Skip to content

אל על מתכוונת לחכור או לרכוש 2 מטוסי בואינג 787 דרימליינר

אל על מתכוונת לחכור או לרכוש 2 מטוסי בואינג 787 דרימליינר. נכנסת לשלב מתקדם בהצערת צי המטוסים של החברה. בואינג קפיטל תעניק לאל על הלוואה של כ-40 מיליון דולר. ההנהלה בוחנת מול בואינג ואיירבוס הצעות להחלפה וחידוש צי המטוסים רחבי הגוף של החברה כחלק מגיבוש התכנית האסטרטגית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אל על נכנסת לשלב מתקדם בהצערת צי המטוסים של החברה. בואינג קפיטל תעניק לאל על הלוואה של כ-40 מיליון דולר. ההנהלה בוחנת מול בואינג ואיירבוס הצעות להחלפה וחידוש צי המטוסים רחבי הגוף של החברה, כחלק מגיבוש התכנית האסטרטגית

מאת עמי אטינגר

דירקטוריון אל על אישר את מזכר ההבנות לקבלת הלוואה של כ-40 מיליון דולר מחברת בואינג קפיטל, חברת בת, בבעלות מלאה, של יצרנית המטוסים בואינג. ההלוואה היא לצורך חכירה של שני מטוסי בואינג 787, דרימליינר, או רכישה של מטוס אחד, או יותר, של מטוס מסוג זה.

מטוס הדרימליינר של יונייטד (צילום: יונייטד איירליינס יחסי ציבור)
מטוס הדרימליינר של יונייטד (צילום: יונייטד איירליינס יחסי ציבור)

הסכום של כ-40 מיליון דולר ינתן לאל על בשני מועדים. 30 מיליון דולר יועבר לרשותה בחודש יולי 2012 ויתרת ההלוואה ימסר לה בחודש יולי 2014. ההלוואה הינה הלוואה דולרית, לתקופה של שמונה שנים מיום נטילת החלק הראשון של ההלוואה ונושאת ריבית על בסיס הליבור בתוספת מרווח. ההלוואה תיפרע בתשלומים חודשיים על פני 8 שנים, כאשר בשנתיים הראשונות תשלם החברה תשלומי ריבית בלבד ולאחר מכן יבוצעו תשלומי קרן וריבית.

שיעבוד מטוס בואינג 777-200ER

כבטוחה לפירעון ההלוואה תשעבד החברה מטוס מדגם בואינג 777-200ER,, אשר נרכש בשנת 2002, בשעבוד מדרגה שנייה, ועם פירעון ההלוואה שנלקחה ממוסד בנקאי ואשר בגינה שועבד המטוס לאותו מוסד בנקאי, ישועבד המטוס לבואינג קפיטל בשעבוד מדרגה ראשונה.

תנאי ההלוואה

על פי מזכר ההבנות, העמדת ההלוואה לחברה מותנית, בין השאר, בכמה תנאים עיקריים:

א. חתימה על הסכם עד ליום 31 בדצמבר 2012, או מועד מאוחר יותר שיוסכם על ידי הצדדים, לחכירת 2 מטוסי בואינג 787, או לחלופין, על הסכם לרכישת מטוס 787 אחד או יותר. ככל שהחברה לא תקיים תנאי זה ו/או ככל שהחברה תפר הסכמים לרכישת מטוסים אחרים מבואינג, אשר טרם נתקבלו על ידי החברה, הרי על פי מזכר ההבנות תהיה בואינג קפיטל רשאית לדרוש פירעון מיידי של ההלוואה, לרבות הריבית והמרווח בגינה ובתוספת עמלת פירעון.

ב. ויתור על זכות ההמרה של החברה של רכישת שני מטוסים חדשים נוספים, מדגם בואינג 737-900ER לאופציית רכישה של מטוסים אלה. יצוין כי על פי הסכם רכישת המטוסים הנוספים, מועד פקיעת האופציה הינו 15 באוקטובר 2012 וההחלטה כאמור מקצרת, למעשה, את תקופת האופציה ומהווה התחייבות לרכישת המטוסים הנוספים, בכפוף לנטילת החלק הראשון של ההלוואה.

ג. קבלת הסכמת המוסד הבנקאי ליצירת שעבוד שני על המטוס המשועבד.

לנוכח ההסכמות, אישר דירקטוריון החברה, במועד אישור מזכר ההבנות, את הוויתור על האופציה ואת רכישת המטוסים הנוספים, וזאת בכפוף לקבלת החלק הראשון של ההלוואה ולהשלמת המשא ומתן ביחס לרכישת המטוסים כאמור.

אישור רכישת המטוסים הנוספים, המיועדים למסירה באוקטובר 2015 ובפברואר 2016 ולהצטרף לארבעת המטוסים הראשונים, שצפויים להתקבל בשירות החברה בין החודשים אוקטובר 2013 ומרץ 2015, תואם את צרכיה המסחריים של החברה. הוא נעשה בהתאם לתכנית תחלופת המטוסים של החברה לצי המטוסים צרי הגוף ומאפשר התחדשות והצערה של צי המטוסים של החברה.

שווי עסקת הרכישה של ששת מטוסי 737-900ER מוערך בין 300 ל-320 מיליון דולר ומשקף שווי שוק ממוצע של מטוסים מדגם זה ומשנת ייצור דומה, בהתאם למחירוני מטוסים המקובלים בתעשייה. הכול בכפוף להתאמות והשקעות בהתאם לנוסח שהוסכם בין הצדדים, לרבות הצמדת מחירי המטוס בנוסחת הצמדה מוסכמת. מאחר שהמטוסים הנוספים מתוכננים להגיע לשירות החברה משנת 2015 והתשלום עבור המטוס הראשון מביניהם אמור להתבצע החל באוקטובר 2013, תגובש תכנית למימון רכישת מטוסים אלה עד מועד זה. התקשרות הצדדים בעסקאות הנ"ל כפופה לחתימה על הסכמים מפורטים ומחייבים בין הצדדים.

עוד נמסר מהנהלת אל על, כי היא בוחנת מול שני יצרני המטוסים המובילים, בואינג ואיירבוס, תהליך לקבלת הצעות להחלפה וחידוש צי המטוסים רחבי הגוף של החברה, כחלק מגיבוש התכנית האסטרטגית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן