Skip to content

ניצחון ווקר במדינת ויסקונסין מנחית מהלומה כואבת לדמוקרטים ולאיגודים

מושל ויסקונסין הרפובליקני, סקוט ווקר, ניצח בבחירות חוזרות במדינתו, ניצחון שנתפס כמכה לאובמה וכמסמן מגמה במערכת הבחירות הארצית. התוצאה מעוררת שאלות בנוגע לכוחם של איגודי עובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מושל ויסקונסין הרפובליקני, סקוט ווקר, ניצח בבחירות חוזרות במדינתו, ניצחון שנתפס כמכה לאובמה וכמסמן מגמה במערכת הבחירות הארצית. התוצאה מעוררת שאלות בנוגע לכוחם של איגודי עובדים

מאת גרשון גירון

אות אזהרה לאובמה
אות אזהרה לאובמה

ניצחונו המכריע של מושל ויסקונסין הרפובליקני, סקוט ווקר, שלא נרתע מפני מאבק באיגודי העובדים של מדינתו, הנחית מהלומה כואבת לדמוקרטים ולאיגודים. כך מדווח הניו יורק טיימס.

הניצחון בבחירות חוזרות במדינת ויסקונסין מבטיח את שליטת המפלגה הרפובליקנית במוסדות המדינה ומזניק את תדמיתו הפוליטית של ווקר בעיני השמרנים בכל רחבי ארצות הברית. תוצאות הבחירות שמו קץ למאבק המפלגתי החריף ביותר שהתנהל אי פעם בוויסקונסין, שהתמקד בראשיתו בזכות איגודי העובדים לנהל משא ומתן קיבוצי והתרחב עד מהרה לקטטה בנושאים העתידים להכריע את מערכת הבחירות לנשיאות: הוצאות הממשל, משרות, מיסוי, תפקיד וממדי הממשל, ועוד.

"הלילה, אנו אומרים לוויסקונסין, אנו אומרים לארצנו ואנו אומרים לעמי העולם כולו, שהמצביעים אכן רוצים מנהיגים המסוגלים להתייצב ולקבל את ההחלטות הקשות," אמר ווקר בנאום הניצחון שלו.

התוצאה מעוררת שאלות בנוגע לכוחם של איגודי עובדים, שעשו מאמצים אדירים לגייס תמיכה במועמד הדמוקרטי, טום בארט. התוצאות עשויות גם לעודד מושלים במדינות אחרות, ששקלו את ההגבלה של עוצמת איגודי העובדים כדרך להתמודדות עם גירעונות בתקציב.

זאת ועוד, חלק מהרפובליקנים רואים בניצחונו של ווקר אות לכך שמדינת ויסקונסין – שהדמוקרטים ניצחו בה בכל מערכות הבחירות לנשיאות מאז 1988 – אינה מונחת בכיסו של הנשיא ברק אובמה.

האם מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות, מסוגל לעלות על גל ניצחונו של ווקר במישור הלאומי? לא בטוח. מסקרים שנערכו אתמול סמוך לקלפיות עולה, ש-18 אחוז מתומכי ווקר תומכים בנשיא אובמה, שהוביל גם בסקר שעימת אותו מול רומני. בוחרים רבים אמרו, שלדעתם אובמה מתאים יותר לשיפור המצב הכלכלי ולסייע למעמד הביניים האמריקני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן