Skip to content

מנכ"ל אסם, אביעזר (גזי) קפלן, הלך לעולמו

אביעזר (גזי) קפלן היה איש עסקים ישראלי, חבר קיבוץ לוחמי הגטאות, ממייסדי חברת טבעול ומנכ"ל אסם בין השנים 2012 - 2006
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אביעזר (גזי) קפלן היה איש עסקים ישראלי, חבר קיבוץ לוחמי הגטאות, ממייסדי חברת טבעול ומנכ"ל אסם בין השנים 2012 – 2006

מאת שי שגב

קפלן נולד ב-1948 בתל אביב וגדל בצפון תל אביב. בנעוריו היה חניך וחבר בתנועת המחנות העולים, ואף שימש כמזכיר הארצי של התנועה. גרעין הנח"ל שבו שירת הצטרף לקיבוץ לוחמי הגטאות, וקפלן הפך את המקום לביתו ונשאר לגור שם עד היום. ברבות הימים התמנה למזכיר הקיבוץ.

גזי קפלן ז"ל, צילום: סיון פרג'
גזי קפלן ז"ל, צילום: סיון פרג'

ב-1986 ייסד בקיבוץ, ביחד עם ד"ר מיכה שמר, את מפעל טבעול, המייצר תחליפי בשר מהצומח, וניהל את המפעל. עד להפרטת הקיבוץ, אליה התנגד, כל שכרו עבר לקופת הקיבוץ. ב-1995 רכשה חברת אסם 58% ממניות טבעול, קפלן הפך למנהל שכיר תחת אסם, וב-2003 אף התמנה לתפקיד המשנה למנכ"ל אסם.

ב-2006 התמנה לתפקיד מנכ"ל אסם, כמחליפו של דן פרופר, שעבר לכהן בתפקיד יו"ר החברה. תחת הנהלתו נמשך השיפור בתוצאותיה העסקיות של אסם, שרשמה גידול ברווח 45 רבעונים ברציפות (נכון למרץ 2012), רכשה את השליטה על החברות מטרנה ובונז'ור והשלימה את רכישת מניות טבעול. קפלן נחשב לאחד המנכ"לים המוערכים ביותר בישראל, וב-2010 אף נבחר על ידי העיתון "כלכליסט" למנהל הטוב ביותר במשק‏. ב-2011 קיבל פרס על מפעל חיים מטעם התאחדות התעשיינים.

במרץ 2012 הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל אסם, לנוכח מצבו הבריאותי ומאבקו במחלת הסרטן‏. הוא נשאר דירקטור בחברה. הערב נפטר בגיל 64.

קפלן נשוי, אב לארבעה בנים וסב לשניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן