Skip to content

עשרה גמלים על ראש אובמה, שניים עבור הילרי קלינטון

ארגון טרור אסלאמי מסומליה מגיב להצעת ארצות הברית לשלם מיליוני דולרים עבור מידע על אודות המחבלים המבוקשים בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון טרור אסלאמי מסומליה מגיב להצעת ארצות הברית לשלם מיליוני דולרים עבור מידע על אודות המחבלים המבוקשים בעולם

מאת גרשון גירון

אל שבאב
אל שבאב

רשת CNN מדווחת, כי הודעה קולית באתר הארגון אל-שבאב, ארגון טרור אסלאמי מסומליה, מלגלגת על כך שארצות הברית מציעה, החל ביום חמישי שעבר, מיליוני דולרים עבור מידע על שבעה מראשי הארגון. הדובר בקלטת הזדהה כפואד מוחמד חלף, הנחשב בעיני מחלקת המדינה למגייס התרומות הראשי של הארגון, ופרס בסך חמישה מיליון דולרים מוקצב על ראשו.

"כל מי שימסור למוג'אהידין מידע על מקום הימצא הכופר אובמה והגברת של ביל קלינטון ששמה הילרי קלינטון, אני אתן לו פרס," אמר האיש. ההצעה היא עשרה גמלים על ראשו של ברק אובמה ושני גמלים עבור הילרי קלינטון.

על פי מחקר שערכה אוניברסיטת גלקאיו, מחירו הממוצע של גמל בסומליה הוא כ-700 דולרים.

משרד החוץ האמריקני מציע שבעה מיליון דולרים עבור מידע על מקום הימצאו של אחמד עבדי או-מוחמד, מייסד הארגון האסלאמי בסומליה. בראשית השנה שחררו הוא ומנהיג אל-קאידה, איימן אל זוואהירי, קלטת וידאו שבה הודיעו על מיזוג שני הארגונים.

בחודשים האחרונים נחלשה שליטת ארגון אל-שבאב בדרום סומאליה, והם נסוגים לכאורה מפני כוחות אתיופיים וכוחות ממשלת המדינה. אולם ביום ראשון בבוקר נסוגו כוחות הקואליציה מהעיר אל-בור מסיבה לא ברורה והיא נכבשה שוב על ידי הארגון, שלא איחר לנקום בתושביה על "שיתוף פעולה" וערף את ראשם של שני נערים מקומיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן