Skip to content

בורסות העולם בלחץ עם פתיחת פיסגת ראשי הכלכלות המובילות

בכירי שבע הכלכלות החשובות יפרסמו היום הודעה משותפת, לאחר פיסגה משותפת בנושא ההדרדרות הכלכלית בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכירי שבע הכלכלות החשובות יפרסמו היום הודעה משותפת, לאחר פיסגת וידאו משותפת בנושא ההדרדרות הכלכלית בעולם ומשבר החובות באירופה

מאת שי שגב

שרי אוצר ויושבי ראש הבנקים המרכזיים של שבע מדינות יפרסמו היום הודעה משותפת בנושא החמרת משבר החוב של מדינות האיחוד האירופאי, וכן ההדרדרות הכלכלית בעולם.

מדינות ה-G-7 "מודאגות מחוסר היציבות בכלכלה העולמית כיום, ועלינו לחלוק בדאגותינו", אמר שר האוצר היפני, ג'ון אזומי. שר האוצר הקנדי, ג'ים פלאהרטי, אמר אתמול בקנדה כי הבכירים ידונו "במצב באירופה", אך לא הרחיב בנושא.

במהלך ארבעת הימים האחרונים נרשמו בבורסות אסיה הפסדים, תוך חשש מן הדרך בה קובעי המדיניות הכלכלית בעולם ינסו לעודד צמיחה כלכלית. בימים האחרונים אותתה תעשיית הבנקאות בספרד כי היא על סף קריסה וכן גבר הסיכוי כי יוון תעזוב את איחוד 17 המדינות באירופה. במסיבת עיתונאים בארצות הברית בשבוע שעבר, הנשיא ברק אובמה האשים את המשבר באירופה כגורם להאטת הגידול בעבודות חדשות ברחבי אמריקה, וטען כי לא נעשה מספיק כדי לטפל במשבר האירופאי, זו השנה השלישית ברציפות.

פיסגת ה-G-20

מפגש שבע המדינות היום מהווה את הפרק המקדים לפיסגת 20 הכלכלות המובילות בלוס קאבוס, מכסיקו שתערך ב-18 ו-19 ביוני. ה-G-20 כולל את כלכלות מדינות ה-G-7, וכן מדינות בעלות שווקים מתפתחים כמו ברזיל, רוסיה, הודו וסין.

בשעות הקרובות נוכל לראות בבורסות אירופה כיצד הן מגיבות למשבר תעשיית הבנקאות בספרד והאפשרות כי יוון תעזוב את האיחוד האירופאי, בעוד מנהיגי העולם מנסים לגבש החלטה כיצד להתמודד עם המשבר הכלכלי עולמי. מטבע האירו הגיע לנקודת השפל הנמוכה ביותר מאז יולי 2010, בעוד מדד ה-Stoxx של 600 החברות המובילות באירופה צנח 14% מתחילת השנה.
.

התמונה באדיבות: www.FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן