Skip to content

יש מלכה אחת והיא מדונה

פצצת האנרגיה לעגה אמש לגילה המתקדם, ריקדה וקיפצה על הבמה ללא הפסקה ורק עצרה לרגע את המופע כדי להעביר מסר של שלום: "אתם לא יכולים להיות מעריצים שלי ולא לרצות שלום בעולם", קבעה והבטיחה שאם נעשה שלום בבית, נעשה שלום בעולם כולו. ורד כהן ברזילי נהנתה יותר מהאקשן ופחות מהמוזיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ציון 7

ביקורת מופע / ורד כהן ברזילי

מול קהל של כ-30.000 אלף צופים באיצטדיון רמת גן, פתחה אמש מדונה את סיבוב ההופעות העולמי שלה –  “MDNA”, וקראה תיגר בעיקר על גילה הביולוגי, שלא ניכר היה כלל בדמותה של פצצת האנרגיה הצהובה, שריקה וקיפצה על הבמה ללא הפסקה.

פעמוני היובל של המלכה בכל זאת הדהדו במופע, אשר סיכם למעלה מ-30 שנות פעילות מוזיקלית. אלו חלפו לנגד עינינו בצורת סרטונים קצרים שריצדו כמעברונים על מסכי הענק. למרות זאת ואולי בשל זאת המלכה עדיין לא מוכנה להיפרד מן הכתר. "יש מלכה אחת והיא מדונה" היא זעקה מיד לאחר שקראה תיגר על הטוענת לכתר – ליידי גאגא.

שומרת על הכתר. מדונה

בעודה שרה את “אקספרס יורסלף” שילבה מדונה קטע משירה של ליידי גאגא “בורן דיס וויי” ולמקרה שהמסר לא היה מספיק ברור היא גם הסירה את הספקות כשהכריזה "היא לא אני".

אז מדונה תופעה את זה כבר כולם יודעים, אבל מה קרה לתופעה? כמעט כמו בקבלה, מדונה מתגלגלת. שנות המין חלפו והיא כבר לא שוכבת על מיטת ענק ומבצעת אורגיה על הבמה. גם הקבלה שפעם עיטרה את הבמה של אסתר באותיות עברית מתחזקות, חלפה ואיננה, ומה שנותר ממנה היה שילוב גותי של אלמנטים מן הכנסיה, בודהיזם וכמה מילות תפילה בעברית. מדונה בגלגולה הנוכחי מתוודה על חטאיה ולא מוחלת – "אני אלך לגהינום" היא קובעת ונעלמת לתוך להבות.

הדרך לגהינום של מדונה רצופה אלימות, אשר שיאה נראתה בשיר  "גנג בנג", במהלכו היא ירתה לכל עבר באקדח ובמכונת ירייה, וכתמי דם ענקיים הוקרנו על הבמה. לא בטוח שזו רוח הקבלה, אבל בהחלט גלגול מעניין של המלכה.

מדונה לא שכחה את חובה למזרח התיכון ועצרה לרגע את המופע, שחולק לחמישה חלקים, כדי להעביר מסר של שלום: "אתם לא יכולים להיות מעריצים שלי ולא לרצות שלום בעולם", קבעה והבטיחה שאם נעשה שלום בבית נעשה גם שלום בעולם כולו.

בשלב זה הטריבונה ובה 600 פעילי שלום, שהוזמנו להופעה, הייתה קופצנית במיוחד והמלכה המשיכה לדבר על שטחים: "זה לא משנה כמה אחוזים מן השטח ניתן", אמרה, "בלי כבוד והגינות אין שלום". זו הסיבה הרצינית לדבריה שבחרה לפתוח את המסע שלה דווקא בישראל  – המדונה מבקשת להפיץ את התורה ורצוי שהיא תצא מציון.

וגם מתוודה על חטאיה. מדונה אמש בר"ג. צילום: ליאורה רוזן

שיא הערב הגיע טיפה מאוחר מידי כאשר מדונה שרה את כמו "כמו תפילה" והקהל קיפץ בהתלהבות על הרגליים. לרגע אחד הזמן כאילו קפא מלכת ודיוות הפופ של שנות השמונים יצאה החוצה ברוב רושם כאילו מהגלגול האחר ישירות לתוך הלב שרטט ממכת הנוסטלגיה הנעימה. כעבור שעתיים מדונה נפרדה במילות שלום וסלאם וירדה מן הבמה.

לסיכום: כמעט כמו אצל משפחות המלוכה שעוד קיימות בימינו, מדונה יודעת לשמור על טקסיות מרהיבה במיוחד ונוצצת. לגבי התוכן ושירה נטו, זה כבר לא עניין של מלכות. הן כאן בעיקר בשביל האגדה. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן