Skip to content

מכתב לממונה על ההגבלים: סגירת מלון הנסיכה תגרור פיטורי מאות מתושבי העיר

  ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, פנה אל הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה, והתריע כי סגירת מלון הנסיכה באילת תגרור פיטורי מאות  מתושבי אילת. הוא הזכיר את מקרה מלון דורטל סול, שנותר עד היום בשממונו מאת עירית רוזנבלום על רקע איום בפיטורי עובדי מלון הנסיכה באילת, פנה השבוע ראש העירייה, מאיר יצחק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, פנה אל הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה, והתריע כי סגירת מלון הנסיכה באילת תגרור פיטורי מאות  מתושבי אילת. הוא הזכיר את מקרה מלון דורטל סול, שנותר עד היום בשממונו

מאת עירית רוזנבלום

על רקע איום בפיטורי עובדי מלון הנסיכה באילת, פנה השבוע ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, לממונה על ההגבלים העסקיים, הפרופ' דיויד גילה, בבקשה שיסייע למלון הנסיכה להמשיך ולפעול.

מלון ישרוטל הנסיכה באילת. צילום באדיבות רשת ישרוטל. עתיד לא ברור
מלון ישרוטל הנסיכה באילת. עתיד לא ברור. צילום באדיבות רשת ישרוטל

במכתבו לממונה ציין ראש העירייה, כי סגירת מלון הנסיכה תגרור פיטורי מאות עובדים תושבי העיר אילת "ואין צורך להכביר מילים על המשמעות שיהיה לצעד כזה על העיר אילת ועל תעשיית התיירות", ציין ראש העירייה.

בתחילת החודש הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים, על התנגדותו למיזוג בין רשת ישרוטל לבין לקסן ישראל, הבעלים של מלון הנסיכה באילת. ישרוטל התקשרה לפני כשנה עם לקסן בהסכם לפיו חברת המלונות תנהל את מלון הנסיכה לתקופה ארוכה. זאת לאחר שבנק לאומי ביקש למנות למלון כונס נכסים זמניים, בשל חוב של 197 מיליון שקל של לקסן כלפיו.

הממונה טען כי הבדיקה שנערכה במחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים העלתה כי מדובר במיזוג בין מתחרים בתחום המלונאות באילת וכי חברות המלונות ישרוטל ופתאל מחזיקות יחד למעלה מ-50% מהמלונות באילת. "נמצא, כי המיזוג מגדיל הן את נתח השוק של רשת ישרוטל והן את נתח השוק המצרפי של ישרוטל ורשת פתאל, ביחס לבתי מלון הנמצאים בדירוג גבוה באזור אילת. גידול זה בנתחי השוק מעלה חשש לפגיעה משמעותית בתחרות, ובפרט לעליית מחירים בבתי מלון אלו. בהתאם, החליט הממונה על הגבלים עסקיים להתנגד למיזוג", נמסר ממשרדו.

"גם הכנסות העירייה ממסים ייפגעו"

בדיון שהתקיים לפני כשבוע בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, טען יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, כי אם ישרוטל לא תנהל עוד את המלון, הוא ייסגר, מאות עובדים יפוטרו, המחירים במלונות יעלו בשל הצמצום בתחרות "וגם הכנסות העירייה ממסים ייפגעו”.

מלון דורטל סול הנטוש באילת. מפגע סביבתי
מלון דורטל סול הנטוש באילת. מפגע סביבתי

יצחק הלוי ציין במכתבו לממונה, כי באילת עומד בשיממונו המלון (לשעבר) דורטל סול, אשר נסגר מסיבות דומות ודן לאבטלה מאות מתושבי העיר אילת. "נכון להיום, מלון זה מהווה מפגע אסתטי, תברואי ובטיחותי ומשמש כמוקד מסוכן לדרי רחוב השוהים בתוכו בעשרות", טען ראש העירייה והוסיף: "אל לנו להוביל למצב דומה גם במלון הנסיכה. אבקש שתפעל בכל דרך חכמה, יצירתית ואחראית שתופעת מלון דורטל סול לא תחזור על עצמה".

לדברי ראש העירייה, הוא ישמח לסייע בכל שיתבקש, לרבות פגישה עם הממונה, בה יציג בפניו  את כל ההיבטים העירוניים ואת כל המשמעויות הקשות במידה ולא יימצא הפתרון הנכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן