Skip to content

מאות מתנחלים, רובם נערות, צועדים במחאה לעבר ירושלים

המפגינים קוראים לקדם מייד את חוק ההסדרה ולעצור את הפינוי. ח"כ אורלב: "אם החוק שאציע לא יעבור, אמליץ למפלגתי לפרוש מהממשלה". קצין בכיר: "הפינוי הצפוי הוא מיני התנתקות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפגינים  קוראים לקדם מייד את חוק ההסדרה ולעצור את הפינוי. ח"כ אורלב: "אם החוק שאציע לא יעבור, אמליץ למפלגתי לפרוש מהממשלה". קצין בכיר: "הפינוי הצפוי הוא מיני התנתקות" 

מאת אליק מאור 

מאות מתנחלים ותושבי שכונת האולפנה בבית אל החלו לפני שעה קלה לצעוד לעבר ירושלים. הצעדה יצאה מגבעת האולפנה, כשהמוחים משתמשים בסיסמאות המחאה החברתית כמו: הוא, הא, מי זה בא? חוק ההסדרה הבא" ו"העם דורש צדק חברתי".

בין הצועדים יש נערות רבות. המתנחלים הפנימו, שמשטרת ישראל תתקשה לפעול מול נערות ובמיוחד נערות דתיות. המוחים נושאים בידיהם שלטים בהם  נכתב בין השאר: "בג"ץ סדום", ו-"גירוש זה רע – מעבירים ת'הסדרה". כמאתיים מפגינים מהשמאל הפגינו היום בירושלים מול שובתי הרעב נגד הריסת בית האולפנה.

מאהל גבעת האולפנה בירושלים (צילום מתוך אתר הפייסבוק של מטה המאבק)
מתחם שובתי הרעב נגד פינוי גבעת האולפנה בירושלים (צילום מאתר הפייסבוק של מטה המאבק)

אתמול בישיבת הממשלה הציע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסדר לפינוי חמשת בתי ההתנחלות המצויים על קרקע פרטית. המתווה שהעלה ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה כלל ניסור הבתים והעתקם כחמש מאות לשטח צבאי בבית אל, בנית עשרה בתים במקום כל בית שיועתק בישוב ועוד אלף מתנחלים בבית אל ומטרייה משפטית, שתעמוד מול הקהילייה הבינלאומית  ותעמוד במבחן בג"ץ. לצורך כך הוא דרש מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להשיב לו תוך 24 שעות אם המתווה אפשרי ועומד בדרישות החוק.

אמש נועדו השניים בעניין עד השעות המאוחרות.  וינשטיין הציג לפני נתניהו את הבעיות המשפטיות העולות מתוכנית המתווה שהוצעה. בין השאר, יש קושי משפטי בהקמת השכונה בשטח הצבאי שיועד אך ורק לצרכים צבאיים ולא נועד עבור יישוב שאין לו מטרה צבאית.  

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), שהתבקש על ידי נתניהו לא להעלות השבוע את חוק ההסדרה, אמר הבוקר כי הוא בהחלט יעלה את החוק להצבעה בכנסת ביום רביעי הקרוב ואיים כי אם החוק לא יעבור, הוא ימליץ לסיעתו לפרוש מהקואליציה. חוק ההסדרה גורס, כי בעלי קרקע פרטית בשומרון, שעל אדמתם נבנו מבנים ולא פעלו בעניין במהלך ארבע השנים לאחר הבנייה, המבנים ישארו על תילם ולא תהיה דרך להרסם ולפנות את תושביהם. במפלגתו של ליברמן, ישראל ביתנו, הודיעו בצהריים, כי אם לא תהיה ברירה, הם יצביעו בעד חוק ההסדרה.

בצה"ל אמר אתמול קצין בכיר, כי פינוי שכונת גבעת האולפנה הוא בעצם מיני התנתקות. כלומר, בצה"ל ובמשטרה יצטרכו להיערך ולפעול כמו שנעשה בעת ההתנתקות מגוש קטיף.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן