Skip to content

נתניהו הודיע הערב על פינוי גבעת האולפנה בבית אל

בעקבות החלטת בג"ץ והאיום בחוק ההסדרה, הודיע ראש הממשלה כי חמשת הבתים ינוסרו ויועתקו לשטח צבאי בבית אל. על כל בית שינוסר, ייבנו עשרה נוספים בבית אל. בימין טוענים שנתניהו הוליך אותם שולל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות החלטת בג"ץ והאיום בחוק ההסדרה, הודיע ראש הממשלה כי חמשת הבתים ינוסרו ויועתקו לשטח צבאי סמוך בבית אל. על כל בית שינוסר, ייבנו עשרה נוספים בבית אל. בימין טוענים שנתניהו הוליך אותם שולל

מאת אליק מאור 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום (שבת) אחר הצהריים, כי החליט ששכונת גבעת האולפנה תפונה סופית. נתניהו הודיע כי הבתים לא יהרסו, אלא ינוסרו ויועתקו וכי בבית אל יבנו עשרה בתים על כל

על כל בית שיועתק, ייבנו עשרה. שכונת האולפנה
על כל בית שיועתק, ייבנו עשרה. גבעת האולפנה

בית שיועתק. את הבתים שינוסרו תעתיק הממשלה לתוך שטח צבאי בבית אל. נתניהו הוסיף, כי חקיקה עוקפת בג"ץ, ששרי הימין תכננו להעביר, תחשוף את ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון לביקורת בינלאומית ותזמין לחצים בנושא זה.

בשבוע שעבר הודיע המנהל האזרחי, כי הוא בוחן חלופת קרקע לבתים שיפונו על ידי הקצאת שטח בתוך שטח צבאי בהתנחלות. לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את בקשת הממשלה לדחות את מועד הפינוי של חמשת בתי האולפנה, שנבנו על גבי קרקע פרטית פלסטינית. בית המשפט הורה לממשלה להרוס את הבתים עד 1 ביולי השנה.

שרים וחברי כנסת מהימין העלו בשבוע שעבר הצעת חוק, "חוק ההסדרה", לפיו אם בעלי קרקע פרטית פלסטינית ביהודה ושומרון, שעליה נבנו בתים, לא יעתרו במשך ארבע שנים מיום הקמת המבנים על אדמתם, מבנים אלו לא יפונו. נתניהו ביקש לא להעלות את החוק בפני הממשלה וביקש שהות למציאת פתרון אחר.  בקרב תושבי שכונת האולפנה עוררה ההחלטה הערב זעם רב. "אין מצב שהבתים הללו ישונעו למקום אחר", אמר אחד מהם הערב, "מי שמכיר את השטח ואת השכונה מבין שזה בלתי אפשרי. הפינוי הזה לא יהיה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מחה הערב בתוקף על ההחלטה וקרא "לכל נאמני ארץ ישראל לא לקבל שום פשרה מזויפת, שמשמעותה הרס בתים ושכונות". אלדד קרא לליכוד כולו לתמוך בחקיקה עוקפת בג"ץ והוסיף כי "רק חקיקה תוכל למנוע הרס ותדחה על הסף את הפיתרון הנלעג של נתניהו". אלדד הזהיר כי אם הליכוד לא ידחה את הצעתו של נתניהו  ולא יתמוך בחקיקה, הוא ייחשף  בדיוק כפי שנחשף בימי ההתנתקות מעזה, כמפלגה  אויבת להתיישבות.

לפני מספר ימים הגיע תא"ל חגי מרדכי, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, לפגישה עם ראש מועצת בית אל. נושא השיחה היה הפינוי צפוי של בתי גבעת האולפנה. ראש  המועצה, משה רוזנבאום, סירב לשוחח עמו בנושא והזעיק את חבר הכנסת זבולון אורלב, שפנה בדחיפות לבכירים בלשכתו של נתניהו. יו"ר הקואליציה בכנסת, ח"כ זאב אלקין, ונתניהו הבטיחו להקפיא כל דיון בנושא עד ליום רביעי הקרוב, בו צפויה לעלות להצבעה הצעת החוק בנושא "ההסדרה". ישיבה שהייתה צפויה להיערך בעניין הפינוי במנהל האזרחי נדחתה גם היא, כדי לא לדון בפינוי על פי הבטחת ראש הממשלה. "פעלתי באופן נמרץ", אמר אורלב, "כדי שלא תהיה אי הבנה, לו הייתה הישיבה מתקיימת הרי שמדובר היה בהפרה של ההסכם ואז גם הצד השני אינו מחויב לו".  כעת מסתבר כי נתניהו החליט אחרת והשכונה תיהרס.  

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן