Skip to content

הופסק המסחר בבורסה במניות סקיילקס וסאני

הופסק המסחר בבורסה במניות סקיילקס וסאני. בהודעה לבורסה נמסר, כי הסכם עם חברת האצ'יסון מהונג קונג אמור להיחתם בתוך כמה שעות. בהסכם, אם יחתם תרכוש האצ'יסון אגרות חוב רגילות של סקיילקס ושל סאני ורכישת מניות סקיילקס המחוזקות על ידי סאני. בכך תוחזק השליטה בפרטנר לידי החברה ההונקונגית.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה לבורסה נמסר, כי הסכם עם חברת האצ'יסון מהונג קונג אמור להיחתם בתוך כמה שעות. בכך תוחזר השליטה בפרטנר לידי החברה מהונג-קונג

מאת עמי אטינגר

המסחר במניות סקיילקס וסאני הופסק, לאור הודאת היום של חברת סקיילקס לבורסה, כי בתוך כמה שעות אמור להיחתם הסכם שבו אמורה חברת האצ'יסון לרכוש את השליטה בחברת סקיילקס, השולטת בחברת פרטנר. בכך הסירה סקיילקס את הערפל סביב העיסקה מול החברה ההונג קונגית, בעלת השליטה בעבר בפרטנר.

בהודעתה לבורסה מסרה סקיילקס על דבר משא ומתן מתקדם לעסקה בין סקיילקס, חברה בת של סאני, וקבוצת האצ'יסון מהונג קונג. לדבריה, המשא ומתן מתקדם והחברה מעריכה כי הסכם ייחתם בשעות הקרובות. המתווה המתגבש יכלול על פי המתוכנן הצעות רכש לאגרות חוב רגילות של סקיילקס ושל סאני וכן מכירה של מניות סקיילקס המוחזקות על ידי הסאני לקבוצת האצ'יסון. מניות אלו מבטיחות את אגרות החוב של החברה.

אתמול מסרה חברת סאני הודעה לבורסה החברה מתכבדת להודיע בזאת, כי היא וכן סקיילקס, חברה בשליטת החברה, מקיימות משא ומתן מתקדם עם קבוצת האצ'יסון מהונג קונג, להתקשרות בהסכם שכתוצאה ממנו, אם וככל שיבשיל, תרכוש האצ'יסון את השליטה בסקיילקס ובעקיפין בחברת פרטנר תקשורת בע"מ. במקביל תרכוש סאני מסקיילקס את פעילותה ליבוא ושיווק מכשירים וציוד קצה סלולרים מתוצרת סמסונג. אם וככל שיחתם הסכם כאמור, הוא יהיה כפוף לאישור האירגונים המוסמכים, לרבות אישור האסיפות הכלליות של סאני ושל סקיילקס, וביצועו יהיה מותנה בתנאים מתלים שונים ובהם אישור משרד התקשורת להעברת השליטה בפרטנר.

אילן בן דב רכש מהאצ'יסון את השליטה בפרטנר (44.5%) באוגוסט 2009 תמורת 5.3 מיליארד שקל והאצ'יסון נתנה לו הלוואת מוכר בסכום של 1.2 מיליארד שקל, בריבית שנתית של 2.2%, העומדת לפירעון בתשלום אחד באפריל 2014. בתמורה שועבדו לטובת האצ'יסון 12% מהון המניות של פרטנר והאצ'יסון נתנה לו הלוואת מוכר בסכום של 1.2 מיליארד שקל, הנושאת ריבית שנתית של 2.2% והעומדת לפירעון בתשלום אחד באפריל 2014. תמורת ההלוואה שיאבד בן דב לטובת האצ'יסון 12% מהון המניות של פרטנר, שהיום הן מהוות, לפי שווי השוק הנוכחי, כרבע בלבד מהחוב.

בחודש מאי העמיקו הירידות במניות התקשורת את בעיותיו הפיננסיות של בן דב, ששיעבד את כל מניות סקיילקס, שאיבדה עד אז כ-47% מערכה, להבטחת החוב לבעלי האג"ח של סאני (ירדה אז ב-11.66%). כבעל השליטה בפרטנר, שירדה אז ב-2.56%, המחזיק ב־82% מסאני. באותו הזמן הודיעה מידרוג על הורדת דירוג אגרות החוב של סאני מ-Baa2 באופק שלילי ל-B3 , תוך הותרת הדירוג ברשימת מעקב. כלכלני מידרוג הסבירו אז, כי הצעד הזה במצב הנזילות החלש של סאני מביא לעלייה החדה בהסתברות לכשל פירעון בטווח הזמן הקצר.

במצב זה עם הלוואה להאצ'יסון יחד עם הזכות של מחזיקי האג"ח של סאני לפרוע באופן מיידי את החוב כלפיהם, בשל ירידת שווי מניות סקיילקס, המהוות בטוחות עבורם, ולאחר שלא הצליח למצוא עבורו קונה למניות השליטה בפרטנר טס בן דב להונג קונג, על מנת להגיע להסכם עם האצ'יסון, כדי לא להישאר ללא נכסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן