Skip to content

נתניהו במסר למתנחלים: "במקום פגיעה בהתיישבות – חיזוק ההתיישבות"

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס אמר נתניהו: "אין ממשלה שתומכת או שתתמוך יותר בהתיישבות מהממשלה בראשותי. אין ממשלה שעמדה בפני לחצים כל כך כבדים, שיכולים היו לפגוע בהתיישבות. צריך להבין שאנחנו פועלים בסביבה מאוד מורכבת, גם מדינית, גם בין לאומית, גם משפטית. וצריך לנווט בתבונה, בשיקול דעת ובאחריות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס אמר נתניהו: "אין ממשלה שתומכת או שתתמוך יותר בהתיישבות מהממשלה בראשותי. אין ממשלה שעמדה בפני לחצים כל כך כבדים, שיכולים היו לפגוע בהתיישבות. צריך להבין שאנחנו פועלים בסביבה מאוד מורכבת, גם  מדינית, גם בין לאומית, גם  משפטית. וצריך לנווט בתבונה, בשיקול דעת ובאחריות" 

מאת צבי זינגר

אחרי שניצח בכיפוף הידיים הפוליטי, בפרשת "חוק ההסדרה", מבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "היישוב בית אל יורחב. שלושים המשפחות יישארו בבית אל ויצטרפו אליהן שלוש מאות משפחות חדשות".

ראש הממשלה אמר זאת אחר הצהריים, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס במשרד ראש הממשלה. בפנותו אל ארגוני השמאל אמר ראש הממשלה: "אני אומר לאלה שחושבים, שהם ישתמשו במערכת המשפט כדי להזיק להתיישבות: אלה שחושבים כך טועים, כי בפועל ההיפך הגמור קורה. במקום הקטנת בית אל – הרחבת בית אל. במקום פגיעה בהתיישבות – חיזוק ההתיישבות".

נתניהו: "במקום פגיעה בהתיישבות – חיזוק ההתיישבות". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו: "במקום פגיעה בהתיישבות – חיזוק ההתיישבות". (צילום: משה מילנר/לע"מ)

ראש הממשלה ציטט מתוך חוות הדעת המשפטית, שקיבל מהיועץ המשפטי לממשלה: "קיבלתי חוות דעת משפטית ברורה, אני רוצה לצטט ממנה: 'פסק הדין לא קבע שום הלכה וממילא איננו מהווה תקדים ואין לגזור ממנו גזירה שווה למקרים אחרים', זה סוף ציטוט. בנוסף, החלטתי להקים ועדת שרים לענייני התיישבות, כדי להבטיח שמדיניות הממשלה לחיזוק ההתיישבות תיושם".

ראש הממשלה הסביר את התנגדותו לחוק ההסדרה: "ישראל היא מדינה דמוקרטית, שבה הציות לחוק הוא נדבך יסוד בחיינו החופשיים. מדינת ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק וכראש ממשלת ישראל אני מחויב לשמור על החוק ואני מחויב גם לשמור על ההתיישבות. ואני אומר לכם כאן, שאין שום סתירה בין השניים. החוק שנדחה היום בכנסת היה פוגע בהתיישבות ולעומת זאת, המתווה שהחלטתי עליו, הרחבת היישוב, העתקת הבתים והגנה משפטית בפני תקדים, המתווה הזה מחזק את ההתיישבות.

"ועם זאת", הוסיף ראש הממשלה, "צריך לומר שזה יום לא פשוט ולא קל. העתקת בתים ממקומם, גם אם מדובר בחמישה בתים בלבד, זו בוודאי איננה פעולה שהממשלה הזאת ששה לבצע. אבל בית המשפט קבע מה שהוא קבע ואנחנו מכבדים את החלטות מערכת המשפט".

ראש הממשלה ניצל את המעמד כדי לחלק סוכריות קטנות לשרי ממשלתו: "אני מבקש להודות לחבריי, שרי הממשלה, שגילו אחריות ברגע לא קל", אמר. "יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ' דיברו איתי רבות על החשיבות ועל הצורך בהקמת ועדת השרים. בני בגין ובוגי יעלון השקיעו לילות כימים, ממש כך, בעבודת צוות השרים לחיזוק ההתיישבות. גדעון סער וגלעד ארדן בוודאי איבדו הרבה שעות שינה בימים האחרונים בדיונים למצוא את המתווה המשפטי שימנע את עניין התקדים. ואני מבקש גם להודות לחבריי, שותפיי, ראשי סיעות הקואליציה, לשאול מופז, לאלי ישי, לאהוד ברק, ליעקב ליצמן ומשה גפני. ואני מבקש להודות לשר החוץ אביגדור ליברמן על ההתייצבות, על האחריות. יש הנהגה אחראית בישראל".

לבסוף פנה נתניהו ישירות למתנחלים: "אחיי ואחיותיי מציבור המתיישבים, אני מבין את הכאב שלכם, אני שותף לו. פגשתי כמה מהמשפחות, ראיתי את האנשים, ראיתי את הילדים. אני רוצה להגיד לכם מה שאמרתי להם. אין ממשלה שתומכת או שתתמוך יותר בהתיישבות מהממשלה בראשותי. אני גם אומר, שאין ממשלה שעמדה בפני לחצים כל כך כבדים שיכולים היו לפגוע בהתיישבות וצריך להבין שאנחנו פועלים בסביבה מאוד מורכבת, גם מבחינה מדינית, גם מבחינה בין לאומית, גם מבחינה משפטית. ובתוך המציאות המורכבת הזאת צריך לנווט בתבונה, בשיקול דעת ובאחריות. חבריי בממשלה ואנוכי פעלנו כך עד עכשיו ואנחנו נמשיך לפעול כך בהמשך. אנחנו נמשיך לחזק את התיישבות ואנחנו נמשיך לחזק את הדמוקרטיה במדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן