Skip to content

"חונים כמו רכבים" – 200 אופנוענים הפגינו הבוקר בכיכר המדינה

רוכבי הקטנועים והאופנועים מוחים על היעדר הסדרי חנייה לכלי רכב דו גלגליים ברחבי הארץ ונגד חלוקת דוחות לא הוגנים לכלי רכב דו גלגליים החונים על המדרכות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוכבי הקטנועים והאופנועים מוחים על היעדר הסדרי חנייה לכלי רכב דו-גלגליים ברחבי הארץ ונגד חלוקת דוחות לא הוגנים לכלי רכב דו גלגליים החונים על המדרכות 

מאת כתב מגפון 

מקומות החנייה סביב כיכר המדינה בתל אביב נתפסו הבוקר (שישי) על ידי רוכבי אופנועים וקטנועים, שהניפו שלטים בסגנון "תחשוב שאני רכב", הקוראים לראשויות המקומיות לדאוג להסדרי חנייה נאותים לכלים דו-גלגליים (דו"גים), או לחילופין לאפשר להם לחנות על המדרכות. לאירוע הגיעו כ-200 רוכבים, על 150 כלים.

מחאת האופנוענים בכיכר המדינה (צילם: דן בר-דוב)
מחאת האופנוענים בכיכר המדינה (צילם: דן בר-דוב)

כבר בשעות הבוקר המאד-מוקדמות החלו להיאסף בכיכר המדינה שבתל אביב עשרות רוכבים, במטרה לתפוס מקומות חנייה מסביב לכל הכיכר, תחת הכותרת "חונים כמו רכבים".

לעוברים בכיכר היה קשה לפספס את הנוכחות הערה של הרוכבים, שהתרכזו בנקודות רבות בכיכר והפגינו נוכחות חזקה. רבים מהעוברים והשבים התעניינו במאבקם והביעו תמיכה. חלקים אף תהו על החלטת הרשויות המקומיות לקנוס דו"גים החונים על המדרכות.

התנכלויות הן מצד נהגי המכוניות והן מצד הפקחים

"ברוב הערים בארץ לא קיימים מספיק מקומות חנייה מוסדרים לכלי רכב דו-גלגליים, וגם אלו הקיימים לא מספיקים, או נתפסים ע"י רכבים רגילים, דבר המותיר אותנו בלי שום ברירה פרט לחנייה בחניות המיועדות לרכבים או חנייה על המדרכות", מסבירים הרוכבים. "במקרים רבים, רוכבים המחנים את האופנוע שלהם בחנייה המיועדת לרכב סובלים מהתנכלויות הן מצד הנהגים והן מצד הפקחים. כרגע על פי חוק אסור לאופנועים וקטנועים לעמוד על מדרכה. במשך שנים האכיפה לא התבצעה, בגלל הבנה של הפקחים והעיריות כי המצב הנוכחי לא מותיר לנו ברירה. אך בזמן האחרון מתרבות התלונות על רוכבים שקיבלו קנס בסכום של 250 שקל בגלל חנייה על המדרכה. בעקבות תלונות רבות מבעלי דו-גלגלי שקיבלו דוחות חנייה מהעיריות ברחבי הארץ, פתחנו בצעדי מחאה שמטרתם למנוע מהפקחים לחלוב אותנו. במקום שהמדינה והערים הצפופות ממילא יתמכו במי שבחר להתנייד בדו-גלגלי המקל על העומס בפקקים, על מצוקת החנייה ועל זיהום האוויר – הן עושות בדיוק ההפך".

250 שקל על מה? (צילם: דן בר-דוב)
250 שקל על מה? (צילם: דן בר-דוב)

הרוכבים דורשים שבשלב הראשון יאפשרו העיריות לכלי רכב דו-גלגליים להחנות על המדרכות, בתנאי שהותירו מספיק מקום למעבר הולכי רגל ועגלות תינוק – מרווח של כ-130 ס"מ. בשלב השני קוראים הרוכבים העיריות להשקיע בכמות מספקת של חניות מוסדרות לכלי רכב דו-גלגליים ובאכיפה כנגד רכבים החונים בחניות הייעודיות.

אם אני חונה כחוק אתה חונה רחוק (צילם: דן בר-דוב)
אם אני חונה כחוק, אתה חונה רחוק (צילם: דן בר-דוב)

ציבור רוכבי האופנועים בישראל סובל מבעיות רבות: מחירי הביטוח מאמירים (לפני שש שנים קיימו רוכבי הדו-גלגליים פעילות מחאה נגד העלאת מחירי הביטוח), המיסוי הגבוה על כלים חדשים, הנהגים הישראלים מתעלמים מהם. היעדר חניות מוסדרות היא רק אחת בשורה של בעיות המפלות את הרוכבים בישראל ומקשות ועל התפתחות הענף, הנהנה ברחבי העולם מהטבות רבות מתוך הכרה בחשיבות הדו"גים, בעיקר באזורים המאוכלסים בצפיפות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן