Skip to content

מפלה לתומכי "חוק ההסדרה". כל השרים וסגני השרים, שהבטיחו לתמוך, נעדרו מהאולם

69 חברי כנסת הצביעו נגד החוק ורק 22 חברי כנסת הצביעו בעדו. 29 חברי כנסת נעדרו מן האולם בשעת ההצבעה. בין הנעדרים: השר דניאל הרשקוביץ, השר יולי אדלשטיין, כל שרי ש"ס, שרי הליכוד סילבן שלום, יוסי פלד וישראל כץ הנמצא בחו"ל והשר עוזי לנדאו מ"ישראל ביתנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

69 חברי כנסת הצביעו נגד החוק ורק 22 חברי כנסת הצביעו בעדו. 29 חברי כנסת נעדרו מן האולם בשעת ההצבעה. בין הנעדרים: השר דניאל הרשקוביץ, השר יולי אדלשטיין, כל שרי ש"ס, שרי הליכוד סילבן שלום, יוסי פלד וישראל כץ הנמצא בחו"ל והשר עוזי לנדאו מ"ישראל ביתנו"

מאת צבי זינגר

כולם התקפלו. נתניהו (צילום: משה מילנר, לע"מ)
כולם התקפלו. נתניהו (צילום: משה מילנר, לע"מ)

ניצחון חד משמעי וברור לנתניהו בהצבעה על "חוק ההסדרה": השרים וסגני השרים, שאיימו להצביע בעד החוק – התקפלו כולם, ללא יוצא מן הכלל. 69 חברי כנסת הצביעו נגד החוק ורק 22 חברי כנסת הצביעו בעדו. 29 חברי כנסת נעדרו מן האולם בשעת ההצבעה.

בין הנעדרים: השר דניאל הרשקוביץ, השר יולי אדלשטיין, כל שרי ש"ס, שרי הליכוד סילבן שלום, יוסי פלד וישראל כץ הנמצא בחו"ל והשר עוזי לנדאו מ"ישראל ביתנו". בין הנעדרים המפתיעים יותר מהמליאה גם ארבעה מחברי הכנסת הערביים: טאלב א-סנאע, ג'מאל זחאלקה, אחמד טיבי וסעיד נפאע.

השר דניאל הרשקוביץ - נעדר מההצבעה (תצלום: אתר הכנסת)
השר דניאל הרשקוביץ - נעדר מההצבעה (תצלום: אתר הכנסת)

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, פירסם הודעה ובה הסביר את היעדרותו מההצבעה: "במציאות בה אין שום סיכוי פרלמנטרי להעברת חוק ההסדרה ולאחר מספר שיחות עם רה"מ, בהם הציג את הצעדים שבכוונתו לעשות ביו"ש, כגון מכרזים לבניית יחידות דיור רבות ביישובים שונים, חיזוק הישוב בית אל ב-300 יחידות דיור נוספות, הקמת ועדת שרים להתיישבות בראשות רה"מ שתקבע מדיניות חדשה בענייני בנייה והסרת מבנים ביו״ש – החלטתי לא לתמוך בחקיקה אלא להשיג את מטרותיה בפעילותי ברשות המבצעת".

יוזם החוק, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), פנה בקריאה נרגשת לחבריו בממשלה ובכנסת: "אתם באמת חושבים שמדובר בחמישה בתים? אתם לא מבינים שהמשמעות האמיתית היא גירוש ועקירת אלפי בתים ומשפחות?  הצבעתכם תהיה לרע או לטוב, ותגדיר לכם את הערכים שבשמם בחרתם לשרת את הציבור. כל כך הרבה דיבורים על המסור והניסור ושכחנו לדבר על המסר והמוסר".

יולי אדלשטיין - נעדר מההצבעה (תצלום: אתר הכנסת)
יולי אדלשטיין - נעדר מההצבעה (תצלום: אתר הכנסת)

אורלב טען עוד, כי כדי להפחיד, ראש הממשלה נתניהו שלף "כמו קוסם ששולף שפן מכובע", את הטענה לפיה מדינת ישראל תעמוד בפני תביעה בינלאומית. הוא הבהיר כי ידרוש מסיעתו לפרוש מהקואליציה. בפנותו לראש הממשלה ישירות, אמר אורלב: "הפלת חוק ההסדרה משמעותה אחת – אתה תיאלץ ללכת לנשיא עם ברק ומופז ובלעדינו בבחירות הבאות. אנחנו כנראה לא נהיה שם איתך".

השר בני בגין, שהשיב בשם הממשלה, אמר: "החוק לא יעמוד גם אם יוחק. הוא אינו מושיע ולא יושיע, הוא איננו קרש הצלה אלא קנה קש. החוק לא יועיל להתיישבות, אלא יזיק לה. לא ישריש אלא יחליש".

בגין הבטיח עוד, כי ההתיישבות תימשך בתנופה. "אנחנו מרחיבים את היאחזותנו בחבלי מולדת אלה גם בתנאים קשים מאוד. אנחנו משתרשים ומעמיקים שורש, מתנחלים ומנחילים כבר דור שלישי".

"רק נובח - לא נושך" (מתוך עמוד הפייסבוק של ברוך מרזל)
"רק נובח - לא נושך" (מתוך עמוד הפייסבוק של ברוך מרזל)

בצל ההצבעה במליאה פירסם היום איש הימין הקיצוני, ברוך מרזל, בעמוד הפייסבוק שלו פוטומונטאז' ובו נראה ראש הממשלה נתניהו מוליך כלב, שפניו כפני שר החוץ ליברמן. "הוא נובח בקול רם ומאיים בקול", כתב מרזל בעמוד הפייסבוק שלו. "מי שלא מכיר אותו חושב שיש כאן מישהו חזק ומסוכן עד שמגיע ביבי ופוקד עליו: ארצה! ואיווט יושב ונרגע. הרי מעולם הוא לא נשך. הוא רק מאיים ומתיישר לקו השמאלני. אצל ליברמן הכל דיבורים או ליתר דיוק נביחות".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה על תוצאות ההצבעה באמרה: "רה"מ העדיף להפיל את חוק ההסדרה על-מנת שלא לשלם מחיר מדיני מיידי. אך  הציבור ישלם על כך מחיר כלכלי ומדיני עתידי. משמעות הבנייה הנוספת בשטחים – 50 בתים במקום החמישה שינוסרו – היא שבמקום שישראל תספח את השטחים, השטחים יספחו את ישראל. זאת משום שפתרון הסכסוך באמצעות שתי מדינות הולך ונגוז".

גלאון הוסיפה: "ראש הממשלה שוב הוכיח שאין סכום שהוא לא מוכן לשלם לשותפיו הקואליציוניים, ובעוד בגבולות ישראל יועלו מסים ויהיו קיצוצים, מאות מיליונים יישפכו בשטחים כשוחד פוליטי למתנחלים".

1 Comment

  1. גל א
    6 ביוני 2012 @ 18:06

    אכן, רואים שהימין בשלטון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן