Skip to content

ארצות הברית תציע פרס על ראשם של טרוריסטים סומאלים

לראשונה, מציעה מחלקת המדינה האמריקנית פרס כספי גבוה על מנהיגי ארגון א-שבאב בסומאליה המקושר לאל-קאעדה. בכירים אמריקנים: "ושינגטון נחושה להגביר את הלחימה נגד טרוריסטים ברחבי אפריקה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה, מציעה מחלקת המדינה האמריקנית פרס כספי גבוה על מנהיגי ארגון א-שבאב בסומאליה המקושר לאל-קאעדה. בכירים אמריקנים: "ושינגטון נחושה להגביר את הלחימה נגד טרוריסטים ברחבי אפריקה"

מאת אסף בירון

ארצות הברית הודיעה היום (ו') כי תציע פרסים כספיים המגיעים עד ל-7 מיליון דולר, בתמורה למידע שיוביל ללכידתם של שבעה מנהיגים בכירים בארגון הסומאלי "א-שבאב", המקושר לארגון אל-קאעדה.

בכירים בממשל האמריקני אמרו כי הפרסים, המתפרסמים באתר "פרס בעבור צדק" (Rewards for Justice) של מחלקת המדינה, פותחים חזית חדשה בקרב נגד ארגון א-שבאב, וכי וושינגטון נחושה להגביר את הלחימה נגד טרוריסטים ברחבי אפריקה.

אחמד עבדי או-מוחמד באתר המבוקשים "פרס עבור צדק" של מחלקת המדינה האמריקנית (צילום מסך)
מייסד ארגון א-שבאב הסומאלי, אחמד עבדי או-מוחמד, באתר המבוקשים "פרס עבור צדק" של מחלקת המדינה האמריקנית (צילום מסך)

"זוהי הפעם הראשונה שבה מופיעים מנהיגים בכירים בארגון כחלק מהתוכנית 'פרס בעבור צדק'", אמר רוברט הרטונג, סגן מנהל האגף לביטחון דיפלומטי במחלקת המדינה האמריקנית, שמנהל את התוכנית. בשנת 2008, הכניס הממשל האמריקני הכניס את ארגון "א-שבאב" לרשימת ארגוני הטרור הזרים, במטרה לכפות הגבלות כלכליות ואחרות על הארגון.

ההכרזה תנקוב בפעם הראשונה מחיר על ראשם של מנהיגי הארגון, כאשר הפרס הגבוה ביותר, שמגיע עד ל-7 מיליון דולר, יהיה בעבור מידע על הימצאו של אחמד עבדי או-מוחמד, מייסד הארגון ומפקדו הכללי. פרסים נוספים, אשר מגיעים עד לכ-5 מיליון דולר, מוצעים בעבור איברהים חאג'י ג'אמה, מייסד נוסף של הארגון ובעבור פואד מוחמד ח'לף, המממן העיקרי של הארגון.

בכירים בממשל האמריקני מציינים כי תוכנית "פרס בעבור צדק" שילמה למעלה מ-100 מיליון דולר ליותר מ-70 מודיעים מאז הקמתה ב-1984. התכנית עזרה לאתר ולהרשיע, בין היתר, את המוח מאחורי הפיצוצים המרכז הסחר העולמי ב-1993, רמזי אחמד יוסף.

1 Comment

  1. רוחמה
    9 ביוני 2012 @ 14:42

    ובתמורה הציע ראש הארגון 10 גמלים ושתי תרנגולות – פרס על מידע על מיקומו של אובמה….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן