף את הדיווחים הקודמים בדבר לקיחת האחריות על כך שפלוגות אל-קודס ביצעו את פעולת הגבורה". "יחד עם זאת," הוסיף הדובר, "אנו מברכים כול פעולה שנעשית על ידי ההתנגדות".

דובר צה"ל מסר, כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ויפעל נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל". דובר צה"ל הדגיש: "צה"ל  רואה בחמאס, ארגון הטרור, אחראי לכל הנעשה והוא הכתובת ועליו האחריות".

חדירה לצורך חטיפה. גבול עזה. (צילום: ליאור גרונדמן)
חדירה לצורך חטיפה. גבול עזה. (צילום: ליאור גרונדמן)

הבוקר (יום שישי) בסביבות השעה ארבע, בחסות הערפל בשטח, חתך מחבל פרצה בגדר המערכת שברצועה עזה, באיזור כיסופים, חדר בעדה לשטח ישראל ופתח באש לעבר כוח גולני שהוזעק לפרצה. טנק מכוח השריון בגזרה ירה לעברו והמחבל חוסל, לא לפני שירה לעבר חיילי גולני והרג אחד מהם. כוחות שריון פתחו באש בתגובה. אין נפגעים נוספים בקרב חיילי צה"ל. 

בשבוע שעבר נפצעו קצין וחייל מגולני מירי צלפים בגבול הרצועה בעת שעסקו בפעילות שוטפת. כוחות צה"ל השיבו באש לעבר המקורות אך לא זיהו פגיעה. לפני כשבועיים פתחו מחבלים באש לעבר כוח צה"ל, שהיה גם הוא בפעילות שוטפת לאורך גדר הרצועה. בתקרית זו לא היו נפגעים וכוחות צה"ל השיבו באש.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן