Skip to content

אם כבר מדברים על חוק ההסדרה, הנה חוק ההסדרה שלי

רשימה חלקית של "חוק ההסדרה שלי": הנחות במים ובחשמל לאוכלוסיות מוחלשות; חיסכון לכל ילד; העלאת מס החברות; הפיכת בנק הדואר לבנק "חברתי" וחלוקת דיווינדים גם לעובדים. מאת רן מלמד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשימה חלקית של "חוק ההסדרה שלי": הנחות במים ובחשמל לאוכלוסיות מוחלשות; חיסכון לכל ילד; העלאת מס החברות; הפיכת בנק הדואר לבנק "חברתי" וחלוקת דיווידנדים גם לעובדים

מאת רן מלמד

הטרנד החדש של הקיץ יהיה חוק ההסדרה. כולם רוצים להיות מסדירים, גם אני. רוצה להרגיש שאני יכול להעביר חוק שיהפוך סדרי עולם, שיוכיח אחת ולתמיד שהריבון הוא הריבון. שלחוק אין משמעות, שצדק זה דבר יחסי ושאמת היא סובייקטיבית ושעתית.

בחוק ההסדרה שלי יהיו כמה סעיפים. לא הרבה, עשרים-שלושים, לא משהו רציני. חוק ההסדרה שלי יחליף את חוק ההסדרים של משרד האוצר. כי הוא לא חוקתי. הוא לא צודק, הוא לא. פשוט לא.

ואלו שמות. רשימה חלקית. הרשימה המלאה כוללת בערך 243 דפים, די דומה לחוק ההסדרים אבל כתובים בעברית פשוטה וניתנת להבנה.

"חוק ההסדרה שלי", יכלול את הסדרת המבנים של האוכלוסייה הבדואית בנגב. או שיתנו להם להישאר או שיתנו להם שטחים בתוך בסיסי צה"ל באיזור.

"חוק ההסדרה שלי" יכלול הגדלה של קצבת הבטחת הכנסה כך שהיא תעמוד על מחצית מהשכר הממוצע במשק.

"חוק ההסדרה שלי" יחייב את משרד האוצר לשנות את שיטת חיוב המע"מ ולהפוך אותה לחיוב דיפרנציאלי שיטיל מע"מ של 25% על מוצרי יוקרה ויוזיל את המע"מ על מוצרים בסיסיים – יש לי רשימה של לפחות מאתיים כאלה.

"חוק ההסדרה שלי" יקבע הנחות במחירי המים והחשמל לאוכלוסיות מוחלשות.

"חוק ההסדרה שלי" ירחיב את סל מוצרי היסוד הנמצאים בפיקוח ממשלתי.

העם רוצה הסדרים חדשים. (צילום: רפי מיכאלי)

"חוק ההסדרה שלי" יחייב את הממשלה להעלות את מס החברות ואת תקרת התשלום לביטוח הלאומי.

"חוק ההסדרה שלי" יקבע כי בכל בניין חדש שנבנה על קרקע ממשלתית יימסרו חמישה אחוזים מהדירות לממשלה לטובת זכאי הדיור הציבורי.

"חוק ההסדרה שלי" יסדיר את מעמדו של בנק הדואר כבנק החברתי הראשון בישראל.

"חוק ההסדרה שלי" יקבע כי הממשלה תאמץ את מודל "חיסכון לכל ילד" ותעביר את הצעת החוק המסדירה אותו, שמשמעותה שלכל ילד שנולד, או עד גיל 13, יחסכו הוריו בסיוע הממשלה סכומי כסף שיצטברו לו עד גיל 18 לצורך לימודים או תעסוקה.

"חוק ההסדרה שלי" יקבע שבכל דירקטוריון של חברה ציבורית או ממשלתית תהיה נציגות ראויה לעובדים.

"חוק ההסדרה שלי" יבטיח שבכל פעם שחברה ציבורית או ממשלתית תרצה לחלק דיווידנדים לבעלי המניות שלה, היא תחלק סכום ששווה לעשרה אחוזים מהדיווידנד לכלל עובדיה – מהמנכ"ל ועד לעובד הניקיון, ולא משנה אם הוא עובד החברה או מועסק במיקור חוץ.

"חוק ההסדרה שלי" יקבע תיקונים בחוק יסוד הכנסת בדרך שתבטיח כישורים מינימליים הנדרשים ממי שמבקש להיות חבר כנסת.

"חוק ההסדרה שלי" יחייב את משרד האוצר להוציא ממחסניו את התקציב הדרוש כדי לקצר את התור לניתוחים בבתי החולים, כך שכל ישראלי יוכל לקבל את הטיפול הכי טוב בזמן הכי קצר.

"חוק ההסדרה שלי" יחייב את משרדי הממשלה ובעיקר את משרד האוצר בשקיפות תקציבית וניהולית מלאה, הכוללת הפצת מידע בצורה זמינה ונוחה לשימוש.

"חוק ההסדרה שלי" יקטין את הממשלה ויקבע שלא יהיו בה יותר משני שרים בלי תיק. שיהיה רק משנה אחד, שלא יהיו יותר מארבעה סגני שרים, ושמספר המשרדים יצומצם.

"חוק ההסדרה שלי" יעשה גם כמה דברים כיפיים כי אי אפשר בלי. למשל. בחופש הגדול כל ילד בישראל יקבל קרטיב חינם בכל יום. הוא יזכה לקבל לפחות לשלושה כרטיסים לקולנוע במהלך החודשים יולי-אוגוסט והמדינה תממן להורים שלו בייבי-סיטר אחת לשבועיים, כדי שיהיו להם כמה רגעי שקט ורומנטיקה כי בלי זה הם יצטרכו לחזור לרחובות בשבת בשביל לצעוק שהם רוצים צדק או משהו כזה.

באדיבות מתבונן חברתי – הבלוג של רן מלמד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן