Skip to content

הכנסת מציינת את רצח העם הארמני

ריבלין: איננו מושפעים, בעניין זה, ממצב היחסים עם טורקיה או ממצב פוליטי מסוים, אלא מתייחסים לאירוע היסטורי טראגי, שהעולם חייב להיות מודע לו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ריבלין: איננו מושפעים, בעניין זה, ממצב היחסים עם טורקיה או ממצב פוליטי מסוים, אלא מתייחסים לאירוע היסטורי טראגי, שהעולם חייב להיות מודע לו 

מאת צבי זינגר

בישיבת הנשיאות ביום שני הודיע יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, כי גם השנה תדון הכנסת בנושא רצח העם הארמני, כפי שהיה בשנים האחרונות. הדיון יתקיים בראש סדר היום של מליאת הכנסת ביום ג'.

צילום מתוך זכרונות השגריר האמריקני באימפריה העות'מאנית באותה תקופה, עליו כתב: "חזיונות כגון אלה היו נפוצים במחוזות הארמניים ב-1915. המדיניות הטורקית הייתה של השמדה במסווה של גירוש..."
צילום מתוך זכרונות השגריר האמריקני באימפריה העות'מאנית באותה תקופה, עליו כתב: "חזיונות כגון אלה היו נפוצים במחוזות הארמניים ב-1915. המדיניות הטורקית הייתה של השמדה במסווה של גירוש..." (צילום: ויקימדיה)

לדברי ריבלין: "כיהודים וכבני אנוש איננו יכולים להתעלם מנושא זה ואסור לנו להפנות עורף למחויבותנו המוסרית. כמי שנאבקים בזירה העולמית בהכחשת שואה, אסור לנו להסכים להכחשת אסונו של עם אחר. איננו מושפעים, בעניין זה, ממצב היחסים עם טורקיה או ממצב פוליטי מסוים, אלא מתייחסים לאירוע היסטורי טראגי, שהעולם חייב להיות מודע לו ולמנוע כל אפשרות שיחזור על עצמו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן