Skip to content

קופי אנאן: להקים צוות בינלאומי של מדינות מקורבות לצדדים בסוריה, לפתרון המשבר

שליח האו"ם קופי אנאן אמר בכינוס מיוחד של מועצת הביטחון הלילה, כי המשבר בסוריה עלול להידרדר במהירות למלחמת אזרחים וציין שכנראה מלחמת האזרחים כבר שם. הוא קרא לחברות המועצה להקים צוות בינלאומי בנושא סוריה, שיכלול מדינות שיש להן השפעה על הצדדים במדינה, כדי לגבש פתרון למשבר. קלינטון: על אסד למסור את מושכות השלטון ולעזוב את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שליח האו"ם קופי אנאן אמר בכינוס מיוחד של מועצת הביטחון הלילה, כי המשבר בסוריה עלול להידרדר במהירות למלחמת אזרחים וציין שכנראה מלחמת האזרחים כבר שם. הוא קרא לחברות המועצה להקים צוות בינלאומי בנושא סוריה, שיכלול מדינות שיש להן השפעה על הצדדים במדינה, כדי לגבש פתרון למשבר. קלינטון: על אסד למסור את מושכות השלטון ולעזוב את סוריה 

מאת יצחק קמחי זוארץ

המלחמה בסוריה עלולה לזלוג לשכנות. קופי אנאן (צילום: Ricardo Stuckert.ABr, ויקימדיה)
המלחמה בסוריה עלולה לזלוג לשכנות. קופי אנאן (צילום: Ricardo Stuckert.ABr, ויקימדיה)

בכינוס מיוחד הלילה של מועצת הביטחון של האו"ם, שעסקה בטבח שמתרחש בסוריה, הזהיר שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, כי המשבר בסוריה עלול להידרדר במהירות למלחמת אזרחים וציין שכנראה מלחמת האזרחים כבר שם. הוא קרא לחברות המועצה לגבות מחיר מן ההנהגה הסורית עקב הפרות תוכנית השלום ואמר כי נערך דיון על האפשרות להקים צוות בינלאומי בנושא סוריה, כדי לגבש פתרון למשבר. הצוות אמור לכלול מדינות שיש להן השפעה על הצדדים במדינה. מזכ"ל האו"ם באן קי מון אישר את הרעיון. נמסר כי ייתכן שהצוות יכלול נציגים מטורקיה, מסעודיה, מרוסיה ומסין.

מזכ"ל האו"ם דיווח בכינוס, כי משקיפי האום בסוריה נתונים למתקפות של משטר אסד, שלא מאפשר להם להתקרב לאיזורים המותקפים. במסיבת עיתונאים, שהתקיימה לאחר הכינוס, הזהיר אנאן מפני ההשלכות האפשרויות של המשבר בסוריה ואמר כי נעשים כל המאמצים כדי שהמלחמה לא תזלוג למדינות השכנות.

הטבח בכפר כבר
שלטון חסר מצפון. ילדים שנרצחו בטבח בכפר כבר ליד העיר חמה

סוכנות הידיעות רויטרס מסרה אתמול, יום חמישי, כי מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, הודיעה שעל הנשיא בשאר אסד למסור את מושכות השלטון של המדינה הסורית ולעזוב את המדינה בהקדם האפשרי לנוכח הטבח שהתרחש ליד העיר חמה ביום רביעי. מזכירת המדינה האשימה בטבח את תומכי אסד, שלטענתה חושף את השלטון חסר המצפון בסוריה.

במהלך דבריה במסיבת עיתונאים באיסטנבול, הביעה קלינטון את נכונותה לשתף פעולה עם כל חברות מועצת הביטחון של האו"ם, כולל רוסיה, למען כינון ועידה שתדון בעתידה הפוליטי של סוריה. במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה באיסטנבול, אמרה קלינטון, לאחר פגישה עם שרי החוץ ממדינות ערב ומהמערב: "על אסד להעביר את מושכות השלטון ולצאת מסוריה. מעשיו האלימים של המשטר הסורי שאת יכולתו ראינו רק אתמול בארועי העיר חמה, מצביעים על היעדר מצפון. אסד הכפיל את הברוטליות שלו. סוריה לא תהיה ולא יכולה להיות רגועה יציבה או דמוקרטית, תחת שלטון אסד".

קלינטון קראה לקהילה הבינלאומית להתאחד מאחורי תוכנית "בת ביצוע" ואמרה שוושינגטון רוצה לשתף פעולה עם כל מדינה, כל עוד יש הסכמה כי הנשיא הסורי צריך לעזוב את השלטון.

קלינטון אמרה שהיא תשלח את היועץ המיוחד שלה לנושא הסורי למוסקבה ביום שישי, כדי לדון עם ממשלת רוסיה על הצורך להעברת השלטון הסורי. היא ציינה כי התוכנית של השליח הבינלאומי לשלום קופי אנאן, שבמרכזו עמדה הפסקת האש, לא יושמה מעולם, אך יש לתת לה הזדמנות אחרונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן