Skip to content

ערב הסעודית נגד עורך-דין פעיל זכויות אדם

הממלכה הסעודית מעמידה לדין פעיל זכויות אדם צעיר באשמות ביזוי בית הדין ופגיעה בתדמיתה של הממלכה. עורך הדין: רודפים אותי בגלל פעילותי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממלכה הסעודית מעמידה לדין פעיל זכויות אדם צעיר באשמות ביזוי בית הדין ופגיעה בתדמיתה של הממלכה. עורך הדין: רודפים אותי בגלל פעילותי

מאת סלאמה אבו רביעה

שלטונות ערב הסעודית הגישו כתב אישום נגד  עורך הדין ופעיל זכויות האדם  וליד אבו אל-ח'ייר בעוון "הוצאת לשון הרע על הממלכה וביזוי מערכת המשפט שלה". אבו אל-ח'ייר, שיציאתו מן הממלכה נאסרה בחודש מארס האחרון בנימוקים ביטחוניים, עומד בפני קנס או עונש מאסר, אם יימצא אשם.

אבו אל-ח'ייר בן 32, אמר אתמול (ד') לסוכנות רויטרס כי כתב האישום נמסר לו ביום שני באחד מבתי המשפט בעיר ג'דה. הם רוצים להראות לי שהם יכולים לבלום את הפעילות שלי למען זכויות אדם בקלות, אך בסופו של דבר אני אעמוד בפני בית המשפט ואגן על עצמי משום שלא עשיתי דבר שבגללו אני ראוי לעונש".

עורך הדין וליד אבו אל-ח'ייר בריאיון לרשת אל-ערבייה
נרדף בסעודיה בשל היותו פעיל זכויות אדם. עורך הדין וליד אבו אל-ח'ייר בריאיון לרשת אל-ערבייה

לפי כתב האישום שהוגש אתמול, מייחסת התביעה הכללית בסעודיה לאבו אל-ח'ייר האשמות הקשורות בזילות מערכת המשפט, השפלת שופט ונסיון לעוות את הדימוי של הממלכה על-ידי מתן ידיעות כוזבות לארגונים זרים.

אבו אלח'ייר, טוען כי הוא נרדף בממלכה בשל היותו פעיל זכויות אדם. הוא הגיש בעבר תביעות רבות נגד השלטון הסעודי בתיקים בנושא כליאת פעילי זכויות אדם ללא משפט, ומניעת הצבעה בבחירות המוניציפליות מנשים. בנוסף, היה אבו אל-ח'ייר אחד מ-150 הפעילים שהגישו עצומה במחאה על מאסרם של 16 פעילי זכויות אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן