Skip to content

אקדח לרקה של עובדי ערוץ 10, הוועד החדש מנסה לפעול

התפטרות מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, המינויים של אנשי רון לאודר לתפקידי מפתח, כל אלה נותנים את אותותיהם בערוץ 10. מאת אורה עריף כץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפטרות מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, המינויים של אנשי רון  לאודר לתפקידי מפתח, כל אלה נותנים את אותותיהם בערוץ 10, שביטל את תכנית יום שישי "השבוע", מפטר עובדים ומקצץ בשכר הבכירים ובאותה הזדמנות, מחסל את פרשת הכתבה על שלדון אדלסון עם פיטוריו של הכתב  אבנר הופשטיין

מאת אורה עריף כץ

מנכ"ל חדש, יואב הלדמן, מונה במינוי בזק בד בבד עם השינויים בהרכב הדירקטוריון. במקביל, פנה ועד העובדים למ"מ המנכ"ל, אורי רוזן, כדי להידבר על המצב החדש שנוצר.

רון לאודר. ויקיפדיה.

העובדה שלאודר נותר כמעט היחיד הממשיך לממן את ערוץ 10 אפשרה לו למנות שניים ממקורביו לתפקידי מפתח בהנהלת הערוץ:  אבי בלשניקוב מונה לתפקיד  סגן יו"ר הערוץ, בכפיפות ליו"ר ושותף בבעלות הערוץ יוסי מימן, ואילו מיכל גרייבסקי מונתה לתפקיד יו"ר ועדת הכספים. בהזדמנות חגיגית זו סיים לאודר את המלאכה והצליח להביא לפיטוריו של אבנר הופשטיין- הכתב שערך את התחקיר על שלדון אדלסון. תחקיר שבגינו התפטרו כמה מראשי הערוץ לאחר שאולצו לפרסם התנצלות שלא עמדו מאחורי תכניה.

ועד העובדים החדש של ערוץ 10, שהוקם בחסות ארגון העיתונאים, פרסם אתמול מכתב ובו הוא מציין כי הדירקטוריון העלה תביעה לפטר כ-30 עובדים מחברת החדשות ולקצץ בשכר המגישים הבכירים. זאת " כתנאי להזרמת כספים מצד אחד מבעלי המניות".

כשהאקדח מכוון לרקה, עם איום מוחשי למניעת תשלום משכורות כבר בחודש הבא, נדרשו העובדים להיענות לתביעת ההנהלה.

 הוועד הזמני הבהיר כי הוא מתנגד לגל הפיטורין והקיצוצים המתוכנן, "שנכפה מאילוצי תקציב ולא משיקולי ניהול מקצועיים. לדעתנו מדובר במהלך כואב וטראומטי, שאת חלקו ניתן למנוע במאמץ משותף לטובת החברה ועובדיה. ביקשנו להיכנס למו״מ קצר על ביטול הפיטורין כליל או, למצער, על צמצום משמעותי בהיקפם – ולשמחתנו נענינו בחיוב".

ועד העובדים התבשר כי בימים הקרובים תבדוק ההנהלה  אפשרות למצוא חלופות לעיתונאים שמועדים לפיטורים, בהם אנשי מערכת ״השבוע״ שנסגרה. הוועד, שנדבר עם אורי רוזן, הבטיח כי יבחן אפשרות להציע לעובדים תכנית קיצוצים חלופית שתפחית את מספר המפוטרים באופן דרמטי. על פי ההצעה, תתבסס התכנית על הסכמה התנדבותית לתרום באופן חד פעמי רכיבי שכר לא שוטפים (למשל, ימי חופשה או הבראה בשנת 2012 בלבד) לקופת חירום מיוחדת שתממן את הצלת המשרות.

מובן שהעובדים יצטרכו לשתף פעולה עם אופציה של ויתורים כספיים למען חבריהם: "במצב שנוצר לא נותרו בפנינו ברירות רבות: ייתכן שבקרוב נידרש לבחור בין פרידה מכ-30 מחברינו לבין ויתור חד פעמי על הטבות שכר במטרה להצילם מפיטורין. ההחלטה אם לתמוך בצעד חריג שכזה נתונה לכל אחד בנפרד, על פי מצפונו ועמדתו הפרטיים, אבל מחובתנו לפחות להציג בפניכם את האופציה הזו כביטוי של חברות וסולידריות", אמרו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן