Skip to content

הטייסים דיווחו על תקלות במנועים לפני שהתרסקו בלאגוס

הטייסים דיווחו על תקלות במנועים לפני שהתרסקו בלאגוס. כך מסר היום הרולד דמורן מנכ"ל רשות התעופה האזרחית בניגריה. בתאונה נהרגו כל 153 האנשים שהיו במטוס. עד כה לא ידוע מספר ההרוגים בקרקע * קשיים בהבאת ציוד לזירת ההתרסקות, בגלל פקקים בכבישים והתאספות של אלפי סקרנים סביב שברי המטוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כך מסר היום הרולד דמורן, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית בניגריה * בהתרסקות אתמול נהרגו כל 153 האנשים שהיו במטוס. עד כה לא ידוע מספר ההרוגים בקרקע * קשיים בהבאת ציוד לזירת ההתרסקות, בגלל פקקים בכבישים והתאספות של אלפי סקרנים סביב שברי המטוס

מאת עמי אטינגר

צוות המטוס הניגרי שהתרסק אתמול אחר הצהריים, בתוך שכונה מגורים בלאגוס, דיווח על תקלות מנועים, קצת לפני שפגע בקרקע, אמר הבוקר (יום ב') הרולד דמורן (Harold Demuren), מנכ"ל רשות התעופה האזרחית בניגריה. בתאונה נהרגו כל 153 האנשים שהיו במטוס. עד כה לא ידוע מספר ההרוגים בקרקע. שלושה ימי אבל כבד הוכרזו בניגריה בעקבות התאונה הקטלנית.

"בשני המנועים היו בעיות", אמר הבוקר (יום ב') דמורן בראיון טלפוני, כשהוא מנסה להתגבר על רעש הסירנות של המשטרה והאמבולנסים ליד זירת ההתרסקות, "זה מה שהם דיווחו למיגדל הפיקוח", הוא ציין.

לדברי, דמורן המטוס של חברת דנה איירליינס היה ביום ראשון בדרכו מאבוג'ה, בירת ניגריה. כאשר התכוון צוות המטוס לנחות אחר הצהריים בנמל התעופה, הוא התרסק לצידו של בניין סמוך  לנמל. "עד כה לא ידוע מספר האנשים שנהרגו בקרקע", הוא ציין.

גם היום נאבקו צוותי החילוץ להכניס ציוד לזירת התאונה, כדי להתמודד עם הלהבות ולהוציא גופות מבין השברים. זה היה קשה, כי הכבישים הצרים והחנוקים בפקקים של העיר עיכבו את הגעת הציוד הנחוץ וגם אלפי צופים סקרנים, שנאספו סביב ההריסות, הפריעו לכוחות ההצלחה לבצע את משימתם. למשטרה לקח ברבה זמן לפנותם מהשטח.

"סהרה", עיתון אינטרנטי רב תפוצה בניגריה, דיווח היום, שמטוס הצליח בעת מאבקו באוויר להגביר את כוח מנועיו, לפני התרסקותו. דה גרדיאן, עיתון מוביל בניגריה, דיווח כי תושבים באיזור הרגישו שמשהו לא תקין במטוס, כששמעו כי בוקע ממנו רעש של רעידות, בעת שחלף נמוך מעליהם.

בעבר סבלה ניגריה מרקורד בטיחות תעופתי נמוך, אבל במרוצת השנים שופרה הבטיחות במדינה זו. התרסקות המטוס אתמול (יום א') הייתה התאונה הרצינית ביותר מאז שנת 1992.

המטוס שהתרסק הוא מדגם MD-83-5-RAM, לשעבר מטוס של חברת התעופה אלסקה, שנבנה בשנת 1990. המשך יצורו של המטוס, הנחשב למטוס מצוין, הופסק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן