Skip to content

ממשלת ישראל אישרה הקמת מאגר מחירים לרשתות השיווק

מחירי כל מוצרי רשתות השיווק יהיו זמינים לציבור באינטרנט • העברת הנתונים תעשה ישירות מהקופות הרושמות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחירי כל מוצרי רשתות השיווק יהיו זמינים לציבור באינטרנט • העברת הנתונים תעשה ישירות מהקופות הרושמות • מדינת ישראל תהפוך מן המדינות המתקדמות בעולם בתחום השקיפות

מאת שי שגב

שרי הממשלה החליטו להצביע בעד החוק המחייב את רשתות השיווק, התרופות ותחנות הדלק, לחבר את קופותיהן למאגר ממשלתי מקוון, וזאת כדי לאפשר לציבור להשוות מחירים ולהגביר השקיפות.

ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה, אשר יזם את החוק, ציין כי הציבור יוכל לגלוש למאגר בזמן אמת באתר הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת. עם השקתו, יוכלו הצרכנים לברר את רמת המחירים של כלל המוצרים באמצעות מערכת צגים ממוחשבת שיוצבו לאורך הדוכנים ברשתות ובחנויות המזון בארץ.

הצעת החוק צפויה להעלות לקריאה טרומית בכנסת במהלך יום רביעי הקרוב. ההצעה מחייבת את רשתות השיווק לפרסם מחירי מזון ומוצרים באינטרנט, והיא חלק מן ההמלצה המרכזית של דו"ח ועדת המזון בראשות שרון קדמי, שהציעה להקים מאגרים ארציים מקוונים בתחום המזון.

יחד עם זאת, העברת הנתונים ישירות מהקופות הרושמות תחייב תחילה רק את הרשתות הגדולות, כגון שופרסל ומגה, ולאחר מכן את שאר הרשתות.

ח"כ שאמה-הכהן ציין: "התנגדותן החריפה של הרשתות הגדולות היא העדות הטובה ביותר לתועלת שתצמח לצרכנים מהחוק". לטענתו, הקמת המאגר יגביר את השקיפות והתחרות.

ועדת הכלכלה תדון היום בהצעה של הרשות להגנת הצרכן בנושא ביטול האיסור על הכנסת מזון ושתייה, כולל פופקורן, לאיצטדיונים, לבתי קולנוע ולמופעי מוסיקה, בידור וספורט.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net

1 Comment

  1. אזרח
    11 ביוני 2012 @ 16:05

    כל הכבוד!

    סוף סוף צעד בכיוון נכון!
    יש לחשוף API (ממשק למתכנת) זמין לציבור כדי שנוכל לבנות בקלות תוכנות שיבצעו השוואות בין חנויות קרובות אלינו ולהחליט לאן לנסוע או לעשות הזמנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן