Skip to content

הממשלה פותחת בהליכי הגירוש לדרום סודאן. למהגרים ניתנה ארכה של שבוע

בדיון שנערך בלשכת ראש הממשלה הודיע ראש הממשלה כי שר הפנים "נערך להרחקת המסתננים". רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה: "כל אזרח דרום סודאני, שירצה לעזוב מרצונו מבלי להיעצר, יוכל לפנות ליחידה לעידוד עזיבה מרצון במהלך השבוע הקרוב בלבד ולקבל סיוע". ח"כ אקוניס נפגש עם שגריר אריתראה: "כל מסתנן שרוצה לחזור לארצו יכול לעשות זאת ולא יאונה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שנערך בלשכת ראש הממשלה הודיע ראש הממשלה כי שר הפנים "נערך להרחקת המסתננים". רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה: "כל אזרח דרום סודאני, שירצה לעזוב מרצונו מבלי להיעצר, יוכל לפנות ליחידה לעידוד עזיבה מרצון במהלך השבוע הקרוב בלבד ולקבל סיוע". ח"כ  אקוניס נפגש עם שגריר אריתראה: "כל מסתנן שרוצה לחזור לארצו יכול לעשות זאת ולא יאונה לו כל רע"

מאת צבי זינגר

כמה שעות אחרי שבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים דחה את עתירת ארגוני הסיוע נגד החלטת שר הפנים, להתחיל בהליכי גירוש נגד אזרחי דרום סודן ששוהים בישראל – כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיון במה שכונה "תוכנית החירום לטיפול במסתננים". בדיון השתתפו שר הפנים אלי ישי, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שר המשפטים יעקב נאמן ונציגי צבא, משטרה ושב"ס.

מבט אל החופש. על החוף בת"א (צילום שרית פרקול)
מבט אל החופש. על החוף בת"א (צילום שרית פרקול)

במהלך הדיון נמסר מרשות האוכלוסין וההגירה, כי לאזרחים הדרום סודניים ניתנת האפשרות, למשך שבוע בלבד, לעזוב מרצון ללא מעצרים ועימותים. שר הפנים, אלי ישי, הודיע כי לנוכח פסק הדין יחלו פעולות האכיפה כבר מהיום. "כל אזרח דרום סודאני שירצה לעזוב מרצונו מבלי להיעצר, יוכל לפנות ליחידה לעידוד עזיבה מרצון במהלך השבוע הקרוב בלבד ולקבל סיוע וליווי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בדיון, כי הצעדים דרושים לקידום צמצומה של תופעת ההסתננות הבלתי חוקית הם: השלמת הגדר בגבול מצרים במהירות האפשרית וסגירת הפרצות שבה, הקמת מתקני שהייה והרחבת המתקנים הקיימים באלפי מקומות נוספים, העברת מסתננים היישר מהגבול למתקני שהייה. הצעד הרביעי הוא בהענשת מעסיקי מהגרים בלתי חוקיים בסנקציות קשות. "בשבוע הבא נשלים הצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת של חוק שיאפשר גם סגירת עסקים", אמר נתניהו.

נתניהו אמר עוד, ש"השר ישי נערך להרחקתם של המסתננים", ושהשר לביטחון פנים יפעל למעצר מסתננים עבריינים באזור תל אביב: "זה ייעשה בהמשך לתגבור פלוגת מג"ב בדרום תל אביב. אמצעים אלה ואחרים יתחילו לסובב את המגמה ונתחיל לפתור אותה. מדובר בבעיה קשה, אבל אנו מטפלים בה".

ואכן, ועדת השרים לענייני חקיקה תדון, ביום ראשון, בהצעת החוק של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) המתקנת את חוק הכניסה לישראל ומטילה עונשי מאסר או קנסות גבוהים יותר על מי שהפרו את החוק על ידי העסקה, הלנה או הסעה של תושבים זרים  ששוהים בארץ שלא כחוק. עפ"י הצעתו של ח"כ אקוניס, עונשי המאסר יכולים להגיע עד חמש שנים, במקום עונש מקסימלי של שנתיים או שלוש שנות מאסר.

ח"כ אקוניס נפגש היום עם שגריר אריתריאה בישראל והציג לו את הצעת החוק להכבדת הענישה על מעסיקי מסתננים. לדברי אקוניס, השגריר דאבס אמר לו, שמבחינת אריתריאה כל מסתנן שרוצה לחזור לארצו יכול לעשות זאת ולא יאונה לו כל רע.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, כי מטרתה היא להחמיר בענישה עם תושבי ישראל המסייעים הן בידי שוהים בלתי חוקיים תושבי האזור והן בידי מסתננים, כהגדרתם בחוק למניעת הסתננות,  להתפרנס וללון במדינה.

"תופעת השבח"ים בישראל, לרבות מסתנני עבודה, הנכנסים לישראל באופן בלתי חוקי הפכה לתופעה יומיומית, שעלולה להפוך לאיום אסטרטגי על החברה הישראלית, בעיקר בשכונות המצוקה", נאמר בהצעת החוק. "בתי המשפט בישראל גוזרים עונשים וקנסות נמוכים על מעסיקים ומלינים שנתפסים ויש מקום להחמיר את האכיפה – מעסיק העובר על החוק הפלילי, מסכן חיי אדם ומפר את חוקי העבודה ראוי לענישה חמורה יותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן