Skip to content

נענש בחומרה חייל ששפך מים רותחים על חתול

החייל הורשע בהתעללות בבעלי חיים ונשפט ל-30 ימי מאסר בפועל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החייל הורשע בהתעללות בבעלי חיים ונשפט ל-30 ימי מאסר בפועל

מאת כתבת מגפון

לאחר שבאחרונה גובשה הצעת החוק הקובעת הדרכה לחיילים העוסקת בצער בעלי חיים, ממשיכים בפרקליטות הצבאית הראשית לעסוק בהרתעה ובמיגור תופעות של התעללות בבעלי חיים. מתן גלין כתב באתר צה"ל, כי באחרונה הואשם חייל המשרת במוצב במרחב הערבה כי הניח פיתיון בסמוך למטבח, כדי לפתות חתול שהסתובב באזור. כשהתקרב החתול שפך עליו החייל מים רותחים ממיחם, גורם לחתול כוויות ודימום.

חתול
גם לחתול יש נשמה, אולי אפילו תשע (צילמה: שרית פרקול)

בגין מעשה זה הורשע הנאשם בעבירת התעללות בבעלי חיים, לפי הסעיף לחוק צער בעלי חיים הקובע כי "לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי". על החייל נגזרו 30 ימי מאסר בפועל וחמישה חודשי מאסר על תנאי, בנוסך לקנס כספי והורדה בדרגה.

בתחילת פברואר הוגש תיקון הצעת החוק להגנה על בעלי חיים, המתייחס לחינוך שימנע התעללות.  בין השאר, החוק ישפיע רבות על כל אותם מקומות בצה"ל בהם נעזרים בבעלי חיים. חוק צער בעלי חיים (1994) קובע בין היתר איסורים על התעללות בבעלי חיים, הגבלות על העבדתם, איסור על המתה ברעל ואמצעים לאכיפה וענישה של העוברים על ההוראות. התיקון לחוק בא להשלים את הוראות החוק ולפעול למניעת התעללות מיותרת בדרכים של חינוך והכשרה.

1 Comment

  1. חגי קמרט
    10 ביוני 2012 @ 18:05

    לא סתם קוראים לחיות הבית הללו כלבים חתולים אוגרים ארנבות וכד' חיות מחמד. כי הם לחמדת עינו של המביט בהם אלו סוגי היצורים היחידים בעולם שיודעים רק לתת ( אהבה, חברה, חום, בריאות טובה וכו' ) ולא מבקשים שום תמורה הם גם לו רצו לא ידעו איך לבקש. הם תלויים בחסדיו של האדם החיה האנושים שבדרך כלל לא יודעת לתת בלא לדרוש תמורה.

    כאשר אני שומע על חיל בצה"ל המביש את צה"ל ואת מדינת ישראל כאשר נוהג באכזריות איומה נגד חתול חסר חסר היכולת להגן על עצמו, כנגד תמימותה של החיה, שאולי רעבה לאוכל וסומכת על חסדו של האדם, אני לא רוצה להכניס אותו לבית הסוהר לשלושים יום ולא להוריד אותו בדרגה ולא להציב לו תנאים וכו, אלא לכלוא אותו בכלוב של חיה בגן החיות במשך שלושים יום. שיראו אותו האנשים בקלונו ויראו. שיראה את החיות וילמד מהם להיות בן אדם.

    מכל מקום אם אומר את דעתי הכנה לדעתי העונש קל מדי ולא מספיק כדי להרתיע פראי אדם מלעשות מעשי אכזריות שכאלו ,שלב אנושי עלול להיקרע רק לשם הדבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן