Skip to content

קריקטורה ב"יתד נאמן" משווה בין בג"ץ לאל קאעדה

בעמותת חדו"ש אומרים, כי כל החומר ב"יתד נאמן" עובר צנזורה קפדנית בידי ועדה רוחנית, שתפקידה לוודא שהוא עומד בהשקפה של גדולי התורה הליטאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעמותת חדו"ש אומרים, כי כל החומר ב"יתד נאמן" עובר צנזורה קפדנית בידי ועדה רוחנית, שתפקידה לוודא שהוא עומד בהשקפה של גדולי התורה הליטאים

מאת צבי זינגר

האם בג"ץ הוא "אל קאעידה" המאיים על מגדלי התאומים של שכונת האולפנה? מקריקטורה שהתפרסמה בסוף השבוע בביטאונה של דגל התורה "יתד נאמן", אפשר להבין שכך חושבים עורכי העיתון החרדי הזה.

בקריקטורה, של הקריקטוריסט יוני גרשטיין,  נראה מטוס, שעליו כתוב: בג"ץ, מתקרב אל מגדלי התאומים שעליהם כתוב גבעת האולפנה.

קריקטורת בג"צ כ"אל קעאידה"
קריקטורת בג"צ כ"אל קעאידה"

בעמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון, העוקבת אחר העיתונות החרדית, אומרים כי אין זו הפעם הראשונה שיתד מפרסם ציורים קשים ובוטים במיוחד של גרשטיין. בעבר פרסם קריקטורה ששילבה את סמל המדינה בצלב הקרס. זאת, בתגובה למה שהוגדר כ"שנאת חינם", שגילו תומכי מחאת האוהלים, כלפי הזרמת כספים לחרדים.

בעמותת חדו"ש אומרים עוד, כי כל החומר ב"יתד נאמן" עובר צנזורה קפדנית בידי ועדה רוחנית, שתפקידה לוודא שהוא עומד בהשקפה של גדולי התורה הליטאים. לאחרונה עבר יתד נאמן מהפך ואנשי המנהיג החדש, הרב אהרון לייב שטיינמן השתלטו עליו. הם הדיחו את העורך הראשי, הרב נתן זאב גרוסמן, שהיה נאמן לקו הישן של הרב שך. "גרוסמן נחשב לקנאי במיוחד, ובין היתר הוליך בעבר מסעות הסתה נגד בג"ץ, אולם נראה שהשינוי לא הביא למיתון בקריקטורות ההסתה של גרשטיין", אומרים בעמותת חדו"ש.

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, קרא בתגובה "לשים קץ לביזיון ההשתתפות של דגל התורה בקואליציה". לדברי רגב, "אין ביתד נאמן, שנתון לצנזורה רעיונית קשוחה של ועדת רבנים, פרסומים מקריים, בין כשהם מחברים בין סמל המדינה לצלב הקרס ובין כשהם מציגים את בית המשפט העליון כמחבלי התאומים. קשה להאמין שמישהו עוד רואה בדגל התורה, שאינה מכירה בשלטון החוק ורואה בבתי המשפט אויב, שותף טבעי לקואליציה. הסיעה מוכיחה שוב ושוב שהיא שותף בלתי טבעי לכל מי שדוגל בציונות ודמוקרטיה והיא נלחמת בשניהם. לנתניהו יש רוב מספיק גדול כדי להקים קואליציה אזרחית בלי אלה הרואים בבג"ץ מחבלים ובמדינת ישראל – מדינת אויב ומרד באלוהים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן