Skip to content

פיצוי לתושבי הדרום שנעדרו מעבודתם במתקפת הטילים במרץ

המדינה תפצה תושבים בדרום שנאלצו לשמור על ילדיהם בימי הקסאמים והגראדים. שר האוצר חתם על תקנות למתן פיצויים לתושבי הדרום שנעדרו ממקום עבודתם בשל סגירת מוסדות החינוך. רשות המסים נערכת ליישום התקנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה תפצה תושבים בדרום שנאלצו לשמור על ילדיהם בימי הקסאמים והגראדים. שר האוצר חתם על תקנות למתן פיצויים לתושבי הדרום שנעדרו ממקום עבודתם בשל סגירת מוסדות החינוך. רשות המסים נערכת ליישום התקנות

מאת עמי אטינגר

המדינה תפצה תושבים בדרום, שנעדרו ממקום עבודתם בחודש מרץ השנה, בעת ההסלמה הביטחונית ונשארו לשמור על ילדיהם, שמוסדות החינוך שלהם נסגרו. גובה הפיצוי 280 שקל ליום העדרות מלא.

מתקפת טילים באשדוד (צילום: דובר מד"א)
מתקפת טילים באשדוד (צילום: דובר מד"א)

שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם אתמול על תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (נזק מלחמה ונזק עקיף), התשע"ב-2012, לאחר אישורה של ועדת הכספים של הכנסת, שעניינן מתן פיצוי לתושבים באזור הדרום, שנעדרו ממקום עבודתם לצורך השגחה על ילדיהם, עקב הוראה על סגירת מוסד החינוך שבו לומד הילד, במהלך סבב ההסלמה בדרום שאירע בחודש מרץ השנה.

הפיצוי יינתן למעסיק שישלם שכר לעובד, בשל היעדרותו מהעבודה לצורך השגחה על ילדו כאמור, וכן לעצמאי שנעדר מעסקו בנסיבות אלה, בתקופה הקבועה בתקנות. הפיצוי נקבע כסכום קבוע בסך 280 שקל ליום היעדרות מלא.

התנאים לפיצויים

הפיצוי יינתן להורים, שכירים ועצמאים, אשר נעדרו מעבודתם בשל השגחה על ילד עד גיל 14, עקב סגירת מוסד החינוך שבו לומד או שוהה הילד. יודגש כי רק אחד ההורים יהא זכאי לפיצוי כאמור, בתנאים הקבועים בתקנות. בנוסף, עובד במוסד חינוך, שנסגר עקב הוראה כאמור, יהא זכאי לפיצוי אף אם אין לו ילדים.

יצוין כי הפיצוי יינתן עקב סגירת מוסד החינוך, בהתאם להנחיות פיקוד העורף או הרשויות המקומיות ביישובים השוכנים בין 7 עד 40 ק"מ מקו הגבול עם רצועת עזה, בהתאם למועדים וליישובים הקבועים בתקנות.

רשות המסים תפרסם בימים הקרובים הנחיות וטפסים לצורך הגשת תביעה לקבלת הפיצוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן