Skip to content

התאחדות המלונות באילת: אין כיום תחליף לעובדים הזרים

התאחדות המלונות בישראל הפיצה לחבריה לפני שלושה חודשים הנחייה ברורה להפסיק ולהעסיק עובדים דרום סודנים. ואכן, המלונות אכן ביצעו הנחייה זו. באילת הועסקו באחרונה רק כמה עשרות מדרום סודן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

התאחדות המלונות בישראל הפיצה לחבריה לפני שלושה חודשים הנחייה ברורה להפסיק ולהעסיק עובדים דרום סודנים. ואכן, המלונות אכן ביצעו הנחייה זו. באילת הועסקו באחרונה רק כמה עשרות עובדים מדרום סודן

מאת עירית רוזנבלום

בעקבות מבצע גירוש הזרים באילת, מציינת התאחדות המלונות בישראל כי ההתאחדות הפיצה לחבריה לפני שלושה חודשים הנחייה ברורה להפסיק ולהעסיק עובדים דרום סודנים. ואכן, המלונות אכן ביצעו הנחייה זו. לאור החלטת בית המשפט לפני מספר שבועות, להקפיא את פעולת עזיבת הפליטים, רק מקצתם הוחזרו לעבודתם.

שבתאי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת
שבתאי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת

מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי, אומר שבמלונות אילת מועסקים כיום יותר מ-1,000 עובדים זרים, מהם היו רק כמה עשרות מדרום סודן. "אין תחליף כיום לעובדים הזרים. מה יהיה גורלם של האחרים אין לדעת. אם יטילו איסור על כל העובדים הזרים לעבוד, אז תהיה בעיה של כוח אדם באילת. הדרום סודנים מהווים בעיה זניחה", הוא אומר.

בהתאחדות המלונות בישראל מדגישים כי לפני מספר שנים נענו בתי המלון לפניית שלטונות צה"ל והממשלה וקלטו לעבודה פליטים, שזוכים לשכר מלא, לתנאי עבודה נאותים ולזכויות סוציאליות כמקובל בענף המלונאות. "העסקת הזרים נעשית לפי החלטות רשויות המדינה. המלונות עוקבים אחרי הנחיות הרשויות. ככל שתיקבע מדיניות ממשלתית שונה, בתי המלון יפעלו על פי החוק. עד כה, לאחר בדיקת נציגי רשויות ההגירה במלונות הגדולים באילת, לא נמצאה כל בעייה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן