Skip to content

קול הזעם מקהיר | את הדין ייקוב בית הדין של המהפכה

מערכת המשפט והשופט שדן בתיק עשו את עבודתם נאמנה; ולמרות זאת אנשי המהפכה במצרים אינם שבעי רצון ממאסר העולם שנגזר על מובארק וחוזרים אל הרחובות והכיכרות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת המשפט והשופט שדן בתיק עשו את עבודתם נאמנה; ולמרות זאת אנשי המהפכה במצרים אינם שבעי רצון ממאסר העולם שנגזר על מובארק וחוזרים אל הרחובות והכיכרות. לדידם הפרשה תבוא לסיומה כאשר ייתן מובארק את הדין בפני המהפכה

מאת אחמד עבד אל-מקסוד

רבבות מפגינים מציפים את כיכר א-תחריר בזעם על גזר הדין של מובארק, הערב (צילום מהטלוויזיה המצרית)
רבבות מפגינים מציפים את כיכר א-תחריר בזעם על גזר הדין של מובארק, הערב (צילום מהטלוויזיה המצרית)

המצרים לא ציפו כי ההחלטה שיקבל בית הדין הפלילי, שטיפל בתיק של הרג המפגינים שבו הואשם הנשיא לשעבר חוסני מובארק, תחזיר למדינה את האווירה של הפגנות המיליון, שהיו חלק מהנוף של כיכר א-תחריר במהלך אירועי מהפכת ה-25 בינואר.

מאסר העולם שנגזר על מובארק ועל שר הפנים שלו היכה בהלם את רוב המצרים. ברור לכל כי מגזר הדין הזה יופחתו אי-אילו סעיפים, כך שבסופו של דבר הוא יכלול עונש של כלא למשך חמש או שבע שנים בלבד. דבר כזה לא יהיה מקובל בשום פנים על המהפכנים של מצרים, הסבורים כי שחרורו של מובארק, של בניו ואפילו של מי מאנשי שלטונו, יהיה הזרע שיוביל להעתקה של אותו משטר שהם יצאו למהפכה כדי להדיחו.

רבבות מפגינים הציפו בשבת את כיכרותיה של מצרים במחאה על גזר הדין המביש, וחלק מן הכוחות הפוליטיים ופעילים הודיעו על המשכה של המהפכה עד אשר יועמדו מובארק ואנשי שלטונו לדין מחדש.

כפי שאני רואה את הדברים, השופט במשפטו של מובארק לא היה נגד המהפכה ולא היה מנאמניהם של מובארק או של שר הפנים שלו, אלא היה אות ומופת לעשיית-דין צדק ולחוסר השפעה מצד הקולות העולים מן הרחוב. הוא הפגין אומץ עד כדי כך, שפסק לחפותם של עוזריו של שר הפנים ושל הבכירים האחראים להרג המפגינים, בשל היעדרן של ראיות ברורות שתרשענה אותם.

באופן כללי, פרשה זו תוכרע רק בהעמדה בפני בית הדין של המהפכה, שמובארק ושלטונו יעמדו בפניו בגין השחתת החיים הפוליטיים במצרים, גניבה וגזל של כספי העם. אם לא כן – המהפכה תימשך, וייתכן שעוד חודשים ושנים.

* אחמד עבד אל-מקסוד, תושב קהיר בן 35. בעל תואר שני בשפה וספרות עברית ועובד כעורך חדשות במספר ערוצי טלוויזיה. תומך במהפכה במדינה ומעיד כי סבל רבות מדחיקה בתקופת שלטונו של מובארק. טוען כי זכויותיו תכובדנה רק כאשר הנשיא מובארק יסולק.
המאמר תורגם לעברית על-ידי עידן בריר
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן