Skip to content

אביב גפן ואביתר בנאי מחפשים משמעות

מפגש פסגה בין שני היוצרים הוליד מופע משותף וגם את השיר "יש שמיים מעליי", שכתבו יחד. בנאי: "השיר מדבר על כך שקל להיות יפה בחוץ, הרבה יותר קשה להיות יפה בפנים. קל לדבר על שינוי וקצת יותר קשה לעשות אותו. קל להתעסק במה אני צריך ומה מגיע לי וקצת פחות במה בן הזוג שלי צריך ומה מגיע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפגש פסגה בין שני היוצרים הוליד מופע משותף וגם את השיר "יש שמיים מעליי", שכתבו יחד. בנאי: "השיר מדבר על כך שקל להיות יפה בחוץ, הרבה יותר קשה להיות יפה בפנים. קל לדבר על שינוי וקצת יותר קשה לעשות אותו. קל להתעסק במה אני צריך ומה מגיע לי וקצת פחות במה בן הזוג שלי צריך ומה מגיע לו. זה לא אהבה ככה"

מאת זוהר מלאכי 

"אנחנו הפוכים, אבל דומים". בנאי וגפן

"יש שמיים מעליי" הוא סינגל חדש של אביתר בנאי, תוצאה של מפגש עם אביב גפן בפסטיבל "הפסנתר מארח". מפגש הפסגה בין שני היוצרים המוכשרים, הדומים והשונים כל כך, שעיצבו את המוזיקה הישראלית החדשה, הוליד מופע מרגש וגם את השיר שכתבו והלחינו יחדיו. אפשר גם להגדיר זאת גם כך: מפגש בין יוצר שיש לו אלוקים לבין יוצר שאין לו אלוקים, אבל שניהם רוצים, בעצם, אותו דבר.

בנאי: "בבית השני אביב שר 'אני תכף מת חצי מאחורי', ואני חושב שזאת בקשה אמיתית ומשותפת לאביב ולי – לחיות חיים של משמעות ולא להתפזר. השיר מדבר על זה שקל להיות יפה בחוץ, הרבה יותר קשה להיות יפה בפנים. קל לדבר על שינוי וקצת יותר קשה לעשות את זה ביחסים ובזוגיות. קל להתעסק במה אני צריך ומה מגיע לי וקצת פחות במה בן הזוג שלי צריך ומה מגיע לו. זה לא אהבה ככה.

"נראה לי שלאביב ולי יש תביעה פנימית להמשיך ולצמוח ולהשתנות, ולמצוא מקומות חדשים לחיות ביושר. כל אחד לוקח את זה למקומות אחרים, הפוכים אולי, אבל בעצם אנחנו מאוד דומים. הוא בן אדם מרתק ומקסים ואני לומד ממנו המון".

"יש שמיים מעליי" – מילים, לחן ועיבוד: אביתר בנאי ואביב גפן, הפקה מוזיקלית: עופר מאירי

אני לא רוצה להיות מי שהייתי / רוצה לזוז לצאת להשתנות / תקוע בטעות של משהו אחר / רוצה חבר // רוצה להיות שלך שתהיי לי בית / רוצה להיות לך אב בן ומאהב / אני מלך פה / בושה במקום אחר /ואת יודעת // להסתובב זה לא אומר להיות חופשי / יש שמים מעליי יש בתוכי שמים / מוכן הכול לא מפחד עד שארגיש / יש שמים בתוכי יש בתוכי שמים מעליי // אני תכף מת חצי מאחורי / ככה סתם לכוד בכלום הזה / בלי פרי בלי שורש כמו נוצה עקור וזר / ומה נשאר // יותר מזכות דיבור וחגיגת השפע / אני מרגיש עכשיו חובת שתיקה / מאחורי המסכה מה מסתתר / רוצה חבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן