Skip to content

אמנות המיחזור

אחת הבעיות היותר מורכבות בנושא איכות הסביבה היא, כמויות האשפה המטורפות שמשליך האדם המודרני, אשפה ממנה קשה מאוד להיפטר. מיחזור הוא פתרון אחד, שימוש מחדש הוא פתרון אחר. בסנט מקסימה בדרום צרפת הציגו בסוף השבוע, אמנים שונים, כיצד הם עושים שימוש מחדש בחומר שהושלך כתב וצילם: עמית מנדלזון (צרפת) סן מקסימה, (St. Maximin) כפר קטן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחת הבעיות היותר מורכבות בנושא איכות הסביבה היא, כמויות האשפה המטורפות שמשליך האדם המודרני, אשפה ממנה קשה מאוד להיפטר. מיחזור הוא פתרון אחד, שימוש מחדש הוא פתרון אחר. בסנט מקסימה בדרום צרפת הציגו בסוף השבוע, אמנים שונים, כיצד הם עושים שימוש מחדש בחומר שהושלך

כתב וצילם: עמית מנדלזון (צרפת)

שולחן וכסאות לגינה מקרטון - צילום: עמית מנדלזון

סן מקסימה, (St. Maximin) כפר קטן ויפהפה במחוז VAR שבדרום צרפת, אירוח בסוף השבוע תערוכה שעסקה במחזור, או יותר נכון, שימוש מחדש בפסולת ליצירת פרקטית או דקורטיבית.
הרעיון של שימוש בחומרי גלם זמינים וזולים (חינם) ובו זמנית לספק מוצר יפה, מרשים ופרקטי, איננו חדש אבל תמיד מפתיע.

כסא בר מקרטון עמיד בפני מים - צילום: עמית מנדלזון

קרטון הוא אחד מאותן החומרים שאנחנו זורקים ללא הינד עפעף. למען האמת קרטון מהווה בעצם אריזה נלווית שאיננה נחוצה למוצרים אלא להובלתם. כך קורה, שבסופו של כל יום, לצד פחי האשפה בכל עיר מצטברים הררי קרטונים. מה ניתן לעשות עם קרטון ? ריהוט !

סדרת מוצרי גינה פשוטים, שנוצרו מקרטון שעליו נמרח חומר מבוסס שמן שימנע ממנו להיות חדיר למים.

ריהוט לבית - שולחן תה מקרטון - צילום: עמית מנדלזון

ריהוט הגינה הוא אמנם פשוט למראה אבל ראינו גם אמנית ריהוט שמוצריה יכולים לפאר כל דירת פאר. וזה כולל הדמיית פיתוחים ועיטורים מורכבים, שקשה לזהות את החומר המקורי ממנו נוצרו..

תכשיטים מפלסטיק - צילום: עמית מנדלזון

בקבוקי הפלסטיק הם בעיה בפני עצמה, קשה מאוד למחזר אותם ואנחנו משליכים מיליארדים כאלו, בשנה כשרק 12% מהם ממוחזרים הלכה למעשה: מאוד מפתיע היה לגלות שאפשר לייצר מהם תכשיטים מרהיבים תוך ניצול צבעי החומר וגמישותו. אבל גם פסלים, בובות ויצירות אומנות של ממש מבקבוקי משקה מפלסטיק פיארו את רחבת התערוכה.

מקופסאות שימורים ופחיות משקה לצעצועים - צילום: עמית מנדלזון

גומי גם הוא חומר קשה להשמדה אז מיצרים עימו תיקים, כוסות ישנות הופכות למשהו שונה לחלוטין אחרי שעברו צביעה דקורטיבית. בלונים של גזיות הופכים להיות כליי נגינה המנפקים צלילים ערבים לאוזן. פחיות משקה וקופסאות שימורים משמשים כבסיס לצעצועים בצבעים מרהיבים, ועוד…

מחזור של חביות והפיכתם לרהיטים - צילום: עמית מנדלזון

מיחזור יכול להיות חוויה, אבל מיחזור איננו סתם מילה טכנית, למיחזור יש הרבה מאוד משמעויות, החזרת חומר גלם לשימוש הוא אחת הדרכים היותר מעניינות ומאתגרות. לפעמים יצירתיות כל כך שקצת קשה להבין. לראיה כלי הנגינה המורכב הזה, שמורכב מאופניים, קפיצים, צמיגים, חוטים ומנפק סקאלה מרשימה של צלילים, אם כי סביר להניח שרק אדם אחד יכול לנגן עליו.

מאופניים ז"ל לכלי מיתרים והקשה - צילום: עמית מנדלזון

שאר התמונות:

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן