Skip to content

סקר שבוצע בקרב מעסיקים: כמחציתם לא מוכנים להעסיק ערבים בשל דיעות קדומות

הממשלה פותחת היום בקמפיין פרסומי שנועד לעודד העסקת ערבים ובני מיעוטים. על פי עבודת מחקר, שבחנה את שילוב אוכלוסיות אלה בשוק התעסוקה: 94% מהמעסיקים, שכבר עובדים או עבדו אצלם בני מיעוטים, מעוניינים לקלוט עובדים לא יהודים נוספים - אך רק 65% ממעסיקים שטרם העסיקו עובדים לא יהודים, היו מוכנים להעסיקם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה פותחת היום בקמפיין פרסומי שנועד לעודד העסקת ערבים ובני מיעוטים. על פי עבודת מחקר, שבחנה את שילוב אוכלוסיות אלה בשוק התעסוקה: 94% מהמעסיקים, שכבר עובדים או עבדו אצלם בני מיעוטים, מעוניינים לקלוט עובדים לא יהודים נוספים – אך רק 65% ממעסיקים שטרם העסיקו עובדים לא יהודים, היו מוכנים להעסיקם

מאת צבי זינגר

סקר שבוצע בקרב מעסיקים מצא, כי החסם העיקרי להעסקתם של ערבים הוא דעות קדומות ואפליה מצד המעסיקים: 22% מהמעסיקים שנסקרו השיבו באופן מוצהר, כי הם מפלים מועמדים מהמגזר הערבי ו-25% הביעו דעות קדומות נגד מועמדים אלה.

הממשלה מעלה היום קמפיין פרסומי נרחב במטרה לעודד העסקת ערבים ובני מיעוטים אקדמאים. את הקמפיין יזמה הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי הדרוזי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה, בשיתוף משרד התמ"ת. הקמפיין נועד להעלות מודעות לנושא, תוך "שבירת סטיגמות" וחשיפת התמריצים בתחום זה שמעניקה המדינה למעסיקים.

לקמפיין קדמה עבודת מחקר, שבחנה את שילוב אוכלוסיות אלה בשוק התעסוקה. בין היתר נמצא, כי שיעור האקדמאים המועסקים מהמגזר הערבי עומד על כ-81% בהשוואה ל-90% במגזר היהודי. עם זאת, רבים מהאקדמאים מהמגזר הערבי לא מועסקים במקצוע אותו למדו. כך למשל, רק 1.3 אחוזים מאלה שלמדו את מקצועות ההייטק מועסקים בענף, בעוד ש-50% מועסקים בהוראה.

המחקר מצא גם כי קיימים פערי שכר משמעותיים בין האוכלוסיות. בשנת 2009, ממוצע השכר בקרב אקדמאיים מהמגזר הערבי היה 7,255 ש"ח, בהשוואה ל-12,120 ש"ח במגזר היהודי. עוד נמצא, כי 94% מהמעסיקים, שכבר עובדים או עבדו אצלם בני מיעוטים, מעוניינים לקלוט עובדים לא יהודיים נוספים, אך רק 65% ממעסיקים שטרם העסיקו עובדים לא יהודיים, היו מוכנים להעסיקם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה, ששילוב טוב יותר של מיעוטים בשוק העבודה הוא אינטרס לאומי של מדינת ישראל. "עלינו ליצור תנאים שיאפשרו השתלבות מלאה של אקדמאים מהמגזר הערבי בשוק העבודה. במדינת ישראל אין מקום לאפליה כנגד קבוצה זאת או אחרת ואנחנו מחויבים לקיומו של שוויון הזדמנויות לכולם. המגזר הערבי הוא מנוע צמיחה מרכזי של המשק הישראלי, שעדיין לא בא לידי מיצוי, ואני מאמין כי שילובם בשוק העבודה יתרום לא רק למגזר הערבי אלא למדינת ישראל כולה. אני מעודד מהנתונים המראים, כי רוב מכריע של המעסיקים שכבר העסיקו בני מיעוטים ישמחו להעסיק עוד ועלינו לעודד מגמה זאת".

הקמפיין, אותו הפיקה לשכת הפרסום הממשלתית, יכלול תשדירי טלוויזיה ורדיו, באנרים באינטרנט ומודעות בעיתונות. באתר משרד ראש הממשלה- PMO.GOV.IL אפשר למצוא את ריכוז ההטבות למעסיקים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן